Skærme
Fijala 3554
17" MAG 0.25DP TA-786
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 01-07-02 07:53

Jeg har for nyligt anvendt den udmærkede "17 MAG 0.25DP TA-786" på 2
forskellige PC'ere.

Den ene PC har et 4 mb grafikkort, og kan med nævnte skærm vise 24
bit-farver samt 1024x768 v/ 85 Hz - det er jeg godt tilfreds med.

Den anden PC har 8 mb shared grafikkort (kan reguleres op til 64 mb), og kan
med nævnte skærm vise 32 bit farver samt 1024x768 v/ K U N 75 Hz - det er
jeg ikke tilfreds med.

Hvorfor denne forskel i Hz, når sidstnævnte computer er både hurtigere og
har mere grafikram ??

mvh Jakob

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-07-02 15:14

Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> jeg ikke tilfreds med.
>
> Hvorfor denne forskel i Hz, når sidstnævnte computer er både hurtigere og

Der skal flere data igennem ved 32 bit end ved 24 bit og med midelmådige
grafikkort kan det sagtens tænkes det er det som sætter grænsen, det kan dog
også være et spørgsmål om hvordan skærmopsætningen er i Windows - altså hvad
windows mener skærmen kan.

Hvis du er godt tilfreds med 24 bit og 85 Hz så prøv og få den anden PC til at
køre med de indstillinger.

Mvh

Bruno

Fra : WE

Dato : 01-07-02 09:56

Kun gæt: Det er vel en begrænsning i grafikkortet i den anden pc?

v.h.