Niels Rasmussen - hvor ?
Fra : Per Kyhn

Dato : 30-06-02 10:03

I dk.binaer.historie har jeg lagt forsiden af et brev sendt til min ane
Niels Rasmussen på sydfyn omkring år 1855.
Men hvad er det for en lokalitet som starter med et L.. ?
mvh
Per Kyhn

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 30-06-02 10:11

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> I dk.binaer.historie har jeg lagt forsiden af et brev sendt til min ane
> Niels Rasmussen på sydfyn omkring år 1855.
> Men hvad er det for en lokalitet som starter med et L.. ?

Lüdenshøi.

Jeg vil gætte på, at det er en gård,- står der virkelig kun dette ord som
adresse?

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Per Kyhn

Dato : 30-06-02 11:13

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Lüdenshøi.
>
> Jeg vil gætte på, at det er en gård,- står der virkelig kun dette ord som

Nej der står også "pr. Svenborg" og "på Fyn"
Men da jeg i første omgang forsøgte at sende et billede af hele brevet, kom
der en melding om at filen var for stor ??. Så jeg kopierede kun selve det
ord som jeg var i tvivl om.
Tak for svaret
Per Kyhn

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 30-06-02 13:02

> [...]
kom
> der en melding om at filen var for stor ??. Så jeg kopierede kun selve det

OK,-
Et godt råd:
Lad være med at bruge farver i din fil, og brug en opløsning på max 150
DPI,-
så fylder det meget mindre.
Jeg tror "smertegrænsen" for en filstørrelse er ca 100 KB for en
telefonforbindelse

Venligst
Poul F. Andersen

PS: Send evt. din forespørgsel til dk.videnskab.historie.lokalhistorie -
Der er nemlig flinke folk der, som er ret skrappe til danske lokaliteter!

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 30-06-02 17:26

On Sun, 30 Jun 2002 12:13:15 +0200, "Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>der en melding om at filen var for stor ??. Så jeg kopierede kun selve det

Ifølge Krabsen findes der et ejerlav ved navn Lydinge i Krarup sogn,
Sallinge herred. Det er ikke ret langt fra Svendborg.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org