Nullmodem software
Fra : Gert K

Dato : 30-06-02 16:03

Hej NG,

Jeg har købt en ældre bærbar, den har ikke CD-R drev,
jeg har tænkt mig at lave et serielt nullmodem kabel
for at kunne overfører de filer jeg skal bruge for at få liv i
den bærbare.

Hvor på nettet finder jeg noget software jeg kan bruge?
Jeg har forsøgt uden større held

Mvh Gert K.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-06-02 16:18

Gert K wrote:

> [...]
> den bærbare.
>
> Hvor på nettet finder jeg noget software jeg kan bruge?

Forudsat vi snakker Linux her, skulle SLIP vistnok kunne gøre det for dig.

kermit (nej, ikke frøen kan muligvis også overføre filer over en
seriellinje.

/Rasmus

I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-06-02 16:35

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Forudsat vi snakker Linux her, skulle SLIP vistnok kunne gøre det for dig.

Hov, forkert gruppe - det var ikke dk.edb.system.unix det her

Engang for meget længe siden brugte jeg noget, der hed fastlynx. Om det kan
fremskaffes endnu og i så tilfælde hvor, ved jeg ikke...

Interlink til DOS (det fandtes i hvert fald på MSDOS 6.2) kan ligge på en
bootdiskette og gøre tricket for dig.

/Rasmus

Avoid the Gates of Hell. Use Linux.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-06-02 17:20

Den Sun, 30 Jun 2002 17:35:18 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Hov, forkert gruppe - det var ikke dk.edb.system.unix det her

Det er heller ikke dk.edb.system.ms-windows - gruppen drejer sig om
netværk, uanset system.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-06-02 17:42

Kent Friis wrote:

> [...]

Som nævnt andetsteds kan det anbefales at bruge parallelkabel i stedet. I så
tilfælde er det PLIP, der skal sættes op.

> Det er heller ikke dk.edb.system.ms-windows - gruppen drejer sig om
> netværk, uanset system.

Næ, men jeg kan jo ikke forvente, der snakkes Linux eller Linuxlignende
systemer ("Forudsat vi snakker Linux her[...]").

/Rasmus

Is it safe?
Yes, it is perfectly safe - it is us, that are in trouble!
- Hitch Hikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Kent Friis

Dato : 30-06-02 17:49

Den Sun, 30 Jun 2002 18:41:47 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

> [...]
>
>Næ, men jeg kan jo ikke forvente, der snakkes Linux eller Linuxlignende
>systemer ("Forudsat vi snakker Linux her[...]").

Næ, men man kan jo kun svare på de ting man selv ved. Hvis spørgeren
ville have et svar til et bestemt OS, kunne han jo have fortalt hvilket
OS. Nu får han de svar som folk kender.

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : GK

Dato : 30-06-02 18:28

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremskaffes endnu og i så tilfælde hvor, ved jeg ikke...
>
> Interlink til DOS (det fandtes i hvert fald på MSDOS 6.2) kan ligge på en

Okay måske jeg kan finde mine gamle DOS 6.2 disketter
et sted, ellers må jeg prøve fastlynx.

Tak for hjælpen!

Mvh Gert K.

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 30-06-02 17:16

For det første tager det en krig med et serielt kabel, så et parallelt er
klat at fortrække.
Skal programmet understøtte lange fil navne? (Mere end DOS' 8.3)

Hvis ikke kan Fast Lynx 2 anbefaldes. Det er et udmærket program til DOS.

--
Jeppe Ladefoged
j.ladefoged@SLETlundbergvest.dk

Fra : GK

Dato : 30-06-02 18:26

-- Snip--
> Hvis ikke kan Fast Lynx 2 anbefaldes. Det er et udmærket program til DOS.

> [...]

Jeg skal have installeret win95 eller win98 på den.
Jeg prøver dette fast lynx 2

Tak for hjælpen.

Mvh Gert K.

Fra : BJ

Dato : 01-07-02 09:58

Hej Gert

Kan ikke rigtigt læst om du har en Fast Lynx.

Da jeg sidst brugte den pakkede jeg bare filerne med arj så jeg ikke fik
froblemer med lange filnavne.

Hilsen

Brian

(undskyld email adressen men er træt af SPAM mail)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 01-07-02 22:35

Her finder du anvisninger og software:

http://www.reconnectit.dk/Filflytning.asp