ECS K7S5A
Fra : Palle

Dato : 30-06-02 00:16

Jeg kører AMD 1400 mhz CPU på dette mobo, men det vil kun køre 1050
mhz.
Kan nogen sige mig hvorfor jeg ikke kan få det til at køre 1400.
Hvis jeg stiller den til 1400 i BIOS går den kold under indlæsning af
WinXP.

Hilsen

Palle

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-06-02 02:14

> [...]
> Kan nogen sige mig hvorfor jeg ikke kan få det til at køre 1400.
> Hvis jeg stiller den til 1400 i BIOS går den kold under indlæsning af

Højst sandsynligt: Du kører 100 Mhz FSB. Din CPU er lavet til 133 Mhz FSB.

Fra : JLA

Dato : 30-06-02 06:04

Hej

Du skal ind og sætte den op til 133/133 i stedet for som der sikkert står
100/100

jla

Fra : Palle

Dato : 30-06-02 10:48

On Sun, 30 Jun 2002 07:03:50 +0200, "JLA" <jla@jlafoto.dk> wrote:

Det er godt med dig kloge. Jeg skrev jo netop, at det var når jeg
satte den til 1400 mhz, at det gik galt. Og det gør man netop som du
siger ved at sætte den til 133/133 i FSB!!!!!

Palle

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-06-02 12:19

> Det er godt med dig kloge. Jeg skrev jo netop, at det var når jeg
> satte den til 1400 mhz, at det gik galt. Og det gør man netop som du
> siger ved at sætte den til 133/133 i FSB!!!!!

Det kunne vi jo ikke vide. Prøv at sætte den til 100/100, hvis det virker og
så tjek temperaturen på CPU'en i BIOS i hardware monitor.

Mit gæt er at CPU'en ikke bliver kølet nok.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 30-06-02 21:06

On Sun, 30 Jun 2002 11:47:41 +0200, Palle <pallewind@mobilixnet.dk>
wrote:

>Det er godt med dig kloge.

Svar da manden pænt. Han prøver jo bare på at hjælpe. Hvis du ikke kan
tåle der kommer svar, så lad være med at spørg. Desuden har du postet
det samme spørgsmål en masse gange nu. Prøv lige at tage dig sammen,
Palle.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Tinky Winky

Dato : 01-07-02 12:44

> [...]
> tåle der kommer svar, så lad være med at spørg. Desuden har du postet
> det samme spørgsmål en masse gange nu. Prøv lige at tage dig sammen,

Nåh, det var også Palle der gik amok med Geforce 3 spørgsmål på et
tidspunkt. Jeg synes også han er lidt provokerende.

Fra : nn

Dato : 30-06-02 23:01

"Palle" <pallewind@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> satte den til 1400 mhz, at det gik galt. Og det gør man netop som du
> siger ved at sætte den til 133/133 i FSB!!!!!

Nu ved jeg ikke hvilke ram du har.
Jeg kunne ikke få SDram til at køre på dette bundkort,( nogle gange startede
den op , men de fleste forsøg ingenting ) kun hvis jeg satte det til 100/100
i bios.
Har så skiftet til DDR ram. satte bios til 133/133, har kørt som en drøm
lige siden.

mvh

Poul Erik

Fra : Martin S.

Dato : 01-07-02 10:11

> [...]
> Kan nogen sige mig hvorfor jeg ikke kan få det til at køre 1400.
> Hvis jeg stiller den til 1400 i BIOS går den kold under indlæsning af

Nu skriver du jo at du har prøvet 133/133. Er dine RAM PC133 ?
Hvis du kun har PC100 eller bare et af modulerne er det, så går det jo galt.
Jeg har lige lavet en XP 1600 med PC133 RAM som kører fint. Og det var på
samme board som dit.

En tredje ting kunne være Vcore ikke var sat ordenligt.....

Mvh. Martin