MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DMA i Xp
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-02 11:06

Hejsa
Jeg kan se at min ide-kanler kører med Ultra 2, men skulle helstkøre U
5. Hvor er det jeg fixer det?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-02 11:19

On Mon, 01 Jul 2002 12:05:34 +0200, Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:

>Hejsa
>Jeg kan se at min ide-kanler kører med Ultra 2, men skulle helstkøre U
>5. Hvor er det jeg fixer det?

Jeg har kigget tilbage i gruppen men synes ikke jeg kan finde et svar?
Min bios står til U5 og keh kan ikke pille ved noget i
Enhedshåndtering.
Kan det være en driver jeg mangler?
Jeg har VIA 4.40a

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-02 11:43

On Mon, 01 Jul 2002 12:18:59 +0200, Morten Bowman Hansen
> [...]

>Jeg har kigget tilbage i gruppen men synes ikke jeg kan finde et svar?
>Min bios står til U5 og keh kan ikke pille ved noget i

Jeg kører med A7V133. Hvilken Promise-driver skal jeg installere for
at bruge 133? Jeg syns kun jeg kan finde Ultra133 TX2. Kan jeg bruge
den?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-07-02 13:08

Så vidt jeg ved støtter onboard Promise controlleren kun ATA 100.

On Mon, 01 Jul 2002 12:42:55 +0200, Morten Bowman Hansen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-02 13:30

On Mon, 01 Jul 2002 14:08:26 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Så vidt jeg ved støtter onboard Promise controlleren kun ATA 100.

Ja sikkert. Der er drivere til 133, men ikke til Xp. Men min mb skulle
jo være kompatibelt med ata133 ikk?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-07-02 13:46

> Så vidt jeg ved støtter onboard Promise controlleren kun ATA 100.

Promise controlleren på ASUS P4B533 kører 133, men de "alm" IDE-porte kører
100

Bo

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-02 13:43

Og hvad har det med et A7V133 board at gøre? Eller tror du de er ens?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-07-02 14:18

On Tue, 02 Jul 2002 14:43:27 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Og hvad har det med et A7V133 board at gøre? Eller tror du de er ens?
>
>Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Promise Ultra 133 Drv200029.EXE, skulle virke til A7V133 og Xp og
ligeledes PB4533.
Jeg tror det er det han mener.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 03-07-02 23:08

> Hejsa
> Jeg kan se at min ide-kanler kører med Ultra 2, men skulle helstkøre U
> 5. Hvor er det jeg fixer det?

For det første skal du være sikker på at de kabler du har understøtter de hastigheder.

Mange maskine har IDE kabler der har 40 "ben" og de giver ikke mulighed for at kunne komme op på de hastigheder du ønsker, der skal
du have IDE kabler der har 80 ben - disse kan købes for en halvtredser og op efter.

Når (eller hvis) du har et sådan kabel så kan du i "computer management" (se i komntrolpanelet eller højre klik på "my computer" og
vælg "manage") vælge at få vist devices og her kan du så slette den primære IDE kontroller (bare rolig efter genstart er den der
igen) og så skulle der være adgang til de højre DMA settings.

MVH
Peter

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 04-07-02 10:38

On Thu, 4 Jul 2002 00:07:53 +0200, "Peter Binderup"
<binderup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>du have IDE kabler der har 80 ben - disse kan købes for en halvtredser og op efter.

Oki, det må jeg checke. Har bare gået ud fra at de blev leveret med
dette fra butikken når nu mb og hd har udma.
Hvor kan jeg forresten se det?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-07-02 20:22

> Oki, det må jeg checke. Har bare gået ud fra at de blev leveret med
> dette fra butikken når nu mb og hd har udma.
> Hvor kan jeg forresten se det?

hvis du tænker på om det er 80 eller 40 benet, så må jeg blive dig svar skyldig for de sidder inde i min maskine

Jeg købte dem i første omgang ikke fordi at de skulle give en nedre performance på mit system, men mere fordi at de kabler jeg købte
var runde (så optager de ikke så meget plads i kabinettet)

/Peter