CSS i Netscape.
Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 29-06-02 13:17

Hej NG

Hvor finder jeg information om CSS i netscape? Sidder og prøver at optimere
et site til alle browsere og kan ikke få background-image CSS tag i tabeller
til at virke.

På Forhånd tak.

Anders

Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 29-06-02 13:29

Det var NS4 der var tale om

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-06-02 16:35

"Anders Bo Pedersen" <shades@vkr.k-net.dk> writes:

> Hvor finder jeg information om CSS i netscape? Sidder og prøver at optimere
> et site til alle browsere og kan ikke få background-image CSS tag i tabeller
> til at virke.

Du kan proeve at tjekke disse to sider for evt. workarounds:

<http://css.nu/pointers/bugs.html>
<http://users.bigpond.net.au/rf/tricks/>

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Rune Glerup

Dato : 29-06-02 21:06

Anders Bo Pedersen skrev:

> Sidder og prøver at optimere et site til alle browsere [...]

Det er meget godt men umuligt.

Det bedste du kan gøre er at sørge for at din HTML er fornuftig ren og at
din CSS er brugt på en fornuftig måde. HTML skal beskrive indholdet, ikke
dokumentets præsentation.

CSS skal tilføre en alm. HTML-side et udseende og må ikke være en
betingelse for at siden kan vises.

Du kan evt. lave et skrabet stylesheet til NN4 og lade andre browsere få
adgang til det avancerede stylesheet ved at bruge reglerne @import eller
@media.

Mere læsning:
<http://www.richinstyle.com/bugs/netscape4.html>
<http://www.alistapart.com/stories/tohell/>
<http://www.alistapart.com/stories/netscape/>

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."

Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 29-06-02 22:00

Klar over alt dette. Men jeg er som traditionel færdig uddannet en optimist,
og vil optimere til alle.....
Nok dumt men man må jo prøve før man tager ved lære.

Grunden til spørgsmålet er at det site jeg arbejder på er lavet i XHTML.
Derfor ligges en stor af designet som CSS. Den "røde linje" i designet
knækker derfor fuldstændigt hvis ikke en browser vil vise CSS (som jeg har
oplevet det i NN4). Er dog ikke erfaren nok i browseroptimering til at kunne
differencere de forskellige browseres unikke metoder. ENDNU!

Tak for indputtet. Hjalp meget

Fra : Rune Glerup

Dato : 29-06-02 22:20

Anders Bo Pedersen skrev:

> Klar over alt dette. Men jeg er som traditionel færdig uddannet en optimist,
> og vil optimere til alle.....
> Nok dumt men man må jo prøve før man tager ved lære.

Det er ikke dumt at ville optimere til alle men der er uhyrligt mange
forskellige browsere i forkskellige versioner og der bliver ikke færre i
fremtiden.

Derfor har vi brug for ordenlige standarder som man kan følge og slippe
for at bruge tid (der jo som bekendt er penge) på (ineffektivt) at
optimere til kaskader af software.

Desuden er der reelt meget få der bruger NN4 og endnu færre der ikke har
mulighed for at skifte til Opera el. Moz.