/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
OpenOffice.org 1.0
Fra : Carsten Tygesen


Dato : 30-06-02 14:01

Hej dk.edb.system.unix,

Hvor kan man downloade Java-flerne som man bliver bedt om at finde når man
installerer OpenOffice.org 1.0??

Vi har 10 Pc'ere hvor Microsoft-office må se sig om efter andet "arbejde" da
de bliver erstattet af OpenOffice.org
lige så snart den "nye office" er på plads.

Med venlig hilsen
Carsten Tygesen







 
 
Stig Hansen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Stig Hansen


Dato : 30-06-02 14:35


> Hvor kan man downloade Java-flerne som man bliver bedt om at finde når
man
> installerer OpenOffice.org 1.0??


J2re-1.4.0_01 er den nyeste og den downloader du her

http://dlres.java.sun.com/JSCDL/download/1375277501015545-431/32415948027247
4303-886/j2re-1_4_0_01-windows-i586-i.exe

Stig.



Stig Hansen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Stig Hansen


Dato : 30-06-02 14:38

PS. Jeg går ud fra at det er Java til Windows du skal bruge da du nævner
"Microsoft-office"

Stig.



Carsten Matzon (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 30-06-02 15:30

> PS. Jeg går ud fra at det er Java til Windows du skal bruge da du nævner
> "Microsoft-office"

Nej Nej .. han skriver at OpenOffice skal ERSTATTE Microsoft Windows... =)

Så skal bruge java til Linux

Carsten



Allan Olesen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 30-06-02 16:02

"Carsten Matzon" <carsten@xxx.matzon.dk> wrote:

>Nej Nej .. han skriver at OpenOffice skal ERSTATTE Microsoft Windows... =)

Hvor i alverden læser du det?


--
Allan

Rasmus Bøg Hansen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 30-06-02 16:24

Allan Olesen wrote:

> "Carsten Matzon" <carsten@xxx.matzon.dk> wrote:
>
>>Nej Nej .. han skriver at OpenOffice skal ERSTATTE Microsoft Windows... =)
>
> Hvor i alverden læser du det?

I det oprindelige indlæg:

-- SNIP --
Vi har 10 Pc'ere hvor Microsoft-office må se sig om efter andet "arbejde" da
de bliver erstattet af OpenOffice.org
lige så snart den "nye office" er på plads.
-- SNIP --

Det står ganske vist ikke direkte, men siden det er postet i d.e.s.unix må
man vel formode, at det er et skift til et *nix-system med OpenOffice.

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Allan Olesen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 30-06-02 18:04

Rasmus Bøg Hansen <moffe47@hotmail.com> wrote:

>I det oprindelige indlæg:

Nej.

>Det står ganske vist ikke direkte,

Nej, det kan vi hurtigt blive meget enige om.


--
Allan

Martin Andersen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 30-06-02 16:18

Carsten Tygesen wrote:

> Hej dk.edb.system.unix,
>
> Hvor kan man downloade Java-flerne som man bliver bedt om at finde når
> man installerer OpenOffice.org 1.0??
>
> Vi har 10 Pc'ere hvor Microsoft-office må se sig om efter andet "arbejde"
> da de bliver erstattet af OpenOffice.org
> lige så snart den "nye office" er på plads.
>
> Med venlig hilsen
> Carsten Tygesen

Har I testet Openoffice grundigt ?
Min erfaring er at den ikke er klar til seriøst arbejde
endnu. Her kan Staroffice 6 være bedre.

Martin.

Carsten Tygesen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Tygesen


Dato : 30-06-02 17:46

Hej igen,

Min intension var at få mulighed for at teste OpenOffice.Org 1.0 for at se
hvor
kompatibelt det er med Microsoft Office pakken med hensyn
til håndtering af dokumenter i tekstbehandling og regneark.

Meningen er så at vi vil købe Startoffice 6 hos Sun og så glemme at vi før
har anvendt Micosoft - deres "omsorg" for kunder samt licenspriser er
simpelthen
blevet for store i forhold til de simle opgave som vi skal have løst med
henholdsvis
tekstbehandling og regneark.

