MS Windows
briani 27239
4 desktops i Windows
Fra : Henrik

Dato : 30-06-02 22:31

Det er muligt at idé'en er set før fra f.eks. Linux, men jeg fandt den lige
i dag til Windows

Virtual Desktop Manager
Manage up to 4 desktops from the Windows taskbar. You can choose a different
background for each desktop and run different applications on different
desktops. Right click on the taskbar, click toolbars, and then click
"Desktop Manager."

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Da jeg lige har installeret det, ved jeg ikke hvordan det performer i
længden, men indtil videre virker det godt. Dog synes jeg ikke den mulighed
med 4 desktops i en skærm virker helt så godt, da der skal zoomes en del ud
og ind og det går lidt trægt. Derimod virker det ok med hensyn til at skifte
på knapperne i proceslinien.

Mvh
Henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-06-02 23:48

"Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> skrev:

> Da jeg lige har installeret det, ved jeg ikke hvordan det
> performer i længden, men indtil videre virker det godt.

Jeg har også lige installeret det og umiddelbart er det jo virkelig
smart - så mange tak for tippet.

> Dog synes
> jeg ikke den mulighed med 4 desktops i en skærm virker helt så
> godt, da der skal zoomes en del ud og ind og det går lidt trægt.

Du skal bare slå Animation fra. Det kan gøres ved at højreklikke ved
MSVDM så kører det fint selv på en 450MHz P3.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik

Dato : 01-07-02 21:45

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Du skal bare slå Animation fra. Det kan gøres ved at højreklikke ved
> MSVDM så kører det fint selv på en 450MHz P3.

aahhh, det hjalp på det

Fra : Peter T.

Dato : 01-07-02 00:34

"Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> wrote in

> Det er muligt at idé'en er set før fra f.eks. Linux, men jeg fandt den
> lige i dag til Windows
>
> Virtual Desktop Manager

Du glemte at skrive at den var til XP, og jeg bruger win2000 og kunne
derfor ikke teste det. :) Men der findes mange af den slags programmer til
windows og jeg og en sjat bekendte kan klart anbefale GoScreen v3.4 fra
<http://home.eol.ca/~andgur/software/goscreen.html> til ikke-XP brugere.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : Henrik

Dato : 01-07-02 21:40

"Peter T." <n@d.a> wrote in message
> "Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> wrote in

> Du glemte at skrive at den var til XP, og jeg bruger win2000 og kunne
> derfor ikke teste det. :)

Sorry, det kom jeg også i tanke om det efter jeg havde sendt linket til en
kammerat som også har Win2000

Men der findes mange af den slags programmer til
> windows og jeg og en sjat bekendte kan klart anbefale GoScreen v3.4 fra
> <http://home.eol.ca/~andgur/software/goscreen.html> til ikke-XP brugere.

Den prøver vi lige

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 20:20

Fra : Peter T.

Dato : 03-07-02 20:20

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in news:afv6hg$35a$1
@sunsite.dk:

> "Peter T." <n@d.a> wrote in message
>
> Det stod at læse i URL'en...
>
> Tumling...

Det gør det da også! :)

Fra : Henrik

Dato : 03-07-02 21:02

"Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> wrote in message
> [...]
ud
> og ind og det går lidt trægt. Derimod virker det ok med hensyn til at

hhmmm, så slår man "shared desktops" fra og tror at man kan flytte rundt på
ikonerne på sit skrivebord uden at det ændres på de andre desktops, men
sådan skulle det ikke være
Det er åbenbart kun de programmer man har åbnet i et desktop som ikke vises
i de andre nå den feature er slået fra.

Mvh
Henrik

Fra : Andrew Guryanov