MS Windows
briani 27239
HJÆLP ASUS K7V333 vil ikke starte op
Fra : Lasse Pejtersen

Dato : 29-06-02 15:19

Hej dette er et råb om hjælp. Jeg har installeret et ASUS A7V333 med en
Kingston Ram KVR266X64C25/612 - 512MB men skærmen tænder ikke op noget, (det
lyder som om rammende bliver talt op) er der en som kan komme med et bud på
hvorfor og en evt løsning. det er godt nok surt når man har glædet sig til
en opgradering og lord.... ikke virker.
Jeg bruger et grafikkort med AGP x1 (Matrox) men som der står i manualen er
bordet bagud kompatibelt så det er sikkert ikke her problemet er eller hva!!

Lasse

Fra : Madsen

Dato : 29-06-02 15:22

Lasse Pejtersen skrev:

> [...]
> en som kan komme med et bud på hvorfor og en evt løsning. det er
> godt nok surt når man har glædet sig til en opgradering og

Det kan være dit grafikkort som ikke er trykket ordenligt i
bund.
Det er næppe et Windowsproblem, men snarere et hardwareproblem.
Prøv news:dk.edb.hardware eller news:dk.edb.hardware.bundkort

Madsen.

Fra : Aksel

Dato : 29-06-02 22:07

"Lasse Pejtersen" <lassepejtersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

er
> bordet bagud kompatibelt så det er sikkert ikke her problemet er eller

Starter strømforsyningen? Hvis ikke kan det være at batteriet ikke er
tilsluttet, på mange bundkort er jumperen ved batteriet afbrudt når man
køber det.
Et andet bud er at grafikkortet ikke er trykket ordentligt i bund i stikket.

Hilsen Aksel

Fra : Bjarnep

Dato : 30-06-02 10:08

Du har vist heller ikke ramt den rigtige gruppe denne gang, men bedre end
den forrige "dk.marked"
jeg tror du skal prøve: dk.edb.hardware.bundkort
Jeg har selv et MB magen til, har du sat speech POST reporter til buzzer
speaker? (side 27 i manualen)
nu er der endeligt kommet et bundkort der taler til dig, så hvad siger BIOS
POST til dig?
Du skal nok til at låne et AGPx4, da jeg tror (=ikke sikker) du skal ind i
BIOS (chip configuration)
og sætte AGPx4 (default) om til AGPx1
mvh
Bjarne Pedersen

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 01-07-02 01:52

> [...]

er
> bordet bagud kompatibelt så det er sikkert ikke her problemet er eller

Dit kort kan ikke køre med AGPx1 kort... x2 og x4 vil fungere fint (eller
burde...)

//Troels