MS Windows
briani 27239
Win xp vil ikke lukke !
Fra : Alice Nielsen

Dato : 30-06-02 07:46

Hej gruppe.

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Pentium 4... 2,0 GHz - 512 DDR
ram og win xp.

Jeg har kun været ejer af den i to dage ..........Første aften lukkede den
pænt ned da jeg bad den om det, men i aftes ville den bestemt ikke lukke
ned. Hver gang jeg forsøgte genstartede den bare, og jeg måtte afbryde ved
kontakten. Og da jeg satte strøm til den, her til morgen, startede den op af
sig selv ...............Hvordan jeg jeg undgå det ??

/ Alice

Fra : alice_trauelsen

Dato : 30-06-02 08:45

Hej Alice
Det har jeg også prøvet. Du skal gå ind under kontrolpaneltet. Her
finder du Ydelse og vedligeholdelse. Så går du ind under strømstyring og
fanebladet APM her sætter du x i aktiver avancert strømstyring, og til
sidst ok. VUPTI så kan du igen få lukke komputeren rigtigt.
Håber du kan bruge dette.
Mange hilsner
Farmor Alice

www.alice-trauelsen.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Alice Nielsen

Dato : 30-06-02 09:43

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev

> [...]

> fanebladet APM her sætter du x i aktiver avancert strømstyring, og til
> sidst ok. VUPTI så kan du igen få lukke komputeren rigtigt.

Tak for respons
Alice jeg har ikke et faneblad der hedder APM under strømstyring
..................Så mit problem blev desværre ikke løst

KH
Alice

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 30-06-02 23:38

"Alice Nielsen" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Alice jeg har ikke et faneblad der hedder APM under strømstyring
> .................Så mit problem blev desværre ikke løst

Har Du ikke et faneblad, som hedder "avanceret", og hvor der er
mulighed for at indstille luk-knapperne?

Jørgen Rubæk
"Et halvt århundrede med kameraet"
http://www.husker-du.dk

Fra : Madsen

Dato : 30-06-02 14:33

Alice Nielsen skrev:

> [...]
> til den, her til morgen, startede den op af sig selv
> ...............Hvordan jeg jeg undgå det ??

Det er svært at sige.
Muligvis er det problemer med den avancerede strømstyring i din pc.
(APM).

Prøv at løbe følgende side igennem:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Madsen.

Fra : duro

Dato : 02-07-02 14:20

Prøv at slå strømstyringen fra i bios. Har netop løst samme problem på denne
måde.
Steen