Bare lidt glæde over at være igang igen.
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 29-06-02 16:35

Hejsa.....
Nu har jeg igen fået gang i mit 325 ltr. akvarie igen , efter 6 mdr. pause.
Jeg savnede roen man får ved at se ind i akvariet og iagtage livets gang i
det lille fauna.
I går aftes blev det fyldt med vand, og i dag hentet planter og en ny, efter
min mening, god indvendig pumpe(Fluval 4plus) hos min gode Fiske og Plante-
Pusher.
Planterne er blevet "monteret" og jeg kan nu kun sidde og vente på at der
kommer bare en lille smule balance.

Jeg er nok lige så utålmodig som min pap-søn, men hvor lang tid bør jeg
vente med at smide fisk i ?

Jeg har de andre gange været meget utålmodig og brugt alle mulige
"vidunder"-midler for at få fisk i hurtigst muligt, men denne gang skal det
være rigtigt...... jeg har givet det en uge uden fisk, er det nok ?

Planen er at det skal være selskabsakvarie til at starte med.

En del Neon tetra, lidt placustimos maller (hedder de ikke sådan?) nogle
spenops(sorte), og kronen på værket et par cicklider (Julidochromis.M) Har
tidligere haft disse uden problemer og gener.
Samtidigt glæder jeg mig til at få snegle, så jeg kan købe et par
kuglefisk.

Ikke sikkert at nogle syntes dette var vildt interessant, men jeg måtte lige
af med min glæde

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 29-06-02 19:54

Hej Søren,

> Nu har jeg igen fået gang i mit 325 ltr. akvarie igen , efter 6 mdr.
pause.
> Jeg savnede roen man får ved at se ind i akvariet og iagtage livets gang i
> det lille fauna.

Tillykke med generhvervelsen

> [...]
det
> være rigtigt...... jeg har givet det en uge uden fisk, er det nok ?

Nej - vent gerne 3-4 uger og drop "vidundermidlerne". Smid evt. halvdelen af
fiskene i efter 2 uger og resten efter 4 uger hvis du ikke kan vente.

> Samtidigt glæder jeg mig til at få snegle, så jeg kan købe et par
> kuglefisk.

Jeg har da et par stykker du kan få

> Ikke sikkert at nogle syntes dette var vildt interessant, men jeg måtte
lige
> af med min glæde

Det er altid rart med nogle positive fortællinger

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 30-06-02 09:26

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> writes:

> Jeg har de andre gange været meget utålmodig og brugt alle mulige
> "vidunder"-midler for at få fisk i hurtigst muligt, men denne gang skal det
> være rigtigt...... jeg har givet det en uge uden fisk, er det nok ?

Det vigtigste er at starte op med få fisk. Lige meget hvor lang tid
du venter, så vil du nemt ende med at vælte balancen i akvariet hvis
du smider en stor fiskebestand i i en omgang.

Når nu det er et 325l akvarium, så ville jeg starte med at smide et
par enkelte fisk (guppyer eller lignende) i lige så snart vandet er
blevet klart (ikke mælket), og så trinvis optrappe fiskebestanden over
et stykke tid. Hvis vandet bliver uklart, er du gået for hurtigt frem.

/Esben
--
there is 336 dimples on a golf ball