Lus i ATM ?
Fra : Jørgensen

Dato : 30-06-02 07:56

Hej alle

Jeg har ADSL fra TDC med Speedsteam router.
For et stykke tid siden kunne jeg ikke komme på nettet, så efter at have
prøvet alt, ringede jeg til TDC og efter lidt snakken frem og tilbage,
skulle jeg fjerne lusen til ATM, og så virket det igen.
Er der nogle som kan forklare hvad ATM er og hvorfor skal lusen ikke være i
mere ?

MVH

Henrik

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 30-06-02 15:50

> [...]
> skulle jeg fjerne lusen til ATM, og så virket det igen.
> Er der nogle som kan forklare hvad ATM er og hvorfor skal lusen ikke være

ATM (Asynchronous Transfer Mode) er betegnelsen for en netværksteknologi.
Hvor Ethernet afsender pakker, som kan variere i størrelse (fra 64 bytes til
over 1500 bytes), afsender man ved brug af ATM celler, som altid er af
størrelsen 48 byte (eksklusiv 5 byte til overhead).

Lusen burde ingen betydning have - supporten bruger den for det meste til at
tjekke om porten i ADSL-modemet virker. Jeg tvivler nu på at lusen har haft
nogen effekt på din forbindelse, det har nok nærmere været et tilfælde at
linien er kommet til at virke igen ved at du har fjernet lusen (supporteren
har sikkert resat modemet mens i talte om problemet).

- Martin Krogh Pedersen

www.dsl-faq.dk/crew.asp

Fra : Jørgensen

Dato : 30-06-02 19:00

Hvis jeg sætter den i igen virker min forbindelse ikke ?

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 30-06-02 20:38

Er det et spørgsmål eller noget du har testet? Som sagt skulle jeg ikke mene
at det har nogen effekt på din forbindelse.

Fra : Jørgensen

Dato : 01-07-02 06:09

Det er noget jeg har prøvet.

Hilsen Henrik

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 04-07-02 14:54

Hmm, det giver ikke mening - jeg har aldrig været ude for noget lignende. Du
benytter jo slet ikke ATM-interfacet på modemet til noget som helst (i hvert
fald ikke på indersiden). Tag det med ned i kirken og få drevet den onde
demon ud af det....