Med venlig hilsen og TAK for svarene.

med venlig hilsen

Carsten Tygesen



Thorbjoern Ravn Ande~ (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 30-06-02 20:01

Martin Andersen <andmar@adslhome.dk> writes:

> Har I testet Openoffice grundigt ?
> Min erfaring er at den ikke er klar til seriøst arbejde
> endnu. Her kan Staroffice 6 være bedre.

Kan du vaere lidt mere konkret?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Martin Andersen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 02-07-02 10:29

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Martin Andersen <andmar@adslhome.dk> writes:
>
>> Har I testet Openoffice grundigt ?
>> Min erfaring er at den ikke er klar til seriøst arbejde
>> endnu. Her kan Staroffice 6 være bedre.
>
> Kan du vaere lidt mere konkret?

Jeg har følgende oplevelser med OpenOffice 1.0 engelsk version:

Ved udhævning af noget tekst, blev al tekst udhævet når siden blev printet.
Det vil jeg kalde en showstopper for 1.0. Fandt en work-around på
openoffice's bug-side.

Dansk stavekontrol virkede kun når man satte det op, og ikke efter jeg havde
lukket og startet Openoffice.

Nogle gange bliver danske bogstaver "muterede" til underlige tegn. Printer
dog ud rigtigt.

Fontene er grimme, selv om jeg bruger M$ fonte og AA. Afstanden mellem
ord er sådan at det kan være meget svært at se om der er mellemrum.
Jeg har også Koffice installeret, og her er fontene i Kword meget pænere.

Martin.



Allan Olesen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-07-02 16:57

Martin Andersen <andmar@adslhome.dk> wrote:

>Jeg har følgende oplevelser med OpenOffice 1.0 engelsk version:

På sslug-misc har jeg fundet denne liste, forfattet af Peter
Toft:

>1: Tabeller der gemmes i word-97 og genindlæses har
> pludseligt skiftet bredde.
>2: Kører man med en anden font end default i
> tekstbehandlingsdelen (writer) så er der
> problemer med at dens (egentlig ok smarte) funktion
> med at gætte de ord jeg er ved at skrive nogle gange
> skrifter over og bruger default font.
>3: I "powerpoint"-delen (impress) går OOo 1.0 ret meget
> i koma under KDE 3.0 hvis man kører en screensaver
> under en præsentation.
>4: Hvis man i impress paster tekst ind i en tekstboks
> i en impress-præsentation så accepteres teksten
> langt fra altid - og nogle gange (fire gange indtil
> nu) så kaster OOo 1.0 håndklædet i ringen og dør.
>5: Problemer med formler importeret fra Word97.
> Dele som mangler - andre med dårlig rendering.
>6: Figurer fra Matlab importeret - f.eks. med blå
> kurver på hvid baggrund vises i OOo 1.0 med hvide
> kurver på hvid baggrund.
>7: Word-import. Fodnoter kan blive mast til ulæselighed.
>8: Word-import "Fra A - Z" bliver til "Fra A ? Z"
>9: Henvisninger i Word kan blive rettet fra
> "Se kapitel 1" til "Se kapitel Introduktion til XYZ"
>10: I Impress import af Powerpoint kan baggrundsbillede
> forsvinde.
>11: I Impress import af Powerpoint kan punkt-liste
> blive til en liste med spørgsmålstegn.
>12: Der er problemer med at huske når jeg har
> slukket alle de irriterende auto-correct features.
> Det sutter big-time at OOo automatisk erstatter
> mine tankestreger eller negligerer apostroffer.
> Fint at det kan slås fra - men det gider jeg kun
> sætte EN gang.

Samme steds har Claus Sørensen skrevet lidt (skræmmende) om
versionsnummereringen:

> Version 1.0 blev et kompromis mellem de Windows-folk, som gerne ville
> have, at OpenOffice.org fulgte versionnumrene fra StarOffice og
> Open Source-folket, som ikke mente, man kunne betegne den første
> officielle udgave som version 1.0, når der stadig var ret mange
> kendte fejl (vi ville gerne have haft, at den hed 0.8.0 eller 0.9.0,
> netop for at indikere, at vi er tæt på, men stadig mangler at slibe
> en hel del skarpe kanter, så brugerne ikke skærer sig for meget).


