Skærme
Fijala 3554
Fastbrændte fedtfingre
Fra : M.Kay

Dato : 29-06-02 19:06

Hej

Jeg har på et tidspunkt flyttet rundt på min Sony G200 (ja , det var dumt).
Ved den anledning har jeg fået afsat nogle store tommelfingeraftryk på
skærmen.
Jeg har forsøgt at fjerne dem med sprit, opvaskemiddel, noget skærmrens på
spray, ajax vinduespuds.. Ikke nødvendigvis i den rækkefølge. Men hvad dælen
kan jeg dog have haft på mine fingre der sider så godt fast, og er der
forslag til at fjerne sporene igen?

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 30-06-02 22:01

M.Kay wrote:

> [...]
> kan jeg dog have haft på mine fingre der sider så godt fast, og er der

Måske proteiner som lige præcis kan binde sig godt til den belægning du
har på skærmen.
Lidt carbamid opløst i vand kan måske klare det - skærmens belægning kan
næppe blive værre af det stof.

Hvis du havde noget syre(eddike, wc-rens, citronsaft, tomatsaft,
appelsinjuice, æblesaft osv.) på fingrene, så er der nok ikke noget at gøre.

Man kan evt. fjerne belægningen helt med tandpasta jf. tidligere indlæg.

Fra : M.Kay

Dato : 01-07-02 19:49

I know it's awful, but [Odense] Jens C. Hansen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> Måske proteiner som lige præcis kan binde sig godt til den belægning du
> har på skærmen.
> Lidt carbamid opløst i vand kan måske klare det - skærmens belægning
> kan næppe blive værre af det stof.

Kan det fås i Matas?

> Hvis du havde noget syre(eddike, wc-rens, citronsaft, tomatsaft,
> appelsinjuice, æblesaft osv.) på fingrene, så er der nok ikke noget at
> gøre.

Yrk det har garanteret været cola. Jeg havde et glas stående tæt på skærmen
da jeg hældte op og det sprøjter jo lystigt. Fordømt!

> Man kan evt. fjerne belægningen helt med tandpasta jf. tidligere
> indlæg.

Hmmmm, okay! Og tak