MS Windows
briani 27239
Speeddisk/defrag -samme?
Fra : Snip

Dato : 29-06-02 23:50

Jeg kører med Norton Utilities, bl.a. speeddisk. Er speeddisk og alm.
defragmentering det samme? Efter at have kørt speeddisk kan jeg få defrag
til at arbejde på højtryk så det er tilsyneladende ikke det samme. Skal jeg
køre begge eller holde mig til en af dem for ikke at skabe konflikter?

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 30-06-02 00:05

Snip skrev:

> Jeg kører med Norton Utilities, bl.a. speeddisk. Er speeddisk og
> alm. defragmentering det samme?

Formålet er det samme. Norton Speedisk har blot lidt flere funktioner
end Windows' defragmentering har.

> Efter at have kørt speeddisk kan jeg få defrag til at arbejde på
> højtryk så det er tilsyneladende ikke det samme. Skal jeg køre
> begge eller holde mig til en af dem for ikke at skabe konflikter?

Hold dig til een af dem. Den ene vil sikkert gøre det anderledes end
den anden.

Madsen.

Fra : jensenjs

Dato : 30-06-02 16:19

In article <Xns923DAF81DC8Dcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk says...

> Formålet er det samme. Norton Speedisk har blot lidt flere funktioner
> end Windows' defragmentering har.

> Hold dig til een af dem. Den ene vil sikkert gøre det anderledes end
> den anden.

Windows defragmentering er faktisk en ældre udgave af norton speeddisk
mvh JensenJS

Fra : Madsen

Dato : 30-06-02 17:04

jensenjs skrev:

> Windows defragmentering er faktisk en ældre udgave af norton
> speeddisk

Jeg troede at det var en skrabet udgave af DiskKeeper.

Madsen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-06-02 19:32

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns923DB7B82D29Fcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> Jeg troede at det var en skrabet udgave af DiskKeeper.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.
Hej Madsen
Nye udgaver Windows er som du skriver kloner af DisKeeper, men i gamle dage
i Windows 3.1-3.11 var defragmenteringen bygget på noget Symantek altså Norten,
siden har der altid været konflikter mellem Norton og Windows.
Kender ikke nogen programmer der er bedre til at jorde et ellers "velfungerende"
Windows miljø end netop Norton (dette er min lille kæphest)
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Madsen

Dato : 30-06-02 23:25

Paul Østerby Sørensen skrev:

> Nye udgaver Windows er som du skriver kloner af DisKeeper, men i
> gamle dage i Windows 3.1-3.11 var defragmenteringen bygget på
> noget Symantek altså Norten,

Ups. Jeg tænkte ikke på andet end Win2000 og XP, men det er vist
rigtigt at den så anderledes ud på Win3.x og 9x.

> [...]
> Kender ikke nogen programmer der er bedre til at jorde et ellers
> "velfungerende" Windows miljø end netop Norton (dette er min lille

Jeg har ikke kørt med Norton-produkter på Win3.11 - som var min
første Windows - lige bortset fra Norton Commander (NC), som
dengang var uundværlig.
På Win95 og 98 kørte jeg med Norton Antivirus, Norton Utilities
og Norton Cleansweep og det kørte nu fint nok.

Madsen.

Fra : Torbenth

Dato : 30-06-02 00:07

Snip skrev i meddelelsen <3d1e399b$0$1476$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>køre begge eller holde mig til en af dem for ikke at skabe konflikter?

Jeg bruger kun NU. Desuden kører det langt hurtigere.
Grunden til at defrag kører på højtryk er at NU samler mapper/filer på en
anden måde. Du kan også selv bestemme hvordan du vil have filer/mapper til
at ligge på harddisken med NU men mit indtryk er at NU gør det fortrinligt i
standard indstillingen.
Mvh.
Torben

Fra : Snip

Dato : 30-06-02 00:11

Takker for svarene. Jeg holder mig til NU.

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : SoerenFerling

Dato : 30-06-02 20:39

"Snip" skrev d. 30-06-02 00:11 dette indlæg :
> Takker for svarene. Jeg holder mig til NU.
>
> Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

For god ordens skyld ville jeg blot rette de historiske oplysninger:
Peter Norton lavede fremragende programmer, men solgte dem til Symantec
der blot malker dem så længe folk ikke opdager det. Kvaliteten falder år
for år. Skiftet fra at være et godt program til at blive et
markedsprodukt skete omtrent samtidig med at MS begyndte at købe
skrabede udgaver og inkluderede dem i dos og dermed ikke-NT windows.
Disse bruger en skrabet udgave af Diskkeeper der er et Scientology
selskab, hvilket gav endel genlyd da det kom frem at MS bundler software
i deres programpakker fra religiøse fanatikere med en meget mangelfuld
etik, specilet fordi det er MS politik at skjule så meget som muligt af
hvad der virkelig foregår bag skrivebordet for folk.
NU kan du godt bruge, men Symantecs programmer kan være helt umulige af
afinstallere og kan kræve nyinstallation af hele systemet.
Diskkeeper 7.0 kan køre intelligent i baggrunden og kan afinstalleres,
så det bruger jeg - man er jo nødt til at bruge et eller andet.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Mr. Searching

Dato : 01-07-02 06:16

SoerenFerling,

> Diskkeeper 7.0 kan køre intelligent i baggrunden og kan afinstalleres,
> så det bruger jeg - man er jo nødt til at bruge et eller andet.
> Mvh. Søren

Jeg bruger PerfectDisk 2000.

Jeg synes, at det virker ganske godt, men det gør det måske reelt ikke?

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : SoerenFerling

Dato : 01-07-02 16:17

"Mr. Searching" skrev d. 01-07-02 06:16 dette indlæg :
> [...]
afinstalleres,

> Jeg bruger PerfectDisk 2000.
>
> Jeg synes, at det virker ganske godt, men det gør det måske reelt

Det må prøves, jeg har lige hentet det.
Du kan da sagtens finde ud af om det virker. Hvis du arbejder meget på
maskinen en tid og så prøver at defragmentere skulle du gerne få en
amskine der er i størrelsesordenen dobbelt så hurtig til
diskoperationer.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/