et nyt bundkort?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 30-06-02 04:17

Hej Allesammen

Jeg har et K7M bundkort med en athlon 600 mhz (slot A) + 256 mb ECC PQI
PC100 monteret.

Jeg kunne gost tænke mig et nyt bundkort (slot A), hvor jeg beholder min cpu
og rammet. Altså kun udskifte bundkortet med et nyt og bedre bundkort.

Hvilket vil i anbefale? Bundkortet skal kunne kører med dobbelt sidet
rammodul og selvfølgelig understøtter min slot A cpu.

Med venlig hilsen Poul

Fra : o&u

Dato : 30-06-02 09:43

On Sun, 30 Jun 2002 05:17:27 +0200, "Poul Johannsen"
<poul_jo@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvilket vil i anbefale? Bundkortet skal kunne kører med dobbelt sidet
>rammodul og selvfølgelig understøtter min slot A cpu.

Er ked at sige det, men dit bundkort med cpu og ram hører til på
museum.

Ingen butikker handler med slotA bundkort mere. Det ophørte for over
et år siden.

Et råd: sælg din nuværende computer komplet som 600 MHz, nogle spørger
ikke meget om indholdet. Du kan vel få 1500 kr. excl. skærm.

Hvis du vil skille dig af med den.

En slotA-socketA konverter var en ide. Men de er aldrig rigtigt
udkommet, - har blot været omtalt.

Sidste mulighed er at annoncere at ville købe et slotA bundkort brugt
på dk.marked.privat.edb

mvh

John

Fra : Poul Johannsen

Dato : 30-06-02 10:13

Hej

Tak for dine svar. Jeg vil prøve at annocerer efter et bundkort, som du
anbefale.

Hilsen Poul

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 30-06-02 12:24

"Poul Johannsen" <poul_jo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
.. Jeg vil prøve at annocerer efter et bundkort, som du
> anbefale.

Hvorfor vil du egentligt skifte bundkort, du vinder nok ikke noget
performance overhovedet.
mvh bb

Fra : Tinky Winky

Dato : 01-07-02 22:58

> [...]
>
> Hvilket vil i anbefale? Bundkortet skal kunne kører med dobbelt sidet
> rammodul og selvfølgelig understøtter min slot A cpu.

At købe noget nyt. Ellers skal du på loppemarked eller museum.

Et nyt og bedre bundkort (socket A) koster 500 kr.
En ny og bedre CPU koster fra 500 kr.
Ny og bedre RAM koster under 400 kr.

NB!: dog ikke ECC

Fra : Allan larsen

Dato : 02-07-02 07:19

<poul_jo@adslhome.dk> wrote:
>Er ked at sige det, men dit bundkort med cpu og ram hører til på
>museum.
>Ingen butikker handler med slotA bundkort mere. Det ophørte for over
>et år siden.

Jeg fatter ikke at nogle folk altid skal nedgøre det andre har.
Man kan have PC på måder - efter behov, eller for at imponere
naboer og andre spilfreaks.
Poul gjorde jo klart han IKKE var interesseret i større CPU,
så hvorfor ikke bare svare på det han spørger om istedet for
alt det blær - alle kan købe en 2GHz - men til hvad ??
Kan ikke købe nyt board ?? har selv lige købt et ABIT KA7 for 1 mdr.
siden, til en ATHLON Thunderbird 750 Slot A - så sikke noget vrøvl.
Nå nok om det - nu til spørgsmålet.
Det vil nok være minimalt hvad du vinder ved at skifte Board,
det er mere effektivt at få dine stumper afpasset efter hinanden.
For at få fuld effekt på din CPU skal du op på et 64mb grafikkort
da 32mb max undertøtter 500MHz uden effekt-tab, isår hvis du
anvender relativ stor skærm ( 17"-19" ) og så vil du altså få NOGET
mere speed på med yderlig 256MB ram - især hvis du bruger
Windows ME - 2000 eller XP .
( og JA - det var et surt opstød - så svar behøves ikke )
m.v.h. A.L.