/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Måske er jeg pylret.....
Fra : Kate


Dato : 01-07-02 07:54

Ja, måske _er_ jeg pylret, men jeg tør ikke tage chancen og vente og
se.
Igår aftes oplevede jeg to gange at Lante lå og vaskede sine ædlere
dele meget heftigt og begge gange vrælede han meget utilfreds op mod
mig. Nu er han meget talende den lille så jeg tænkte ikke mere over det
og gik i seng.
Her til morgen har han siddet på bakken 3 gange uden noget udkomme og
hver gang har han vasket sig meget grundigt nederst. Umiddelbart ser
han ikke stresset ud og han har spist til morgen, men jeg tør ikke tage
chancen så nu har jeg taget fri og går til dyrlægen med ham.
Lyder opførslen ikke som om han _kan_ ha' tisseproblemer?
Nå, i hører om det når vi har været til dyrlæge.

Kate

 
 
Pia J (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 01-07-02 08:07

Håber det går godt. Jeg havde også lyttet til mine instinkter og fået det
undersøgt! Bedre en gang for meget end en gang for lidt.

:Pia


Kate (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-07-02 09:00

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in news:afouvb$7c0$1@sunsite.dk:

> Bedre en gang for meget end en gang for lidt.

Ja, sådan har jeg det også selvom jeg lige et kort øjeblik fålte mig
lidt pylret, men jeg ved jo at jeg ikke ville tilgive migselv at
overhøre hans klager. For han klagede i går aftes på en måde som jeg
faktisk ikke har hørt før og han har altså utroligt mange tonearter.
Jeg troede Johan havde mange, men det er vand i forhold til Lantes
evner

Kate

Denise (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 01-07-02 08:09


"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> wrote in message
news:afou9e$t3t$1@sunsite.dk...
> Ja, måske _er_ jeg pylret, men jeg tør ikke tage chancen og vente og
> se.
> Igår aftes oplevede jeg to gange at Lante lå og vaskede sine ædlere
> dele meget heftigt og begge gange vrælede han meget utilfreds op mod
> mig. Nu er han meget talende den lille så jeg tænkte ikke mere over det
> og gik i seng.
> Her til morgen har han siddet på bakken 3 gange uden noget udkomme og
> hver gang har han vasket sig meget grundigt nederst. Umiddelbart ser
> han ikke stresset ud og han har spist til morgen, men jeg tør ikke tage
> chancen så nu har jeg taget fri og går til dyrlægen med ham.
> Lyder opførslen ikke som om han _kan_ ha' tisseproblemer?
> Nå, i hører om det når vi har været til dyrlæge.
>
> Kate



Denise (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 01-07-02 08:15

Hej Kate
Hvis han sidder som han skal lave stort, kan han have forstoppelse, som
måske kan klares med noget whiskas og kattemalt. Dino kan af og til have
lidt hård mave og så sidder han og trykker uden der sker noget, så går han
igen og vræler også utilfreds. Så får han lidt kattemalt og så nusser jeg
ham lidt på maven, så ordner det sig.
Men hvis det ser ud som om han prøver at tisse og der ikke kommer noget, så
har han jo nok problemer, så det er godt du har taget fri.
Håber det bedste for Lante.
Hilsen Denise
"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> wrote in message
news:afou9e$t3t$1@sunsite.dk...
> Ja, måske _er_ jeg pylret, men jeg tør ikke tage chancen og vente og
> se.
> Igår aftes oplevede jeg to gange at Lante lå og vaskede sine ædlere
> dele meget heftigt og begge gange vrælede han meget utilfreds op mod
> mig. Nu er han meget talende den lille så jeg tænkte ikke mere over det
> og gik i seng.
> Her til morgen har han siddet på bakken 3 gange uden noget udkomme og
> hver gang har han vasket sig meget grundigt nederst. Umiddelbart ser
> han ikke stresset ud og han har spist til morgen, men jeg tør ikke tage
> chancen så nu har jeg taget fri og går til dyrlægen med ham.
> Lyder opførslen ikke som om han _kan_ ha' tisseproblemer?
> Nå, i hører om det når vi har været til dyrlæge.
>
> Kate



Kate (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-07-02 09:01

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in
news:3d200180$0$32193$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej Kate
> Hvis han sidder som han skal lave stort, kan han have
> forstoppelse, som
>

Hej Denise,

Nej det var helt klart tissebevægelser. Nu har jeg skrevet en update.

Kate

Kate (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-07-02 08:58

Puha, nej, jeg er bestemt ikke pylret. Min lille dreng har
blærebetændelse. Uh, hvor godt at jeg var opmærksom. Lante skal ha'
medicin i 10 dage, men dyrlægen mener at der allerede bør være en
bedring i løbet af i nat og at han skal være symptomfri om senest 5
dage.
Lige nu løber Lante rundt og er irriteret og prøver at tisse andre
steder. Hvis der lander en lille tissetår udenfor bakken ta'r vi det
med, han gør det jo ikke fordi han er urenlig, den psykoligiske del af
det her har jeg da heldigvis hørt om.
Lige inden jeg gik ned til dyrlægen prøvede Lante at tisse i
kaninbakken. Klart tegn på problemer da han aldrig har gjort det før.
Nå, men nu er han heldigvis i behandling.

Kate

marianne hellemose (01-07-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 01-07-02 09:24

Hej Kate
Vi krydser fingre og poter for at Lante hurtigt er
på "poterne" igen, godt at du fik "luret" ham i opstarten
det er noget djævelsk noget.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Niels Peter (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 01-07-02 09:35

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev i en meddelelse
news:afp21m$t3t$2@sunsite.dk...
> Puha, nej, jeg er bestemt ikke pylret. Min lille dreng har
> blærebetændelse. Uh, hvor godt at jeg var opmærksom. Lante skal ha'
> medicin i 10 dage, men dyrlægen mener at der allerede bør være en
> bedring i løbet af i nat og at han skal være symptomfri om senest 5
> dage.

Det er faktisk ret svært at være overpylret med katte, for de *er* som regel
syge, når de først begynder at vise symptomer og/eller usædvanlig adfærd.
De har blandt andet end noget højere smertetærskel end os, så hvis en kat
viser tegn på at have ondt, er det med at få det undersøgt, for eksempel ...

Niels Peter



Lene (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 01-07-02 09:34

Kate wrote:

>Puha, nej, jeg er bestemt ikke pylret. Min lille dreng har
>blærebetændelse.
>
Hej Kate...

Stakkels Lante...Rigtig god bedring til ham...
Og ja, det var rigtig godt at du opdagede det så hurtigt....
Giv ham et ekstra nus

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

>
>Kate
>
>



Denise (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 01-07-02 10:07

Hej Kate
Godt du fik styr på det hurtigt og god bedring med Lante. Det har vi 7-9-13
heldigvis aldrig prøvet hos os. Hvad kan det være kommet af ? Får de det af
at ligge i træk, eller hvad.
Hilsen Denise

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> wrote in message
news:afp21m$t3t$2@sunsite.dk...
> Puha, nej, jeg er bestemt ikke pylret. Min lille dreng har
> blærebetændelse. Uh, hvor godt at jeg var opmærksom. Lante skal ha'
> medicin i 10 dage, men dyrlægen mener at der allerede bør være en
> bedring i løbet af i nat og at han skal være symptomfri om senest 5
> dage.
> Lige nu løber Lante rundt og er irriteret og prøver at tisse andre
> steder. Hvis der lander en lille tissetår udenfor bakken ta'r vi det
> med, han gør det jo ikke fordi han er urenlig, den psykoligiske del af
> det her har jeg da heldigvis hørt om.
> Lige inden jeg gik ned til dyrlægen prøvede Lante at tisse i
> kaninbakken. Klart tegn på problemer da han aldrig har gjort det før.
> Nå, men nu er han heldigvis i behandling.
>
> Kate



Kate (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-07-02 11:30

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in
news:3d201bb3$0$32148$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej Kate
> Godt du fik styr på det hurtigt og god bedring med Lante. Det har
> vi 7-9-13 heldigvis aldrig prøvet hos os. Hvad kan det være kommet
> af ? Får de det af at ligge i træk, eller hvad.
> Hilsen Denise
>

Jeg har heldigvis heller aldrig oplevet det før, men når man nu læser
med så lærer man jo et og andet og så er jeg jo opmærksom på mine
dyr.
Jeg spurgte også hvad det kom af og dyrlægen sagde at det var en
bakterieinfektion som sidder på penis og så kryber op i gennem
urinrøret. Sådan forstod jeg det ihvertfald.
Lige nu sover Lante og jeg kan tydeligt mærke at han ikke er så
frustreret som i morges, så medicinen har hjulpet så hurtigt som
dyrlægen sagde. Han har faktisk ikke besøgt bakken i ca 1-1½ time så nu
kan det kun blive godt igen.

Kate

Ann Rudbeck (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 01-07-02 12:04

In article <afpav7$i5g$1@sunsite.dk>, Kate <kate@oliwer.dkligeher>
wrote:

> Jeg spurgte også hvad det kom af og dyrlægen sagde at det var en
> bakterieinfektion som sidder på penis og så kryber op i gennem
> urinrøret. Sådan forstod jeg det ihvertfald.

Hej Kate

Hos os tobenede handler det tit om, at nogen af de bakterier der er så
mange af i afføringen forvilder sig med op i urinrøret. Og hvis man så
er uheldig og immunforsvaret samtidig er lidt nede - så har man en
betændelsestilstand. Det er nok det samme her? Måske Lante har været
uheldig og "vaske den forkerte vej" ;-(
Rigtig god bedring med det lille pus. Jeg tror også det vil være en god
idé, hvis du kan få ham til at drikke lidt mere end normalt? (Lettere
sagt end gjort, jeg ved det...

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Pia J (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 01-07-02 12:08


"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> wrote in message
news:010720021304196676%
> Rigtig god bedring med det lille pus. Jeg tror også det vil være en god
> idé, hvis du kan få ham til at drikke lidt mere end normalt? (Lettere
> sagt end gjort, jeg ved det...

Min hvalp var ret vild med afkølet kamillete, som jeg serverede da hun havde
blærebetændelse. Hvor kræsne er katte i den retning?

:Pia



Ann Rudbeck (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 01-07-02 12:25

In article <afpd2k$qet$1@sunsite.dk>, Pia J <ngspam@ofir.dk> wrote:

> Min hvalp var ret vild med afkølet kamillete, som jeg serverede da hun havde
> blærebetændelse. Hvor kræsne er katte i den retning?
>
> :Pia

Hæ - jeg prøvede engang at bade et lidt betændt øje på Donna i
kamillethe. _En_ gang. For _begge_ katte flygtede for lugten og var
ikke til at hente hen i nærheden af det dér djævelskab... Så her i
huset er det ikke en succes. Men det er måske kun mine skøre kanaljer
der har det sådan *grin*

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Kate (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-07-02 13:49

> Hej Kate
>
> Hos os tobenede handler det tit om, at nogen af de bakterier der
> er så mange af i afføringen forvilder sig med op i urinrøret. Og
> hvis man så er uheldig og immunforsvaret samtidig er lidt nede -
> så har man en betændelsestilstand. Det er nok det samme her? Måske
> Lante har været uheldig og "vaske den forkerte vej" ;-(

Ja, det lyder tættere på den forklaring dyrlægen kom med, så det har du
nok ret i.

> Rigtig god bedring med det lille pus. Jeg tror også det vil være
> en god idé, hvis du kan få ham til at drikke lidt mere end
> normalt? (Lettere sagt end gjort, jeg ved det...

Ja, det må du nok sige
Han er da så frisk nu at han har jagtet en flue, så han skal nok blive
god som ny

Kate


nitsen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : nitsen


Dato : 01-07-02 10:33


"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev

Stakkels Lante - godt i kom til dyrlæge i en fart. Sådan en gang
blærebetændelse gør altså avavavav. Der sendes trøstenus og opmuntrende
spiiiiinbrummermednæsenøs herfra

Mvh

Anita og masser af *spiiiiiiiiiinbrummnæsenøsmedkindgnid* fra Frode



Niels Peter (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 01-07-02 09:30

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev i en meddelelse
news:afou9e$t3t$1@sunsite.dk...

(...)
> Her til morgen har han siddet på bakken 3 gange uden noget udkomme og
> hver gang har han vasket sig meget grundigt nederst.
(...)
> Lyder opførslen ikke som om han _kan_ ha' tisseproblemer?

Jo, det kunne godt lyde sådan, og i så fald er det netop fint at få ham af
sted, inden det bliver rigtigt dramatisk.
Det kan være en forholdsvis harmløs blærebetændelse, men det kan også være
blæresten, og så er tidlig diagnose og behandling vigtig...

Niels Peter Hansen
www.bluewhite.dk




Nina El Falaki (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 01-07-02 17:35

Min 1. kastrerede indekat fik urinsten. Han var frisk kl. 12 da jeg kørte på
besøg. Da jeg kom hjem kl. 24,30 samme nat, var der helt lukket for
tisseriet og han klagede konstant, så det kan gå meget hurtigt.

Derfor vrøvl med tissetøjet, så er det bare af sted til dr. Dyregod.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3d201297$0$59313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev i en meddelelse
> news:afou9e$t3t$1@sunsite.dk...
>
> (...)
> > Her til morgen har han siddet på bakken 3 gange uden noget udkomme og
> > hver gang har han vasket sig meget grundigt nederst.
> (...)
> > Lyder opførslen ikke som om han _kan_ ha' tisseproblemer?
>
> Jo, det kunne godt lyde sådan, og i så fald er det netop fint at få ham af
> sted, inden det bliver rigtigt dramatisk.
> Det kan være en forholdsvis harmløs blærebetændelse, men det kan også være
> blæresten, og så er tidlig diagnose og behandling vigtig...
>
> Niels Peter Hansen
> www.bluewhite.dk
>
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste