Hvordan lapper jeg bedst min køl
Fra : aliceole

Dato : 30-06-02 22:23

Jeg har en 3,5 meter jolle med plan bund. Den var lidt revnet i foråret
fyldte det op med ren polyester kunne ikke holde. Så den har lagt og
suget nok 50 liter vand ind i mellem skroget skulp skulp sagde det. Fik
sat den op på siden boret huller sæde kasserne så vandet kunne rende ud
hviket det også gjorde, er så bare våd derinde men det tører vel engang.
Der blev også boret extra huller i kølen så den kan stå den næste uge og
siv tom. Jeg ligger inde med glasvæv og polyester, og så er planen rulle
op over kølen fra begge sider med noget 2 mm. glasvæv. og hvad så når
det er tørt og sliben glat. Hvad er den rigtige fremgangs måde at gøre
kølen sejl klar igen?.
Skriv venligst hvordan jeg gør det på den rigtige måde tak. Hilsen. Ole
Horsens.

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-07-02 09:06

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-07-02 23:44

"Michael Nielsen" <nielsen@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet med glasfiber er, at det ikke er vandtæt. Det lyder paradoksalt,
> men er ikke desto mindre sandt. Fremgangsmåden er normalt at lave det

Du mener naturligvis polyester og ikke glasfiber

Claus