MS Windows
briani 27239
Windows 98 kan ikke starte op
Fra : Kimmiboy

Dato : 30-06-02 17:41

Jeg har i dag rodet lidt med en gammel Ibm Aptiva.
Den havde dog det problem at Windows 98 kun kan køre i fejl-sikret tilstand.
Hvis man vælger normal under opstart, så går computeren pludselig død.
Jeg har prøvet at se om der var nogle konflikter under system
enhedshåndtering, men der er ingen udråbstegn (jeg kan dog ikke finde
skærm/grafikkort ikonet), jeg har forsøgt at finde en anden driver til
grafikkortet idet jeg tror at det muligvis er problemet men det vil Windows
ikke gå med til for det siger at grunden er at computeren køre i fejlsikret
tilstand. Mærkeligt, idet man jo så ikke kan installere ny enheder uden at
køre i normal tilstand.

Jeg har så som en sidste udvej formateret harddisken og lagt Windows 98 ind
igen.
Installationen forløber smertefrit, men da computeren skal til at loade
Windows ind så kommer der pludselig en blå skærm hvor der står noget i
retning af at Windows er stødt på en alvorligt undtagelse, nå men jeg
genstartet computeren og forsøger at køre Windows igen (vælger normal
tilstand) dog med det resultat at computeren pludselig holder op med at
køre.

Hvad er mon grunden til at Windows 98 ikke kan køre/ starte op ?

Kan det mon skyldes at et eller andet er defekt i hardwaren eller måske en
ondsindet virus har smadret noget ?

Håber nogen kender en medicin som man lindre eller allerhelst helbrede
Computeren.
Hilsen Kimmiboy

PS: Jeg kender ikke specifikationer på computeren.