sms til udlandet?
Fra : P.Sørensen

Dato : 29-06-02 13:09

Skal man have oo45 foran et mobil nr, når man sender sms fra en dansk
mobiltfl. til en dansk i udlandet? TIlsyneladende sender den i begge
tilfælde, men jeg er usikker på, om beskeden i virkeligheden kommer frem??
(tdc abb.)
Preben

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-06-02 17:00

> [...]
> mobiltfl. til en dansk i udlandet? TIlsyneladende sender den i begge
> tilfælde, men jeg er usikker på, om beskeden i virkeligheden kommer frem??

Ligegyldigt.
Husk bare at man på mobiltelefoner normalt bruger +45 i stedet for 0045

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 30-06-02 15:58

On Sat, 29 Jun 2002 17:59:56 +0200, Michael Kjærsgård
<webmaster@post10.zzn.com> wrote:

>Ligegyldigt.
>Husk bare at man på mobiltelefoner normalt bruger +45 i stedet for 0045
Er også ligegyldigt, + bliver "oversat" i telefonen til 00.

Hvis man sender en besked til en Dansk mobil som befinder sig i
udlandet, kan man gøre det uden 0045 hvis afsenderen befinder sig i et
Dansk net, det er ligemeget, da det Danske net "kender"
telefonnummeret og selv "viderestiller" med 0045 hvis modtageren
befinder sig i udlandet. Men hvis afsenderen befinder sig i et
udenlandsk net og ligegyldigt hvilket net modtageren befinder sig i,
skal man have 0045 foran, ellers vil man sende en SMS til den som har
et lign. nummer i udlandet.

/Thomas

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 20:42

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 03-07-02 20:42

On Sun, 30 Jun 2002 19:16:10 +0200, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Jeg mener ikke at ovenstående er korrekt. Du vil fra en dansk mobil, uanset
>hvor i verden den befinder sig, altid sende en SMS gennem din danske
>operatørs SMS-central. Derfor kan du altid sende SMS til (andre) danske
>mobiler ved kun at anføre det danske 8-cifrede nummer uden +45 foran, uanset
>hvor i verden du (eller modtagermobilen) befinder sig.
Hej Claus, der var du lige lidt hurtigere end jeg Det er
selvfølgelig rigtigt.. Jeg forklarede ud fra at man "ringer" til andre
mobiler aarrghh!

Men man skal så bare huske a sætte +45 foran sit SMS-service nummer,
men det er nok allerede gjort fra operatørens side (på SIM kortet).

Tak for opmærksomheden :)

/Thomas