Iframe contra frames
Fra : Thomas

Dato : 01-07-02 17:10

Hejsa

Jeg har lavet en hjemmeside hvor der benyttes iframes. Den virker
fint i min egen browser (explorer) - men jeg har nu oplevet på 2
andre computere at når jeg bruger menuen til en ny side så bliver
den åbnet i et nyt vindue - hvilket ikke lige var meningen.

Begge browser fra Explorer 5.0.

Vil i anbefale at man bruger almindelige frames istedet for
iframes ??? - eller skal man helt lade værd med at bruge
frames/iframes og i stedet tabels.

Mvh

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-07-02 18:23

"Thomas" <msako@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> andre computere at når jeg bruger menuen til en ny side så bliver
> den åbnet i et nyt vindue - hvilket ikke lige var meningen.

Hvis du sender en url, så kan vi bedre se hvad der er galt.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Fra : Thomas

Dato : 01-07-02 19:15

Problemet er at den er taget af sitet igen...

Men som sagt så virker det på nogle computere - men ikke på andre.

Det var mere general holdninger omkring brugen af frames/iframes jeg
søgte.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-07-02 19:53

> Problemet er at den er taget af sitet igen...
>
> Men som sagt så virker det på nogle computere - men ikke på andre.
>
> Det var mere general holdninger omkring brugen af frames/iframes jeg
> søgte.

Problematikken omkring frames har vælret diskuteret gentagende gange i
gruppen. Den generelle holdning er at frames er på vej ud og iframes kan
tåles, men alle(?) er enige i at css er vejen frem. Så for at svare på et
spørgsmål fra første mail, så skal du til at bruge flere tables

Fra : Thomas

Dato : 01-07-02 20:07

Hej Christian

Det var også det jeg var kommet frem til - tak for dit svar.

Fra : Oscar Eg Gensmann

Dato : 02-07-02 13:26

"Christian M. Nielsen" <christian@REMOVEcmnielsen.dk> wrote in message

> [...]
> tåles, men alle(?) er enige i at css er vejen frem. Så for at svare på et
> spørgsmål fra første mail, så skal du til at bruge flere tables

Eller benytte tableless layout og dermed boks elementer som <div> til
bokstruturering af dit inhold og så de normale mark-up tags til semantisk
strukturering af data så som: <p>, <h[x]>, <ul>, <li>, osv. Således at HTML
så vidt muligt bliver benyttet til dets primære formål nemlig semantisk
mark-up i stedet for visuel præsentation.

Mere info på

www.glish.com/css
www.alistapart.com/stories/practicalcss

De Bedste Hilsner
Oscar Eg Gensmann

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-07-02 10:51

Thomas wrote in <afputc$6b3$1@sunsite.dk>:
> [...]
> andre computere at når jeg bruger menuen til en ny side så bliver
> den åbnet i et nyt vindue - hvilket ikke lige var meningen.

Så er der nok fejl i din kode.

> Vil i anbefale at man bruger almindelige frames istedet for
> iframes ??? - eller skal man helt lade værd med at bruge
> frames/iframes og i stedet tabels.

Både frames, iframes og tables har en funktionalitet, som ikke kan fås på
andre måder. Fælles for dem alle tre er dog, at de bruges mindre og mindre,
og at de kun bør bruges, når intet andet er passende.

Nu aner jeg ikke hvad det er du laver, men alternativet til (i)frames og
tables er CSS, som bliver brugt mere og mere.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 01-07-02 20:25

"Thomas" <msako@hotmail.com> skrev
> [...]
> andre computere at når jeg bruger menuen til en ny side så bliver
> den åbnet i et nyt vindue - hvilket ikke lige var meningen.

Prøv at bruge target og navngiv din iframe.

f.eks.:

<iframe id="indhold"></iframe>

> Vil i anbefale at man bruger almindelige frames istedet for
> iframes ??? - eller skal man helt lade værd med at bruge
> frames/iframes og i stedet tabels.

Brug div bokse i stedet for tabels. Tables er for det første ikke beregnet
til at designe siden med, men derimod til at strukturere indhold.

På html.dk har de en glimrende artikel at tage udgangspunkt i:
http://www.html.dk/artikler/00006/

--
/Kasper