--
Allan

ht (02-07-2002)
Kommentar
Fra : ht


Dato : 02-07-02 22:02

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Martin Andersen <andmar@adslhome.dk> writes:
>
>> Har I testet Openoffice grundigt ?
>> Min erfaring er at den ikke er klar til seriøst arbejde
>> endnu. Her kan Staroffice 6 være bedre.
>
> Kan du vaere lidt mere konkret?

Jeg køre Openoffice1.0 og må sige at den endnu er for tung endnu, jeg køre
KDE3.0 rh7.2-330Mhz-128Mb dvs. ikke en special hurtig maskine men
alligevel, word afd. er ok (jeg ikke Word haj) regneark er for tungt endnu,
men hvis du køre gnumeric så køre det i godt. Der er også til windåse
jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom hvis
nok.

HT

Thomas Bøge (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bøge


Dato : 03-07-02 09:33

> men hvis du køre gnumeric så køre det i godt. Der er også til windåse
> jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom hvis
> nok.


Der er da en udemærket database frontend i openoffice (selvom jeg har
lidt poblemer med at få den til at lave den rigtige sql-syntax når jeg
bruger right/left- joins i den visuelle query-designer)

For en udemærket introduktion, se denne pdf-fil:
http://www.unixodbc.org/doc/OOoMySQL.pdf

(jeg fandt den på
http://www.pclinuxonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=2460
hvor der også er indlæg om emnet)


ht (08-07-2002)
Kommentar
Fra : ht


Dato : 08-07-02 22:33

Thomas Bøge wrote:

>> men hvis du køre gnumeric så køre det i godt. Der er også til windåse
>> jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det
>> kom hvis nok.
>
>
> Der er da en udemærket database frontend i openoffice (selvom jeg har
> lidt poblemer med at få den til at lave den rigtige sql-syntax når jeg
> bruger right/left- joins i den visuelle query-designer)
>
> For en udemærket introduktion, se denne pdf-fil:
> http://www.unixodbc.org/doc/OOoMySQL.pdf
>
> (jeg fandt den på
> http://www.pclinuxonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=2460
> hvor der også er indlæg om emnet)

Tak for dine link, jeg må lige lure på når der er tid. Men jeg ville helst
ikke har flere "lag" imellem apps. og database og kan ikke tag den store
tid at lave en frontend til mySQL så jeg venter.

HT


Thorbjoern Ravn Ande~ (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 03-07-02 09:48

ht <block1@shymail.com> writes:

> jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom hvis
> nok.

Jeg har efterhånden skiftet til rent Java med den slags ting. Et godt
værktøj er dbVisualizer, hvortil du skal bruge en JDBC-driver til din
database. Kræver en Java 1.3 installeret så vidt jeg husker.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

ht (08-07-2002)
Kommentar
Fra : ht


Dato : 08-07-02 22:38

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> ht <block1@shymail.com> writes:
>
>> jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom
>> hvis nok.
>
> Jeg har efterhånden skiftet til rent Java med den slags ting. Et godt
> værktøj er dbVisualizer, hvortil du skal bruge en JDBC-driver til din
> database. Kræver en Java 1.3 installeret så vidt jeg husker.
>
dvs. du køre java -> openoffice. Det har jeg prøvet på OO og staroff. og det
køer for langsomt f.eks adressbog opslag tog alt forlang tid (ca. 2000
opskal 750Mhz/PII) ok den skulle dog kun loade det ind en gang pr. vindue
!!
men alligevel.

HT

Thorbjoern Ravn Ande~ (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 08-07-02 23:08

ht <block1@shymail.com> writes:

> dvs. du køre java -> openoffice.

Nej. Java->Database, og intet OpenOffice.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

ht (24-07-2002)
Kommentar
Fra : ht


Dato : 24-07-02 18:33

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> ht <block1@shymail.com> writes:
>
>> dvs. du køre java -> openoffice.
>
> Nej. Java->Database, og intet OpenOffice.
>
Så har du lavet det i java og hvad bruger du som database ? mySQL ?

ht

Thorbjoern Ravn Ande~ (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 24-07-02 22:27

ht <block1@shymail.com> writes:

> Så har du lavet det i java og hvad bruger du som database ? mySQL ?

Oracle og PostgreSQL. MySQL bruger vi kun til Bugzilla.

dbVisualizer er et ok værktøj til de fleste formål.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408872
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste