To netværk -> En bærbar PC????
Fra : Claus Svanholm

Dato : 13-02-01 01:19

Hej

Jeg har et spørgsmål og et problem som jeg MEGET gerne vil have svar på.

Jeg har en labtop som jeg bruger utroligt meget, både ude og hjemme
Herhjemme har jeg et lille netværk med 5-6 pcere på og vi kører med fast IP
adresse

På min skole har vi nu allesammen (i hvertfald os med labtops) fået et
gratis trådløst PCcard så vi kan gå på nettet på hele skolens område.

Det er naturligvis rigtigt fedt, men kan man nu opsætte Win2000 sådan at den
spørger ved opstarten hvor jeg er henne. FX kalde mit et brugernavn (Skole)
og så ved den bærbare at den skal connecte med det trådløse kort. Og (Hjem)
så ved den at den skal bruge det andet netkort og fast IP etc etc?

Nogle der kan hjælpe mig?

VH CLAUS SVANHOLM
svanholm@gmx.net

Fra : soli

Dato : 13-02-01 07:32

Brug Hardware profiles, som ligger i kontrol panelet undre system
egenskaber, men kan du ikke bare konfigurere begge netkort, så alt efter
hvor du er så bruger w2k den netkort opkobling der muligt, køre selv trådløs
hjemme og på arbejde via pcmcia kort.

mvh/soli

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-02-01 08:51

Hej Claus

"Claus Svanholm" <svanholm@gmx.net> skrev i en meddelelse news:w2%h6.2405$Ou4.156467@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> På min skole har vi nu allesammen (i hvertfald os med labtops) fået et
> gratis trådløst PCcard så vi kan gå på nettet på hele skolens område.

Så du vil gerne kunne skifte netværksopsætning i et snuptag ?

Jeg har haft gode erfaringer med NetSwitcher:
http://www.netswitcher.com

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-02-01 08:58

> [...]
(Hjem)
> så ved den at den skal bruge det andet netkort og fast IP etc etc?

Anvender du også det trådløse netkort hjemme?

Hvis ikke, skal du konfigurere de 2 TCP/IP protokoller (ét for hvert
netkort), til de ønskede net.

Hvis du anvender ét kort til begge net, så anvend Bjarne Duelund's løsning.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 30-04-01 09:58

Hejsa...

Jag kan anbefale programmet "Multinetwork Manager" - det spørger ved opstart
af Windows hvilken "profil" du vil bruge...ganske anvendeligt..

/Kasper