midt og venstrestilling
Fra : dorf

Dato : 01-07-02 13:32

Daw NG

Jeg vil gern vide koderne til at
- centrere et billede (højre/ventre)
- ventrestille tekst

MVH
/dorf

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 01-07-02 20:28

"dorf" <dorf@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:rqi0iucqecfaup0slu4gj1jg70hihfc7je@4ax.com...
> Daw NG
>
> Jeg vil gern vide koderne til at
> - centrere et billede (højre/ventre)

Det er desværre umiddelbart lidt vanskeligt at gøre pga. en bug i IE 5. Prøv
at tage et kig på følgende artikkel:

http://bluerobot.com/web/css/center1.html

> - ventrestille tekst

De to andre attributter er "center" og "right".

--
/Kasper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-07-02 00:49

On Mon, 1 Jul 2002 21:28:19 +0200, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> wrote:

>Det er desværre umiddelbart lidt vanskeligt at gøre pga. en bug i IE 5.

Som nævnt er 6'eren ikke meget bedre, hvis man vil lege med XHTML. Den
kan rigtigt nok sættes til at følge standarderne, hvis man giver
passende doctypes - men hvis man laver en xml-erklæring først i sit
xhtml-dokument (hvilket man selvfølgelig gør), så ignorerer den
doctype'n, og falder tilbage på dens "compatible" (altså "defekt")
mode.

Tjek evt. <news:afos3a$9hv$1@dknews.tiscali.dk> for varianter af min
bitterhed. Jeg vidste godt at folk havde kæmpet med det i IE5-tiden,
men IE6's valg om hvornår, den vil æde en doctype, skuffede mig
mildest talt.

I ren og skær apati gik jeg tilbage til align="center" på mine
blocks...
--
- Peter Brodersen