MS Windows
briani 27239
curser-problem i XP
Fra : Loke

Dato : 29-06-02 08:05

Ved ikke om det er den rigtige gruppe men:
En gang imellem "vandrer" min cursor umotiveret ca. 3 - 4cm op af skærmen...
Hvoraf kommer dette fænomen? - Kan man gøre noget ved det?
Kører WinXP-home på en Medion M5 m./ AMD 2000XP/512Mb DDR/Geforce 4/ En 15"
HEAD - TFT skærm.
/Loke

Fra : Svend Emil

Dato : 29-06-02 08:23

> En gang imellem "vandrer" min cursor umotiveret ca. 3 - 4cm op af
skærmen...
> Hvoraf kommer dette fænomen? - Kan man gøre noget ved det?

Det gør min også jævnligt, og jeg kører Win98. Det plejer gerne at være
cirka fra midt på skærmen, og så helt ud til (for det meste venstre) kanten
af skærmen.
Jeg tror det er kuglen i musen, som gør noget underligt, men min mus virker
ellers fint, men gør bare det der trick nogle gange.
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-06-02 08:52

"Svend Emil" <mosbaek@mail.tele.dk> wrote in

> v‘re cirka fra midt p† sk‘rmen, og s† helt ud til (for det meste
> venstre) kanten af sk‘rmen. Jeg tror det er kuglen i musen, som g›r
> noget underligt, men min mus virker ellers fint, men g›r bare det der
> trick nogle gange.

Det sker også for mig på en Dell Inspiron 8200 med XP Home. Men her er det
i hvert fald ikke musekuglen der gør det, da jeg slet ikke har en mus
tilsluttet. Jeg var egentlig mest tilbøjeligt til at give touchpad eller
den lille musedims i keyboardet (kan ikke huske hvad sårn en hedder)
skylden, men hvis andre oplever samme problem, så er det jo nok ikke min
hardware der har skylden.

Mvh.
/Thomas

Fra : Loke

Dato : 29-06-02 13:46

Kan det være noget med driveren?
/Loke

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-06-02 13:55

"Loke" <kat6NOSPAM@email.dk> wrote in news:afka6d$2j2v$1@news.cybercity.dk:

> Kan det v‘re noget med driveren?

Det kan det vel godt - jeg har kun haft maskinen i nogle uger og har ikke
selv installeret OS osv. på den, så jeg ved ikke hvilke drivere der er i
sving... men det kunne da være at man skulle grave lidt i det.

Hvor tit sker det for dig? Jeg har kun selv oplevet det en håndfuld gange.

Mvh.
/Thomas

Fra : Loke

Dato : 29-06-02 14:10

Nej jeg oplever det heller ikke ret tit, men typisk en 10 - 15 min efter
opstart

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-06-02 16:50

"Loke" <kat6NOSPAM@email.dk> wrote in news:afkbk3$2l0k$1@news.cybercity.dk:

> Nej jeg oplever det heller ikke ret tit, men typisk en 10 - 15 min efter
> opstart

He he - nu har jeg vist en ide til hvad det skyldes...

Hvis jeg bevæger min cursor ganske langsomt i en bestemt retning (3-5 cm
eller mere), så vil cursoreren bevæge sig tilbage igen af sig selv.

Fænomenet opstår (så vidt jeg kan se) når følgende betingelser er opfyldt:
1) Cursoren ikke står helt stille
2) ... men bevæger sig så langsomt og jævnt i en bestemt retning, at
computeren ikke tror at det er brugeren, der bevæger cursoren

Når ovenstående er opfyldt trigger det (tilsyneladende) en fejlkorrektions-
ting i driveren, der siger, at "hvis cursoren gør sårn her, så er det nok
en kalibrering, der ikke er helt god, og så må jeg hellere aktivt modvirke
den" - og så bevæger cursoren sig tilbage igen, indtil driveren opdager, at
kalibreringen alligevel var god nok...

.... eller sårn noget :)

Mvh.
/Thomas

PS.
Jeg kan forresten kun få det til at virke med den lille pegefinger-muse-
ting på min bærbare - touchpad og en rigtig mus kan jeg ikke fremprovokere
opførslen med.

Fra : Loke

Dato : 29-06-02 19:11

Jamen hvorfor opstår problemet så ikke når min maskine har kørt mere end 20
min?
Det er lidt som om et eller andet er "koldt" eller langsom i opstart...?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-06-02 09:28

> Jamen hvorfor opst†r problemet s† ikke n†r min maskine har k›rt mere
> end 20 min?
> Det er lidt som om et eller andet er "koldt" eller langsom i
> opstart...?

Det skal jeg ikke kunne sige - jeg kan få min maskine til at gøre det på
vilkårlige tidspunkter...

Mvh.
/Thomas

Fra : Loke

Dato : 30-06-02 09:39

Kan det evt. ha´noget at gøre med varmeudvikling fra processoren at gøre
?(AMD2000XP+)

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-06-02 10:58

"Loke" <kat6NOSPAM@email.dk> wrote in news:afmg3k$1ubf$1@news.cybercity.dk:

> ?(AMD2000XP+)

Det mener jeg ikke - jeg sidder selv med en bærbar der lige nu ikke er så
varm, at blæseren behøver at køre, og jeg kan stadig få min cursor til at
bevæge sig af sig selv (og jeg har endda lige siddet og spillet Diablo i et
par timer :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Loke

Dato : 30-06-02 12:39

Hum... Det er vist et "hængeparti" indtil videre...

Fra : Loke

Dato : 29-06-02 13:45