findes dette board?
Fra : Morten

Dato : 30-06-02 21:20

Hej
Jeg vil gerne høre om nogen kender til et board der opfylder disse krav:

Flex atx form factor. (micro kan også gå an, men helst mindre end det)
Onbard grafik/lyd/Lan
2 pci slots
socket 370 (skal kunne tage en taulatin)
pc133 ram
og Tv-out (tv out er et MUST)

mvh
Morten

Fra : Leony

Dato : 01-07-02 18:36

"Morten" <gruber03@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og Tv-out (tv out er et MUST)

Hvis det skal være med onboard grafikkort så tror jeg ikke du kan finde et
med tv out (jeg kan i hvert fald ikke mindes at have set nogen mobos med tv
out), hvis det ikke skal være med onboard så skal tv outet være i
grafikkortet.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-07-02 00:26

> [...]
tv
> out), hvis det ikke skal være med onboard så skal tv outet være i

Og slet ikke hvis det skal være til tualatin...

Claus

Fra : Morten

Dato : 03-07-02 04:54

Jeg må nok acceptere at det bliver et
Shuttle FV-25 PL133T 1PCI 2DIMM VGA TV-Out Audio FireWire FCPGA2

Men den har kun 1 Pci desværre til genggæld er det kun 17x18 cm (flexatx)

mvh
Morten

Fra : Leony

Dato : 04-07-02 11:20

> Jeg må nok acceptere at det bliver et
> Shuttle FV-25 PL133T 1PCI 2DIMM VGA TV-Out Audio FireWire FCPGA2

Ok, det må jeg sige, jeg havde godt nok aldrig set et mobo med TV-Out. Nu må
vi bare håbe at kvaliteten på udgangen er til at leve med.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 03-07-02 12:34

> [...]
> Onbard grafik/lyd/Lan
> 2 pci slots
> socket 370 (skal kunne tage en taulatin)

Synes da lige at du skal tjekke denne her:

http://www.hardinfo.dk/tests/Processor/default.asp?ID=429

Godt nok æder den ikke så hurtige cpu'er, men den er da fee! Og med TV-UD

/Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 08:16

> Synes da lige at du skal tjekke denne her:
> http://www.hardinfo.dk/tests/Processor/default.asp?ID=429

Og til ~1000kr med processer er den da spændende.

Men den skal jo også pakke spænt ind og så er denne liste da et udgangspunkt
http://www.viavpsd.com/product/epia_compatible%20chassis.jsp

/A

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 04-07-02 08:59

> Og til ~1000kr med processer er den da spændende.
>
> Men den skal jo også pakke spænt ind og så er denne liste da et
udgangspunkt
> http://www.viavpsd.com/product/epia_compatible%20chassis.jsp

Ja det ser da ikke ringe ud!
Hvor har du fundet prisen på mobo/cpu? Nogen der faktisk vil sælge den?

/Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 10:45

> Hvor har du fundet prisen på mobo/cpu? Nogen der faktisk vil sælge den?

Jeg læst er par test igår og søgte en masse rundt. Jeg kan faktisk ikke helt
huske hvor men både i i tyskland og frankrig solgte de den. Jeg søgte på
mini-ITX på nogle prissammenlignings-steder ala edbpriser

http://www.preisauskunft.de
http://www.computerprices.co.uk/
http://www.pricerunner.com

Og på http://forums.pcpowerzone.co.uk/showthread.php?s=&threadid=334 står
der at www.rapid-ltd.co.uk sælger dem.

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 10:59

http://www.ebuyer.co.uk/customer/products/index.html?action=c2hvd19wcm9kdWN0
X292ZXJ2aWV3&product_uid=34731

Epia Mini ITX Eden 5000 All In One Motherboard
£74.08
£87.05 inc VAT

Availability: 13 in stock
QuickFind code: 34731
Mfr part #: EPIA5000

//// ----//// ----//// ----//// ----//// ----//// ----

http://www.ebuyer.co.uk/customer/products/index.html?action=c2hvd19wcm9kdWN0
X292ZXJ2aWV3&product_uid=34732

Epia Mini ITX C3 800 All In One Motherboard
£79.42
£93.32 inc VAT

Availability: 10 in stock
QuickFind code: 34732
Mfr part #: EPIA C3800

/Anders

Fra : Morten

Dato : 04-07-02 12:38

Ja, det er da et meget fint bundkort, jeg havde da også set på det, men har
valgt det fra, da det ikke kan afspille en Divx, så vil jeg hellere finde et
andet bundkort og så købe en lidt kraftigere processor com f.eks en lille
taulatin eller måske en Via c3 1000 Mhz. Jeg kan godt lide at have
valgfrihed til selv at vælge processor og evt opgradere senere.
desuden er det shuttle bundkort jeg omtaler i en tidligere post kun 1 cm
større på den ene led.

jeg ville bare gerne have haft 2 pci slots, så jeg kunne få et ordenligt
lydkort i og et videograbber kort

Men for de af jer der gene vil prøve en Via Epia, så kan jeg fortælle at de
kan købes hos
http://www.databutikken.com/dk/
og såmænd også hos www.shg.dk

hilsen
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 13:17

> [...]
> andet bundkort og så købe en lidt kraftigere processor com f.eks en lille
> taulatin eller måske en Via c3 1000 Mhz.

Med en C3-800mhz er Via Epia da tæt på - men den kan jo ikke opgraderes ...

> shuttle bundkort jeg omtaler i en tidligere post kun 1 cm
> større på den ene led.

Hvad er prisen på det ?

> jeg ville bare gerne have haft 2 pci slots, så jeg kunne få et ordenligt
> lydkort i og et videograbber kort

Via Epia har spdif digital coax output

> http://www.databutikken.com/dk/
> og såmænd også hos www.shg.dk

Jeg er fristet . Som en lille always on maskine med lavt strømforbrug der
skal være mail/web-server (og mail/web client) med tv'et som eneste display.
Men TDC tygger stadig på om/hvornår de vil levere ADSL

/A