MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
dokumenter mapper i XP flyttes?
Fra : P.Sørensen

Dato : 29-06-02 13:08

Der findes jo "dokumenter og indstillinger", "musik" og "billeder". Jeg
kunne godt tænke mig at hver af disse lå på hver sin partition. Men
tilsyneladende kan man kun flytte selve mappen "dokumenter", og dermed også
ovennævnte under mapper. Man kan ikke flytte billeder og musik separat,
umiddelbart. Hvis jeg flytter dem til en anden partition f.eks. ved hjlp af
Powertoys, så "blanker" den pgl. partition ud, så den ikke kan vælges. Måske
er der - fra Windows side - en bestemt mening med dette??
Nogle der har erfaringer?
Preben

Fra : Jesper KA

Dato : 29-06-02 14:39

P.Sørensen <psi@vestnet.dk> wrote in message
> Der findes jo "dokumenter og indstillinger", "musik" og "billeder".
> Jeg kunne godt tænke mig at hver af disse lå på hver sin partition.

Tweak-XP kan lave det nummer men den er ikke
gratis .. søg på google.

Regards

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 29-06-02 20:45

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vælges. Måske
> er der - fra Windows side - en bestemt mening med dette??

Hvis du absolut vil have musik og billeder på en anden partition
kan du så ikke oprette mapper på en anden partition til det
formål ?
Ja der er en mening med det - nemlig at alle personlige filer
ligger i mapper under brugermappen i Documents and Settings. Det
er lettere at overskue (mest fordi XP er designet sådan) og I XP
home edition er man fri for at boote til fejlsikret tilstand for
at andre brugere ikke har adgang til dem.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Jesper KA

Dato : 29-06-02 21:27

Johnny Nielsen <johnny@wintip.dk> wrote in message

> [...]
> home edition er man fri for at boote til fejlsikret tilstand for
> at andre brugere ikke har adgang til dem.

Hvad er det du svarer på her ?
Manden vil gerne have fordelt sine mapper under
My Documents ud på andre partitioner og du kommer
med en snak om fejlsikret tilstand, andre brugere og
overskuelighed ?

Der er mindst en god grund til at gøre hvad P.sørensen
gerne vil gøre og den er at ligegyldigt hvor meget WinXP
går ned eller lukker både bruger og administrator ude fra
systemet kan man altid formatere sit C drev og installere
igen uden at miste sin musik .. billeder med mere.

Jeg har selv kørt med det system i flere år på Win2K og
nu XP og har oplevet et par komplette nedbrud af OS
men har aldrig mistet et billede, et stykke musik, et
dokument eller noget som helst andet for den sags skyld.

Regards

Fra : P.Sørensen

Dato : 30-06-02 07:51

Lige netop. Det er selvfølgelig rigtigt, at man bare kan lave nogle mapper
et andet sted, og så lægge billeder, musik og div. filer dèr. Det har jeg
også gjort hidtil.
Men ideen er jo, at fortsat bruge XP`s mapper, som - især for børnene - er
nemme. STår der "min musik", ja så lægger man musikken dèr, står der "Mine
billeder" så lægger man billederne dèr.
Men Far her vil jo gerne kunne formatere, uden at skulle bruge tid på at
gemme alle disse filer først, som Jesper netop skriver. Og derudover vil jeg
lægge disse nye partitioner på en anden harddisk, således at et evt.
disksammenbrud IKKE går ud over de vigtige ting.
Derfor!
P.sørensen

Fra : Edmund

Dato : 30-06-02 10:22

> [...]
> lægge disse nye partitioner på en anden harddisk, således at et evt.
> disksammenbrud IKKE går ud over de vigtige ting.

Kan du ikke bare flytte dem med stfinder. Det virker fint her.

I indstillinger for dokumenter har jeg valgt at dokumenter skal være på
E:\
Bagefter flyttet My Pictures over på H:\ med stifinder

Mvh Edmund

Fra : P.Sørensen

Dato : 30-06-02 19:03

> Kan du ikke bare flytte dem med stfinder. Det virker fint her.

Jo måske, men det smarte med XP er jo, at hvis man arbejde med billeder, og
vil gemme, så kommer den selv og foreslår "mine billeder" mappen. Har man så
"manuelt" lagt dem et andet sted, så skal man hver gang navigere sig hele
vejen derhen..eller hva`?
Men måske virker det med powertoys - det skal jeg lige checke.
Preben

Fra : Edmund

Dato : 01-07-02 09:17

> [...]

> vejen derhen..eller hva`?
> Men måske virker det med powertoys - det skal jeg lige checke.

Du behøver ikke bruge powertoys eller Tweak, XP finder selv ud af at du
har flyttet mappen. Du kan også gøre det med f.eks foretrukne.
Så XP er også smart her.

Mvh Edmund

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 30-06-02 11:52

> [...]
evt.
> disksammenbrud IKKE går ud over de vigtige ting.

Undskyld - jeg har nok misforstået dit første indlæg lidt.
Du kan bruge TweakUI fra Windows XP powertoys.
Til Home edition:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/downloads/powertoys.asp
Til Pro:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp