MS Windows
briani 27239
win98 minus lyd ind fra mikrofon
Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 30-06-02 13:16

er der andre der har oplevet at lyden ind fra mikrofonen forsvinder ???
hvis jeg sender mikrofon lyd ud i højtalerne virker det fint, men optage fra
mikrofonen kan jeg ikke (og nej, den er IKKe mutet)

Jeg har selv skiftet til win2000 og nu har jeg ikke problemet længre, men nu
sidder en af mine kammerater med samme problem.

Hvad kan man/jeg/vi gøre for at afhjælpe det ?

Kenneth Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-02 17:53

"Kenneth N. Rasmussen" <knr@hudii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nu
> sidder en af mine kammerater med samme problem.
>
> Hvad kan man/jeg/vi gøre for at afhjælpe det ?

Jeg har selv været plaget af samme problem ,, det gælder om at finde en
omskifter
så windows optager fra MIC og ikke LINE In ,, med windows98,2000,xp egen
mixer
kan man vist ikke skifte, men kun med lydkortets egen mixer ,,Creative
PCI512 & C-media 6cha,
i mit tilfælde.

Jan Rasmussen

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 30-06-02 20:56

SNIP

> [...]
> mixer
> kan man vist ikke skifte, men kun med lydkortets egen mixer ,,Creative

Måske mig der er tungnem, men en omskifter ????
er det en software eller hardware løsning ??

Kenneth Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-02 22:49

"Kenneth N. Rasmussen" <knr@hudii.dk> skrev i en meddelelse

> Måske mig der er tungnem, men en omskifter ????
> er det en software eller hardware løsning ??
> Kenneth Rasmussen

Ok. omskifter er nok ikke det bedste ordvalg
men det selvfølgelig en software ting,

eks. i min C-media mixer er der en "Volume" og en "Record" knap
i volume kan man justere guess what og mute,
i record vælger man input kilde,cd,mic,line in,s/pidf in mm.

Jr.

Fra : Mogens

Dato : 01-07-02 08:38

On Sun, 30 Jun 2002 14:15:44 +0200, "Kenneth N. Rasmussen"
<knr@hudii.dk> wrote:

> [...]
>sidder en af mine kammerater med samme problem.
>
>Hvad kan man/jeg/vi gøre for at afhjælpe det ?

Han har sikkert ikke fået valgt MIC som kilde i "Record Control"
At der er hul igennem til højtalerne er ikke nok. Der SKAL vælges
hvilken kilde (source) som putteren skal optage fra.

Nu skriver du ikke hvilket OS han har, men her er opskriften til Win98

1. Dobbeltklik på lyd ikonet i Systray'en

2. Klik på Indstillinger > Egenskaber > Indspilning > OK

3. Sæt flueben ved MIC, tjek at der er skruet op for lyden og
luk så vinduet

4. Prøv at optage igen

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 03-07-02 21:01

SNIP

> Han har sikkert ikke fået valgt MIC som kilde i "Record Control"
> At der er hul igennem til højtalerne er ikke nok. Der SKAL vælges
> hvilken kilde (source) som putteren skal optage fra.

Jeg skrev ret tydeligt, syntes jeg selv, at den IKKE var mutet i recorder
indtlilling, og jo, jeg skriver at det er win98.

Kenneth Rasmussen

Fra : Mogens

Dato : 03-07-02 21:36

On Wed, 3 Jul 2002 22:00:49 +0200, "Kenneth N. Rasmussen"
<knr@hudii.dk> wrote:

>SNIP

>Jeg skrev ret tydeligt, syntes jeg selv, at den IKKE var mutet i recorder
>indtlilling, og jo, jeg skriver at det er win98.

OK, du skrev Win98 i headeren. Det havde jeg overset i farten
Og du skrev da også at den ikke var muted, men ikke om det
var i play control eller i record control.
At der var lyd i højttalerne, men at den ikke kunne optage plejer
jo netop at være tegn på at den er muted i record control, men
åben i play control.

mvh Mogens