MS Windows
briani 27239
Systemfiler
Fra : Michael Olesen

Dato : 29-06-02 23:45

Er der nogen der kan huske DOS kommandoen, når man skal overføre Windows
systemfiler til en diskette, som altså skal være bootable?

Hilsen Michael

Fra : N/A

Dato : 30-06-02 00:59

Fra : Snuden

Dato : 30-06-02 00:59

On Sun, 30 Jun 2002 00:52:46 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Format a: /s

eller "sys a:" hvis disketten allerede er formatteret :)

mvh
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 30-06-02 01:02

Snuden skrev:

> eller "sys a:" hvis disketten allerede er formatteret :)

Nå ja. :)

Madsen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-06-02 09:43

Madsen wrote:

> Nå ja. :)

Lige en bagatel. Begge kommandoer virker ikke under WinMe.

mvh
Henning

Fra : Gevaldi

Dato : 30-06-02 10:25

Henning Præstegaard skrev:

> Lige en bagatel. Begge kommandoer virker ikke under WinMe.

Og en bagatel mere, det kan ikke som der
oprindeligt blev skrevet være: "Windows systemfiler".

Det må jo absolut være Dos systemfiler.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Michael Olesen

Dato : 30-06-02 12:23

Tak for svarerne, det virker desværre bare ikke. Jeg får bare "bad command
or filename."

Problemet er at jeg skal have formateret C: hvor jeg har winxp liggende, og
jeg skal indstallere XP igen fra CD'en.
Når jeg laver en MS-DOS boot diskette via Windows, så opretter den ikke
nogle virtuelle drev når jeg booter på den i DOS. Det vil sige at ikke får
adgang til mit CD-ROM drev.

Hvad kan jeg så gøre?

Hilsen Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-02 12:31

Sun, 30 Jun 2002 13:23:06 +0200, skrev "Michael Olesen"
<michael@olesen.info>:

>Problemet er at jeg skal have formateret C: hvor jeg har winxp liggende, og
>jeg skal indstallere XP igen fra CD'en.

Smid din windowscd i og boot op med den.
Vælg ny installation og lidt længere inde i installationen, kan
du vælge at formatere c:\

>Når jeg laver en MS-DOS boot diskette via Windows, så opretter den ikke
>nogle virtuelle drev når jeg booter på den i DOS. Det vil sige at ikke får
>adgang til mit CD-ROM drev.

Alternativt kan du hente en Win 98-bootdisk på
http://www.bootdisk.com, her får du cd-romunderstøttelse med og
gå ind i i386-mappen og installere med winnt.exe.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Snuden

Dato : 30-06-02 22:57

On Sun, 30 Jun 2002 10:43:13 +0200, "Henning Præstegaard"
<uncle@get2net.dk> wrote:

>Lige en bagatel. Begge kommandoer virker ikke under WinMe.

Lige en bagatel mere nu vi er igang. Mens det er korrekt at
format A: /S ikke virker i WinME fungere sys A: ganske glimrende -
hvis man altså angive den fulde sti til hvor sys-kommandoen ligger.
Det er svjh i C:\Windows\Command\Etb eller noget lignende (jeg har
ikke haft WinME i lang tid nu) og er derfor ikke med i default pathen.

Hvis en ME-bruger er helt syg for at finde ud af det så søg efter
sys.* i Windows-mappen plus undermapper.

mvh
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 30-06-02 14:17

Michael Olesen skrev:

> Problemet er at jeg skal have formateret C: hvor jeg har winxp
> liggende, og jeg skal indstallere XP igen fra CD'en.

Nå, det kunne du jo bare have sagt. :)

Se Knuds svar.

Madsen.