Udstilling i Aars!
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-06-02 10:36

Hejsa!

Jeg vil bare lige sige tak for i dag! *S*

Jeg nåede at få hist på christina og pernille.. Vi mødtes ved scenen og var
så rundt at se på hinandens katte... det var ret hyggeligt... *S*

og jeg håber at der er flere der er med på ideen til næste udstilling! *S*

Nu ved jeg jo ikke om der plejer at være punkter på programmet som
information til nye udstillere og pelspleje?
Men jeg har synes det var helt kanon!!!! Wow.. sikke fif man fik. og som ny
udstiller var det i hvert tilfælde værd at bruge lidt tid på at få
informationerne... *S*
Det fik jeg rigtig meget ud af! *S*.. Og det har jeg da også skrevet en
lille mail til jyrak om.. for de skal da have lidt respons på hvad de gør
rigtigt og forkert! *S*

Nå men alt i alt var det en rigtig hyggelig dag! *S*

Cæsar fik ex2 (i alt 2 katte i klassen! *L*) Men dommeren lød til at være
ret vild med ham... men det var tydeligt at han ikke kunne måle sig med den
½år ældre hankat han var oppe i mod.. forden havde allerede kæmpe krave,
stort bredt hoved med en god box og en virkelig muskuløs krop...

Så det var vi forberedt på allerede da vi så ham! *S*

Men der gør ikke noget for vi kommer for at have en hyggelig og lærerig dag!
Og det havde vi med garanti! *S*

Jeg synes også det er spændende som man kommer til at snakke med en masse
mennesker... Det viste sig at ham vi var placeret ved sin af (vores
konkurrent) faktisk skulle til 30 års fødselsdag hos min gamle chef..
(Verden er lille).

Allerede her efter 2. udstilling føler jeg at vi har meget mere styr på det
hele... det gik bare så glidende denne gang.. og med lidt hjælp fra de folk
vi spurgte var det ganske let at finde ud af! *S*

hmmm.. ang. pelspleje kunne det da være meget dejligt hvis man kunne
tilmelde sin kat en plejevurdering (lidt ala farvebedømmelse) hvor der var
en som havde forstand på plejen af katten (Racen) gennemgik katten og og
fortalte lidt om hvordan man fik det bedste frem i lige præcis den kat....
*S* evt. mod et betalingsbeløb... Det ville da være rart at høre fra en
dommer hvad man skal ligge vægt på.... Altså lidt ala den pelspleje
information der var om kattene, bare man så kunne tilmelde sin egen kat på
forhånd *S*

Nå men jeg vil smutte igen.. Jeg selv og cæsar er godt udkørte idag! *S*

Held og lykke til alle jer der er afsted idag! *S*

Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-06-02 10:28

Hej
Jeg glemte helt tiden i går, hallens ur virkede jo ikke og jeg havde ikke
selv et ur, så jeg må have til gode at møde jer andre.
Mette: hvad betyder box når det har noget med hovedet at gøre?
Hilsen en nysgerrig Vibeke

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-06-02 12:47

> Hej
> Jeg glemte helt tiden i går, hallens ur virkede jo ikke og jeg havde ikke
> selv et ur, så jeg må have til gode at møde jer andre.

Ja det må jo så vente til næste gang! *S*

> Mette: hvad betyder box når det har noget med hovedet at gøre?

Det er snudepartiet. på en maine coon skal det være "firkantet". og skal
skal der være et knæk fra næsen og op til panden... Det mangler Cæsar... *S*

MVH Mette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-06-02 12:35

hej Mette
Ja, så blev jeg da så klog
På et tidspunkt så jeg alle semilanghårs hankattene på scenen, og ham der
vandt havde et fantastisk flot hoved (i mine øjne) så når jeg ser ham for
mig tror jeg at jeg ved hvad der menes med box.
Hilsen fra Vibeke

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 30-06-02 15:38

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1eeceb$0$677$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> vandt havde et fantastisk flot hoved (i mine øjne) så når jeg ser ham for
> mig tror jeg at jeg ved hvad der menes med box.

Hej Vibeke + alle

"Pinky" siger tak for de pæne ord
Faktisk ligner han en kat som har fået fløde Ikke nok med at han selv
blev "Bedst i Show, så var 3 af hans afkom nominerede. To ungdyr nemlig
Wytopitlock Galadriel og Wytopitlock Gershwin, sidsnævnte blev "Bedst in
Show". Og endelig Ailuro's Quistador som tabte til sin far

Jeg synes at udstillingen var vellykket. Det er dejligt at JYRAK fosøger at
lave nogle aktiviteter som selvfølgelig er med udgangspunkt i udstilling,
men som mange kan nyde godt af. Desværre overværede jeg ikke selv Jørgen
Jensen fortælle om pelspleje, men er helt sikker på at der nok var et par
fif eller to at hente.

Venlig hilsen
Danielle

www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-06-02 16:00

Hej
jamen tillykke med de fine resultater.
Jeg regner da med at du ikke mener at han "ligner" en kat der har fået
fløde, med de resultater har han vel fået en stor skål fløde
Hilsen Vibeke (der måtte "nøjes" med et CAGCIB på Midas)

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 30-06-02 16:48

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1f1d3a$0$262$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> fløde, med de resultater har han vel fået en stor skål fløde
> Hilsen Vibeke (der måtte "nøjes" med et CAGCIB på Midas)

Nu er Pinky ikke som katte er flest Han er ikke rigtig til fløde. Til
gengæld er han ret begejstret for surmælksprodukter, men hans favoritslik er
og bliver Schnurries fra Gimpet og dem har han selvfølgelig fået rigelig af.

Stor tillykke til Midas, godt gået.

hilsen
Danielle

Fra : Kate

Dato : 30-06-02 10:41

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in

> [...]
> fra en dommer hvad man skal ligge vægt på.... Altså lidt ala den
> pelspleje information der var om kattene, bare man så kunne

Ved godt at det ikke er om katte, men igen kan jeg kun sammenligne med
mine dage som kaninudstiller
Vi havde i min lokalafdeling, det vi kaldte hjemmebedømmelser. Vi
engagerede en dommer til at komme og til disse hjemmebedømmelser kunne
man så tale med dommeren om sit dyrs pasning og pleje. Meget lærerigt
skulle jeg hilse og sige. Bedømmelserne var officielle, men der kom
sjældent, hos os ihvertfald, flere end at man havde rigeligt tid til at
høre hvad dommerne lagde vægt på.
Om noget i den stil så ville kunne gøre i katteverdenen ved jeg ikke,
men det var da en idé

Kate

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-06-02 12:51

> Ved godt at det ikke er om katte, men igen kan jeg kun sammenligne med
> mine dage som kaninudstiller

*G* ja hvorfor ikke.. jeg kan ikke forestille mig at udstille en kanin.. men
som jeg hørte en heste ejer sige her i weekenden.... Det var underligt at
høre kattene blive bedømt... for det var næsten som at høre dem snakke om
heste bare det så var katte... *S*

> [...]
> engagerede en dommer til at komme og til disse hjemmebedømmelser kunne
> man så tale med dommeren om sit dyrs pasning og pleje. Meget lærerigt

Ja det var en ide! *S* og jeg tror da også at de forskellige studiekredse
holder sådanne møder! *S*

> [...]
> høre hvad dommerne lagde vægt på.
> Om noget i den stil så ville kunne gøre i katteverdenen ved jeg ikke,

Ja.. måske der er nogen i studiekredsene der kan bruge det *S*

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 30-06-02 14:21

> *G* ja hvorfor ikke.. jeg kan ikke forestille mig at udstille en
> kanin..

Priserne på racedyr er helt anderledes, men ellers er interessen helt
den samme som med kattene Og kaniner er faktisk nogle meget dejlige
dyr, men det jeg jo sagtens sige som har haft dem gennem 18 år

Kate

Fra : Christina K

Dato : 30-06-02 21:06

Heja Mette

Tak for en god dag i Aars!

Ja, det var et godt initiativ med det introduktionskursus for nye
udstillere, det kunne vi godt have brugt da vi var nye, bare spørg
Birgitte *GG* Som jeg ellers synes var meget tålmodig og overbærende.
Men Jørgen Jensens gennemgang fulgte jeg også, og det var rigtig godt!
Nogle gode intiativer fra JYRAKs side, jeg glæder mig da til hvis der
kommer mere af den slags.

Hygge
Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 30-06-02 22:22

> Tak for en god dag i Aars!

Hejsa.. jeg vil bare lige indskyde at de af jer der ikke har været et smut
forbi Christinas hjemmeside lige skal kigge ind forbi....

Jeg er bare helt forelsket i hendes Boogaloo..... *S* Wow sikke en sød
misser! *S*

Mette (som fik æren af at holde og nusse hende lidt nede på udstillingen).

Fra : Camilla Scharff

Dato : 30-06-02 22:16

Jeg vil da også prale....

Nu var vi jo nogle stykker, som havde fundet den laaaaaange vej fra
Kjøvenhavnstrup til Aars på en regnvejrssøndag - og sørme om ikke det "gav
pote" idet min lille Pine-pige blev BIS ungdyr!! Godt nok var konkurrencen
ikke så stor (*shhh*, det siger vi ikke til nogen...) - men stolt er man jo

Og så sluttede udstillingen vildt tidligt i forhold til normalt - hvilket
betød, at vi kunne have været meget tidligt hjemme, hvis altså ik' lige vi
for vild på hjemvejen *ggg*

Trætte hilsner *snork*
Camilla & Pinen

Fra : Katrine Nederby

Dato : 30-06-02 23:01

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev

> Nu var vi jo nogle stykker, som havde fundet den laaaaaange vej fra
> Kjøvenhavnstrup til Aars på en regnvejrssøndag - og sørme om ikke det "gav
> pote" idet min lille Pine-pige blev BIS ungdyr!!

Iiih tillykke, Camilla.

Jeg var faktisk et smut forbi idag og fandt både Pinen, Kesto og Evalotta,
men ejerinderne var der ikke skyggen af *suk*, så jeg måtte drage skuffet
tilbage til Århus Men jeg nåede da at konstatere, at din lille
udbryderdronning syntes det var keeedeligt at være inde i et bur. Hun var
meget charmerende og Kesto ligeså. Evalotta snork sov *g*

Faktisk var jeg kun en lille time på udstillingen, fordi min far og bror,
som jeg havde lokket med, ville hjem at se fodbold *gab* Derfor nåede jeg
aldrig at finde jer Håber det lykkes en anden gang.

Men jeg nåede da heldigvis at få hilst på Camilla Baird og alle hendes
korater. Killingerne var selvfølgelig ikke til at stå for, så de stjal det
meste af opmærksomheden. -Især under bedømmelserne, hvor de underholdt i
hver sit bur *g* Men jeg hørte skam også Gigolo; Sikke en stemmepragt *gg*
Bare han ikke er blevet helt hæs nu

Mange hilsner
Katrine

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 01-07-02 08:47

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote

> Jeg var faktisk et smut forbi idag og fandt både Pinen, Kesto og Evalotta,
> men ejerinderne var der ikke skyggen af

Jeg var så heldig at finde charmebassernes frue, og må sige at jeg er faldet
totalt for racen! (Faktisk både Somali og Aby...)
Og da jeg så senere så et kuld Aby killinger, var jeg overbevidst om at det
netop var sådan en mis der skulle bo sammen med mig og mine 6
terrorister.... så jeg håber faktisk at kunne tilbyde 2 kastrater et hjem
når jeg engang skal flytte for mig selv! (Jeps, det er rigtigt, jeg glæder
mig helt vildt! *g*)

Og hvis det da ikke var fordi at Dushara's Wish Me Luck allerede var
reserveret så, *suk* så måtte det lille pus skam gerne flytte ind med det
samme.. *g*

> Men jeg hørte skam også Gigolo; Sikke en
> stemmepragt *gg*

*g* Så det var ham der sad og var dybt utilfreds? Ja jeg så ham godt...
netop Lucky lå og så ud til at være meget træt af at høre på ham... *g*

Men ej, det var en spændende dag...ihvertfald for mig, og en god første
udstilling, for en som hverken har været til hunde eller katteshows før!

--
- Sidsel
Mom to Luffe, Speedy, Stony, Loke, Damien and Sif

Fra : Helle Andersen

Dato : 01-07-02 20:24

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Faktisk var jeg kun en lille time på udstillingen, fordi min far og bror,
> som jeg havde lokket med, ville hjem at se fodbold *gab* Derfor nåede jeg
> aldrig at finde jer Håber det lykkes en anden gang.

Jamen, vi er nødt til at komme tilbage Camilla vandt jo et
udstillingsgebyr til en Jyrak-udstilling, så vi må jo til det igen på et
tidspunkt

> Men jeg hørte skam også Gigolo; Sikke en stemmepragt *gg*
> Bare han ikke er blevet helt hæs nu

Ja, hvis du ikke havde hørt ham, var du såmænd nok også den
eneste Nu siger han formodentlig ikke så meget til daglig, for eller
ville jeg da ellers nok håbe på, at han var blevet hæs - eller endnu
bedre helt mistet stemmen et par dage *gg*

Kesto fik sit andet certifikat og var kaldt op til nominering sammen
med en burmeser, en cornish rex, en sokoke og en russer. Det blev
russeren, som blev nomineret, men han kom da ind på en pæn 2.
plads, så alt i alt var det en god dag

Men hold da op, hvor er min lille kat da blevet tung ! Jeg bandede godt
over, at der var så mange katte til nominering og jeg skulle stå der og
præsentere ham imens, for jeg kunne næsten ikke holde ham til sidst.
Jeg skal vist til at løfte håndvægte Så Kate, du kan godt pakke
sammen med alle dine bemærkninger om, at aby'er er for små *gg*
Sidsel kan vist også godt give mig medhold i, at der er pænt med
gods i missedyret.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Kate

Dato : 02-07-02 20:11

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in news:afqa8n$kq5$1@sunsite.dk:

> [...]
> sammen med alle dine bemærkninger om, at aby'er er for små *gg*
> Sidsel kan vist også godt give mig medhold i, at der er pænt med

Nå, han skal vel bare på kur....avavavavavavav, du må ikke slå....Jeg
mente det ikke....avavavavav Kesto, jaja du skal nok få mad......

Kate

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 03-07-02 10:24

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote
*snip*

> Sidsel kan vist også godt give mig medhold i, at der er > pænt med gods i
missedyret.

Kesto er da et fnug ;)
Ej, han er skam en dejlig kat, og han skal bestemt ikke på slank, onde onde
Kate! *g*

- Sidsel

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-07-02 14:10

> [...]
> ville jeg da ellers nok håbe på, at han var blevet hæs - eller endnu
> bedre helt mistet stemmen et par dage *gg*

Snakker I om min dejlige hankat?? Han siger ike så meget til daglig for da
går han sammen med en hunkat som han elsker højt. Hun er ikke I
udstillingskondition så hun var ikke med - det var han meget ked af og det
mente han at hele hallen skulle delagtiggøres i. Han er verdens største
kælepotte til daglig.
Mvh Camilla

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-07-02 14:16

> [...]
> hver sit bur *g* Men jeg hørte skam også Gigolo; Sikke en stemmepragt *gg*

Risikoen for at Gigolo bliver hæs er ikke så stor. Herhjemme er han en glad
og stille dreng Korater har en ganske imponerende stemmepargt når de har
noget at dele med os andre
Mvh Camilla

Fra : Lene

Dato : 01-07-02 09:46

Camilla Scharff wrote:

> [...]
>ikke så stor (*shhh*, det siger vi ikke til nogen...) - men stolt er man jo

Hej Camilla...

Rigtig stort tillykke med Pinens BIS Det er rigtig flot :-, også
selvom konkurrencen måske ikke var så stor...Tillykke til jer begge

>Og så sluttede udstillingen vildt tidligt i forhold til normalt - hvilket
>betød, at vi kunne have været meget tidligt hjemme, hvis altså ik' lige vi
>for vild på hjemvejen *ggg*

Om lørdagen var vi også færdig omkring 45 minutter før tiden...Øv at I
for vild, så I slet ikke kom før hjem alligevel, he he...

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 01-07-02 08:27

Hej allesammen,

det var jo en fantastisk dag i Aars. Tillykke med de gode resultater til
Christina, Vibeke og Camilla S. Dejlige forhold til en udstilling - der
var masser af plads, lys og luft, og man slap for at møve sig igennem
publikum med katte i armene.

Vi havde også en god dag - begge tøserne tog udstillingen i stiv pote på
trods af at det var første gang. Ce'Nedra fik sit CAP sammen med en
virkelig god bedømmelse og blev sør'me også nomineret (det er jo nemt
nok når man er dommerens eneste hunkastrat), og hun opførte sig
fantastisk pænt på scenen selv om hun var lidt bekymret. Især var jeg
positivt overrasket over at hun pænt holdt sin flotte buskede hale højt
under hele forestillingen! Citronmånefigur blev Ex4 ud af 4, men fik en
flot bedømmelse, så hvis hun bare får lidt mere pels og lidt mere hale
så kan hun såmænd sagtens være med Og hun hyggede sig rigtig -
snakkede med killingen i naboburet og kiggede interesseret på
bedømmelser af de andre katten. I øvrigt demonstrerede Ce'Nedra sit
tilhørsforhold til den nye race "Norsk sovekat" under det meste af
udstillingen *G*

Jeg fik snakket med en masse nye mennesker og nød faktisk at være
afsted - jeg glæder mig allerede til næste gang.

Stakkels Silk havde en meget hård dag alene hjemme - Jesper fortalte at
han havde været hyper-kontaktsøgende hele dagen... Og hele søndag lå han
stort set og sov i en af transportkasserne - måske mente han, at hvis
han lå i transportkassen blev han ikke efterladt alene hjemme igen?

Selvfølgelig købte jeg også nyt kattelegetøj, man kan jo ikke dy sig. En
af de hersens mus der piver hver gang den bliver flyttet var en stor
succes - og jeg købte også en Cat Dancer der kan få selv Silk til at
lette sine bagben fra gulvet, der skal ellers meget til!

/Pernille (der virkelig fik sovet ud i går...)

Fra : Birgitte

Dato : 01-07-02 17:17

Hej alle
Vi måtte desværre blive hjemme, men et lyn slog ned i vores pc'er og vi
havde masser af kortslutninger i huset, vi mente det var bedst ikke at lade
alle kattene blive her alene, så vi valgte at blive hjemme.
Nu er alt ok igen, og vi vil ønske Jer alle rigtig mange gange tillykke med
de superflotte placeringer.
Og mange tak for alle de bekymrede mail mange af Jer har haft sendt til mig.
Jeg kan fortælle, at Hootie endnu ikke har født JUBIII
Journey bliver neutraliseret om 1-2 uger sammen med killingernes første
vaccination, og han har ikke haft flere anfald siden sidst, jeg har for en
sikkerheds skyld efter lægens anvisning givet ham 1 p.pille
hver anden dag, for at dæmpe hans sex lyst.
Om det er dem der har hjulpet er i det uvisse, men jeg vælger at tro på det.
Mange missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust