Billeder af Basil!
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-06-02 09:37

Så er der blevet fremkaldt, scannet og uploadet 2 billeder af Basil

De kan ses her:
http://cutiecats.tripod.com/Basil1.JPG og
http://cutiecats.tripod.com/Basil2.JPG
indtil jeg får taget mig sammen til at lave en rigtig side til/om ham.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-02 09:40

Lisbeth Hviid Jakobsen <Lisbeth@cutiecats.dk> wrote:
> [...]
> http://cutiecats.tripod.com/Basil2.JPG
> indtil jeg får taget mig sammen til at lave en rigtig side til/om ham.

wow jeg kan godt forstå i faldt for ham*G*
han ser død charmerende ud*G* og ligner en rigtig frækkert )
tillykke med ham.......

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-06-02 09:57

Hej Lisbeth
ja jeg forstår ikke hvordan du kunne falde for ham
"suk savl meget mundvand" *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 29-06-02 11:18

Hvor er han dejlig
Jeg kan sagtens forstå, i ikke ku' la' være.

Mange misundelige hilsner
Katrine.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-06-02 11:31

in article afjrft$gvf$1@sunsite.dk, Lisbeth Hviid Jakobsen at
Lisbeth@cutiecats.dk wrote on 29/06/02 10:37:

> [...]
> http://cutiecats.tripod.com/Basil2.JPG
> indtil jeg får taget mig sammen til at lave en rigtig side til/om ham.

Hej Lisbeth

Jamen ååårrhh! Hvor er han dejlig! *suk*
Det er altså skægt med deres ører - som helt små ser de ud som om de kunne
tage Moskva radio *ggg* Senere bliver det jo mere harmonisk

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-06-02 22:15

On Sat, 29 Jun 2002 12:31:14 +0200, Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com>
wrote:

>Det er altså skægt med deres ører - som helt små ser de ud som om de kunne
>tage Moskva radio *ggg*

   Se det turde jeg jo ikke sige Ann ;)

>Senere bliver det jo mere harmonisk

   Jeg synes stadig at siamesere har frygteligt store ører - men
ok - nu har vores små buttede katte jo heller ikke verdens største
ører og ens egne katte er jo som bekendt verdens bedste ;)
/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-06-02 22:49

in article oo8shu0va2ifr7etss5iukb0d8qq05ogii@4ax.com, Trine Stubbe
Teglbjærg at snoe@nospam.dk wrote on 29/06/02 23:15:

> Se det turde jeg jo ikke sige Ann ;)

Jamen jeg har selv siamesere - og jeg synes de er meget smukke som voksne og
bedårende som små. Men der er lige en periode hvor proportionerne ikke
passer sammen. Jeg tror det var Trine P der skrev, at de ligner små kære
gremlins. Men det går over. Og det betyder altså ikke, at jeg ikke synes de
er eventyrligt søde

> Jeg synes stadig at siamesere har frygteligt store ører - men
> ok - nu har vores små buttede katte jo heller ikke verdens største
> ører og ens egne katte er jo som bekendt verdens bedste ;)

Det er jo nok nemlig det - vores egne børn er de smukkeste - og vi har valgt
det vi synes er smukt. Og ikke mindst det temperament der passer os bedst.
Men - som voksne synes jeg nu ikke de har for store ører Store, ja - men
ikke _for_ store *gg*

Fra : nitsen

Dato : 29-06-02 11:45

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <Lisbeth@cutiecats.dk> skrev

> [...]
> http://cutiecats.tripod.com/Basil2.JPG
> indtil jeg får taget mig sammen til at lave en rigtig side til/om ham.

Nåååååå hvor er han nuser - og sikke ører *fniz*. Hjælper det så på
hørelsen? Eller er den ligeså selektiv som hos hans artsfæller? *grin*

Jeg kan godt forstå at han var en "måhamedhjem"

Mvh

Anita og *spinbrum* fra Frode

Fra : Denise

Dato : 29-06-02 11:53

Hej Lisbeth
Tillykke med Basil, han ser godt nok charmerende ud. Svigermor har jo en
orientaler (jeg ved godt Basil er siameser), jeg har aldrig kendt til disse
racer, men svigermors er godt nok en charmetrol. De er lidt ens i væremåde
ikke ?
Hilsen Denise

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-06-02 20:14

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
disse
> racer, men svigermors er godt nok en charmetrol. De er lidt ens i væremåde

Jo de er ens. Faktisk er det på sin vis samme race, en orientaler er en
ensfarvet siameser. Der er som regel også både siam og orientalere i samme
kuld Og de ER kære og sjove!

Hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 29-06-02 22:13

On Sat, 29 Jun 2002 10:37:02 +0200, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<Lisbeth@cutiecats.dk> wrote:

>http://cutiecats.tripod.com/Basil1.JPG og
>http://cutiecats.tripod.com/Basil2.JPG

   Tillykke med ham :) Selv om jeg godt nok må indrømme at "sådan
ser en rigtig kat ikke ud" ;)

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-06-02 23:18

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med ham :) Selv om jeg godt nok må indrømme at "sådan
> ser en rigtig kat ikke ud" ;)

Hrmpf!!

Nå den bad jeg vel selv om *G*

Hilsen
Lisbeth

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-06-02 08:31

Joda, sådan ser en rigtig kat da netop ud
Tillykke med ham Lisbeth, han ser dejlig fræk ud.
Jeg så Basils storebror i Års i går.
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 30-06-02 09:42

On Sun, 30 Jun 2002 00:17:39 +0200, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

>"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Hrmpf!!
>
>Nå den bad jeg vel selv om *G*

   Nu har vi jo ganske almindelige huskatte herhjemme - og så
kommer især sådan noget som siameser og fx. perseren til at se noget
ekstreme (Og jo så dermed forkerte) ud ;)

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 30-06-02 10:13

> Nu har vi jo ganske almindelige huskatte herhjemme - og så
> kommer især sådan noget som siameser og fx. perseren til at se noget
> ekstreme (Og jo så dermed forkerte) ud ;)

Ja Jeg ved nøjagtig hvad du mener. Da jeg i sin tid flyttede sammen med
John og hans katte gik der osse en rum tid før jeg syntes de så bare
nogenlunde "katteagtige" ud; med deres lange tynde haler og spidse ansigter
lignede de bestemt ikke rigtige katte *G*.

