Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Softbox til flash
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 29-06-02 20:07

dav....
Jeg har igennem noget tid overvejet hvad jeg skulle gøre... Jeg kører rundt
til folk, og tager bland andet fotos af deres kældedyr. Men jeg er netop
stoppet på mit arbejde, og har derfor ikke længere adgang til et falsh anlæg
(ældre multiblitz)

Jeg skal derfor anskaffe mig mit eget, og et rimeligt multiblitz eller
ligende semi-pro sæt koster min. 10K
Derfor havde jeg en anden ide. Min alm flash (minolta 5600) er alligevel
kraftigere end dem fra multiblitz, så jeg køber et par stykker mere. Selv
med batteri pakker, er det stadig billigere, og det fylder jo ingen ting.
Jeg kan både køre det på man og auto... men men men...

Tilbehørs programmer er jo noget mindrer...
Så ja, alt det tekst bare for at spørge om erfaringere ang. en softbox. der
er nogle forskellige modeller, men de ser alle meget - tjaa- skrøblige ud.
Kender I dem? er de pengende værd? (omkring 400 slag pr stk for lumiquest)
eller er der andre muligheder?

MVH Henrik

PS. Til dem som tænker: "hvad tænker han dog på? man kan da ikke tjene penge
med et Minolta!"

" Det skal da hedde Nikon eller Canon"

Det er ikke engang for sjov at jeg skriver det. Der er tit folk som ser
skævt til mit kamera (bland andet et Dynax7) Jeg brugte det meget i
forbindelse med mit tidligere arbejde, hvor jeg fotograferede boligerne. Og
jeg fik tit spørgsmål som: "Bruger fotografer ikke kun Canon og Nikon"

Det var egentlig ret sjovt. På den måde afslører folk jo deres viden om
fotografering.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 29-06-02 20:38

"Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk> wrote in message
CUT
> [...]
> jeg fik tit spørgsmål som: "Bruger fotografer ikke kun Canon og Nikon"
>
> Det var egentlig ret sjovt. På den måde afslører folk jo deres viden om

Du har fuldstændig ret - det er utroligt, hvor korrekt og brugbar, en helt
basal almen viden, egentlig er. Man behøver ikke engang være fotograf for at
kende til det helt grundlæggende indenfor foto

Mvh Kim

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 29-06-02 21:07

Tjek denne
http://www.obt.dk/micro_softbokse_.htm

Har selv lige bestilt en sådan, og har derfor endnu ikke nogen erfaring med
den...

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Mikael

Dato : 30-06-02 01:00

"Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk> skrev i en meddelelse
> dav....
> Jeg har igennem noget tid overvejet hvad jeg skulle gøre... Jeg kører
rundt.................................snip
..
> [...]
> Kender I dem? er de pengende værd? (omkring 400 slag pr stk for lumiquest)
> eller er der andre muligheder?...................saks

Hej Henrik

Jeg har selv 2 forskellige Lumiquest softbokse. Jeg har arbejdet med dem
dagligt i ca. 1. år, og har kun meget gode erfaringer med dem.

Mikael

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 30-06-02 09:38

> Hej Henrik
>
> Jeg har selv 2 forskellige Lumiquest softbokse. Jeg har arbejdet med dem
> dagligt i ca. 1. år, og har kun meget gode erfaringer med dem.
>
> Mikael

Hvilke modeller er det?
Jeg laver meget udendørs, så jeg kan ikke gøre brug af et loft.

/Henrik

Fra : Mikael

Dato : 30-06-02 10:42

> Hvilke modeller er det?
> Jeg laver meget udendørs, så jeg kan ikke gøre brug af et loft.
>
> /Henrik

De 2 modeller jeg har er 'Mini-softox' og 'Ultrasoft' (den med diffuser af
nylon forrest). Jeg bruger dem til min G1 med 420EX flash. Jeg bruger mest
'Mini-softboxen', og den er rettet lige ud for det meste. Det skal lige
siges at jeg sætter flash indstillingerne til ca. 2/3 bl. under omgivende
lys. Det er ikke pga. softboxen, men det ser mere naturligt ud med mit
udstyr. Jeg går indimellem ud som festfotograf og her er jeg sluppet af med
alle de problemer som jeg ellers havde med farvebalance,osv.

Den større softbox giver et meget blødt lys og er vældig god til makro og
portrætfotos (når man ikke lige har råd/plads til et stort flashanlæg).

Mikael
Mikael

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 02-07-02 16:18

On Sat, 29 Jun 2002 19:07:21, "Henrik Ehlert" <news@ehlert.dk> wrote:

> Det er ikke engang for sjov at jeg skriver det. Der er tit folk som ser
> skævt til mit kamera (bland andet et Dynax7)

Et lækkert kamera, som jeg har haft meget glæde af de sidste par
måneder. Jeg har aldrig tidligere oplevet et kamera med så genial og
ligetil en betjening. Mindre end en time efter, at jeg havde modtaget
det, kunne jeg betjene stort set alle funktioner uden så meget som at
skele til manualen, og det på trods af at det er et af det mest
avancerede kameraer på markedet. I den daglige brug er der også så
mange små lækre finesser, der er med til at gøre fotografering til den
leg, det bør være. Det er bestemt ikke ufortjent at det fik både TIPA
og EISA Awards som sidste års bedste SLR-kamera.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk