centrering af side
Fra : kajo

Dato : 30-06-02 01:19

Kan det lade sig gøre at centrerer hele siden, uden at bruge % istedet for
px.

Mvh Kajo.

http://home.worldonline.dk/privat09/sider/test.html

Fra : Rune Glerup

Dato : 30-06-02 01:25

Se. <http://bluerobot.com/web/css/center1.html>

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."

Fra : kajo

Dato : 30-06-02 10:05

Rune Glerup <usenet@kaboom.dk> skrev i
> Se. <http://bluerobot.com/web/css/center1.html>

Det virker vist kun med en div-boks.
Jeg har jo flere, løsningen må så være noget
med tabeler i iframes.
Mvh Kajo.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-02 10:48

Sun, 30 Jun 2002 11:05:24 +0200, skrev "kajo"
<Fiffi@worldonline.dk>:

>Det virker vist kun med en div-boks.

Man kan jo nemt smide hele indholdet i en stor <div>.

Fra : kajo

Dato : 30-06-02 23:46

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>

> Man kan jo nemt smide hele indholdet i en stor <div>.

Øh - hvordan lige det?

Kajo

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 30-06-02 23:56

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> wrote in message news:sULT8.14523$va.1398298@news000.worldonline.dk...

> Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>

> Øh - hvordan lige det?

Mvh
Rasmus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-07-02 07:16

On Sun, 30 Jun 2002 02:24:58 +0200, Rune Glerup <usenet@kaboom.dk>
wrote:

>Se. <http://bluerobot.com/web/css/center1.html>

Der er i øvrigt et eksempel på
http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/css/overview/auto.htm
der illustrerer forskellen, og viser at IE6 umiddelbart skulle være
mere fornuftig i "standards-compliant"-mode - og altså "centrerer"
tingene på baggrund af "margin-left:auto;margin-right:auto;".

Det har dog i allerhøjeste grad givet mig hovedbrud at det alligevel
ikke lod til at være tilfældet, så lad mig for IE6's vedkommende
konstatere:

Følgende får IE6 til at gå i standards-compliant-mode:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Strict//EN">

Følgende får IE6 til at gå i standards-compliant-mode:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

Følgende får IKKE IE6 til at gå i standards-compliant-mode:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

Faktisk vil IE6 ikke gå i standards-compliant-mode, hvis man bare
skriver noget vilkårligt (udover whitespaces) før sin
DOCTYPE-deklaration. Det irriterer mig mildest talt at man bare for at
få det til at virke i IE6 også skal lave workarounds.

--
- Peter Brodersen

Fra : kajo

Dato : 02-07-02 16:51

kajo <Fiffi@worldonline.dk> skrev i
> Kan det lade sig gøre at centrerer hele siden, uden at bruge % istedet for
> px.

Tak for svarene.
Jeg har prøvet at sætte div-tag om det det hele,
det kan jeg ikke lige få til at virke efter hensigten.

Det er dog lykkedes mig at finde en ikke optimal,
men dog brugbar løsning her:
http://bluerobot.com/web/css/center2.html

Mvh Kajo