Pludselig en dag var det så "almindelige" katte der så helt forkerte ud i
mine øjne, og da var min reference endda en temmelig "gammeldags" udgave af
siam/ori.

Da vi fik Jack gik der et stykke tid før jeg syntes han var pæn. Sød var
han, men pæn? nej. Men det synes jeg jo nu. Min mor kan forresten stadig
ikke li' hans udseende, men hun går jo heller ikke op ad ham hver dag.

Og Basil er SMUK!

- men persere ser stadig underlige ud *GG*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Kate

Dato : 30-06-02 10:36

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Pludselig en dag var det så "almindelige" katte der så helt
> forkerte ud i mine øjne, og da var min reference endda en temmelig
> "gammeldags" udgave af siam/ori.

Hihi, selvom det overhovedet ikke hører til her, så havde jeg det på
samme måde med kaniner i sin tid En kanin skulle ha' opretstående
ører for at være en "rigtig" kanin. Da jeg så faldt for dværgvædderens
temperament måtte jeg tage hængeører med, nu synes jeg at de er lige
smukke med eller uden stritører
Sådan kan man ændre holdning alt efter situationen

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-06-02 13:24

in article afmi0l$sja$1@sunsite.dk, Lisbeth Hviid Jakobsen at
ernyoka@hotmail.com wrote on 30/06/02 11:13:

> Pludselig en dag var det så "almindelige" katte der så helt forkerte ud i
> mine øjne, og da var min reference endda en temmelig "gammeldags" udgave af
> siam/ori.

Ja... når jeg ser en "almindelig" kat (i mangel på bedre betegnelse) kan jeg
gribe mig selv i at synes at den er da lidt lavbenet, den der... og sikke en
tyk hale *GG*
Men det er jo min synsvinkel der stille og roligt har ændret sig. En kat
skal f.eks. heller ikke have ret meget knæk på næsen mere, før jeg synes at
den ser lidt - hm - alternativ ud
Jeg tror man langt hen ad vejen vænner sig til at det, man ser til daglig,
er det "normale". Og når man så ser noget der ser anderledes ud, må man lige
banke sig selv ud af vanetænkningen først

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 30-06-02 14:17

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> gribe mig selv i at synes at den er da lidt lavbenet, den der... og sikke

Ann jeg tror lige du har opklaret noget for os. Vi har nemlig gået og tænkt
at Phumba var underlig kortbenet og det har været lige før vi har overvejet
om det mon var "normalt", men nu får du en klokke til at ringe: Det er jo
netop ikke hende der er kortbenet med de andre der er langbenede. *G* der
kan man se.... jeg har slet ikke tænkt på det på den måde. Også fordi aby'en
trods alt har et nogenlunde orientalsk ansigt, men altså...små korte ben
*GG*

Hilsen

Lisbeth
--
http://cutiecats.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-06-02 15:12

in article afn085$o2f$1@sunsite.dk, Lisbeth Hviid Jakobsen at
Lisbeth@cutiecats.dk wrote on 30/06/02 15:16:

> Ann jeg tror lige du har opklaret noget for os.

*Fnis* - altid til tjeneste! Faktisk troede jeg, at aby'er også hørte til de
forholdsvis langbenede - men det passer måske ikke?

Fra : Ann K

Dato : 30-06-02 17:26

Hejsa.
>Faktisk troede jeg, at aby'er også hørte til de
forholdsvis langbenede - men det passer måske ikke?
<> Nej - så lange ben synes jeg ikke de har - faktisk en meget
velproportioneret katterace uden alt for mange ekstremer... MEN - de er
forbistret SMÅ og spinkelt byggede, har ingen ordentlig hale, har
kæmpeører, og er alt for tyndpelsede!
I hvert fald, når jeg sammenligner med resten af min Bande *sss*

Mvh Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-06-02 17:52

in article afnbf5$a78$1@sunsite.dk, Ann K at tsars@os.dk wrote on 30/06/02
18:26:

MEN - de er
> forbistret SMÅ og spinkelt byggede, har ingen ordentlig hale, har
> kæmpeører, og er alt for tyndpelsede!

He he he... Jeg er ikke den eneste der har vænnet mig til at bestemt
udseende

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 30-06-02 20:02

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:afnbf5$a78$1@sunsite.dk...
> [...]
> kæmpeører, og er alt for tyndpelsede!
> I hvert fald, når jeg sammenligner med resten af min Bande *sss*

Nej nej da, de er tykhalede, lavbenede og lidt for kraftige. Og deres ører
er ikke ret store *G*
Men i det mindste er de da ikke mellem de katteracer der har fået en skovl i
ansigtet

Hilsen
Lisbeth

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-06-02 23:28

> *Fnis* - altid til tjeneste! Faktisk troede jeg, at aby'er også hørte til
de
> forholdsvis langbenede - men det passer måske ikke?

Jo ! En aby skal skam være langbenet Hvis man betragter kroppen
og benene, må kroppen ikke være længere end benene, dvs. katten
må ikke virke lang. Faktisk skal krop og bens kontur danne en
kvadrat/ligesidet firkant.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 01-07-02 22:25

Hvor er han sød bare det var mig der skulle have ham *s*

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen