ASUS K7V333 vil ikke starte
Fra : Lasse Pejtersen

Dato : 30-06-02 10:08

Hej dette er et råb om hjælp. Jeg har installeret et ASUS A7V333 med en
Kingston Ram KVR266X64C25/612 - 512MB men skærmen tænder ikke op noget, (det
lyder som om rammende bliver talt op) er der en som kan komme med et bud på
hvorfor og en evt løsning. det er godt nok surt når man har glædet sig til
en opgradering og lord.... ikke virker.
Jeg bruger et grafikkort med AGP x1 (Matrox) men som der står i manualen er
bordet bagud kompatibelt, så det er sikkert ikke her problemet er eller
hva!! Kunne det tænkes der er en fejl i strømforsyningen ?

Lasse

Fra : jensen

Dato : 30-06-02 10:11

"Lasse Pejtersen" <lassepejtersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> bordet bagud kompatibelt, så det er sikkert ikke her problemet er eller
> hva!! Kunne det tænkes der er en fejl i strømforsyningen ?

har du ikke et andet skærmkort til at ligge

jensen

Fra : Razer

Dato : 30-06-02 10:14

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Pejtersen" <lassepejtersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> (det
> på
> er
Prøv at boot med et PCI grafikkort og se hvad der sker!!!

Thomas

Fra : Lasse Pejtersen

Dato : 30-06-02 10:21

Er allerede prøvet, uden succes.

Fra : Bjarnep

Dato : 30-06-02 13:04

"Lasse Pejtersen" <lassepejtersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej dette er et råb om hjælp. Jeg har installeret et ASUS A7V333
Snip
> Jeg bruger et grafikkort med AGP x1 (Matrox) men som der står i manualen
er

Har du sat "speech POST reporter" til buzzer speaker? (side 27 i manualen).
Nu er der endeligt kommet et bundkort der taler til dig, så hvad siger
BIOS POST, melder den fejl?
Du skal nok til at låne et AGPx4 aller PCI kort, da jeg tror (=ikke sikker)
du skal ind i BIOS (chip configuration) og sætte AGPx4 (default) om til
AGPx1
mvh
Bjarne Pedersen

Fra : Lasse Pejtersen

Dato : 30-06-02 14:07

Hej Bjarne
Jeg har prøvet med et PCI kort for at få skærmen tænt med det virkede heller
ikke, jeg prøved også med et AGP x2 Matrox også her uden resultat, har du et
andet bud ?

Lasse

Fra : Peter Rinder

Dato : 01-07-02 08:39

> Hej dette er et råb om hjælp. Jeg har installeret et ASUS A7V333 med en
> Kingston Ram KVR266X64C25/612 - 512MB men skærmen tænder ikke op

På denne side står der noget om at dette bundkort har problemer med Kingston
RAM:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1636&p=6

/Peter

Fra : Trygleren

Dato : 27-09-02 16:13

"Peter Rinder" <p_rinder@stofanet.dk> wrote in

> På denne side står der noget om at dette bundkort har problemer med
> Kingston RAM:
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1636&p=6
>
> /Peter

I artiklen på anandtech.com, handler det om kompatibilitetsproblemet mellem
Asus A7v333 og Kingston 333Mhz RAM. Ikke Kingston 266Mhz som det her er
tilfældet. Desuden har jeg samme slags ram på mit A7v333 og der er ingen
problemer.