3410 eller 3510
Fra : Zero-Cool

Dato : 29-06-02 01:23

hejsa
jeg overvejer at købe enten en 3410 eller en 3510
da min gamle 3310 døde under det tordenvejr vi havde sidste tirsdag
så vil jeg høre om der er nogen af jer derude der kan anbefale en af dem

--
\\\\////
-(o o)-
*--- \ (-----( )-------------
\_) ) /
( /

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 29-06-02 02:30

Min kæreste har lige købt en 3510, og det er godt nok en totalt iorden
mobil, kæmpe display, fed kalender, de der nye ringetoner (polyfoniske eller
sådan noget), GPRS og wap, god tlf bog, den kan en masse smarte ting. Hun
havde også kigget på 3410, men merprisen er det værd.

Fra : **TRADS**

Dato : 29-06-02 08:53

Jeg havde også tænkt mig at købe mig en 3510.Men da jeg stod med den i
hånden,fik jeg et sjok. Damm den er stor - Alt for stor når alle tlf
efterhånden kan lægge i en tændstikke æske.
Så jeg beholder min Siemens C45.( den er kun halvt så stor )

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 29-06-02 10:09

> [...]
> efterhånden kan lægge i en tændstikke æske.
> Så jeg beholder min Siemens C45.( den er kun halvt så stor )

Ja ok, jeg har selv 8310, og blev da også lidt overrasket i første omgang,
men den er jo ik rigtig større end em 3310, så hvis man ik direkte går efter
noget der er mindre, så vil jeg sige at det er en fed tlf, jeg synes i hvert
fald klart at det lækre display ophæver størrelses forskellen. Og så er den
utrolig let (altså vægten .

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-06-02 12:49

"Zero-Cool" <benelli@os.dk> wrote in message
> [...]
> da min gamle 3310 døde under det tordenvejr vi havde sidste tirsdag
> så vil jeg høre om der er nogen af jer derude der kan anbefale en af dem

Jeg ville gått for en 3510.

Den har større display enn 3410, og displayglasset er ikke buet, slik at det
gir reflekser, som på 3410. I begge telefonene justeres tekststørrelsen
automatisk, men Ericsson ligger langt foran her. Der kan man justere
tekststørrelsen til liten, middels og stor. Velkommen etter, en eller annen
gang, Nokia.

Batteritiden skal være noe bedre på 3510.

Den har GPRS, slik at man har råd til å bruke WAP.

Minnet er meget bra, og den kan lagre plenty adresser og avtaler. Som på
6310, kan man bla i kalenderen ved å bruke tastene 2, 4, 6 og 8. Smart, når
telefonen ikke har 4-veis tast, slik som f.eks Ericsson T65 og R600. Man kan
sette kalenderen til å automatisk slette gamle avtaler etter f.eks en uke.

3510 har polyfoniske ringetoner. Ikke så gode som f.eks Samsung, men ok nok.

Tastaturet er helt ok, og heldigvis av en størrelse, som gjør det lett å
bruke. Rake motsetningen til f. eks Ericsson T65. Mens lyset i tastaturet på
T65 knapt nok kan leses pga. de små tallene og enda mindre bokstavene, er
det ikke noe problem med 3510/3410. Tastaturet er sikkert kraftig nok til å
lyse etter nøkkelhullet med, etter en fuktig kveld på byen. Her er selve
tastene gjennomsiktige. De er de også på 3410.

Når man fjerner batteriet, må man stille klokken og kalenderen igjen. Svakt!

Vekkerklokken kan ikke stilles for utvalgte dager. Nedtellingstidtakeren
viser ikke sekunder, og den kan ikke vise nedtellingen i stand-by-modus som
på Ericsson. Kanskje ikke noe stort problem.

3510 er faktisk noe større enn 3410. Likevel finner ikke jeg det mer
negativt enn at det er til å leve med. Den er såpass stor og passe tung, at
man føler man har en telefon i hånden, ikke et leketøy. Nei, skal ikke
snakke stygt om 8310 :)

3410 har samme fotavtrykk som 3310/3330, og man kan bruke samme bak-deksel
som på 3310/3330.

3410 har Java, slik at man kan laste ned programvare fra Internett.
Programmene ikke akkurat lynhurtige.

Kanskje 3410 er den mest stilige av de to telefonene. 3510 ligner mer på en
3310 oventil, men tastaturet frisker opp. Begge har utskiftbare deksler.

Hverken 3410 eller 3510 har IR, men det er vel heller ikke vanlig på typiske
ungdomstelefoner.

Har prøvd både 3410 og 3510, og jeg liker 3510 klart best. Har anskaffet meg
den, og skal satse på den og min Ericsson T39.

3510 er kanskje Nokias svar på T65. T65 har et elendig tastatur (1-0, og *
og #) , men ellers er den veldig bra. Der kan man også synke kalenderen,
samt at den har e-postklient. Kanskje du skulle kikket på den også før du
gjør det endelige valg.

Lykke til!

Mvh

Thorolv

Fra : **TRADS**

Dato : 29-06-02 12:55

Hvad med en Ericsson R600 kender du den ??
godt / dårligt

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-06-02 15:58

"**TRADS**" <trads@maskulin.dk> wrote in message
> Hvad med en Ericsson R600 kender du den ??
> godt / dårligt

Jeg synes R600 er et godt kjøp. Mange finesser og en god telefon for
pengene. Den er liten, men displayet viser 5 linjer med minste
skriftstørrelse. Man kan velge mellom grønt, orange eller rødt displaylys.
Man kan også knytte fargene til navn i telefonboken. Displaylyset er
kraftig. Lyset i tastaturet er grønt, og kan ikke endres.

R600 har en bra kalender, men jeg tror ikke den kan synkes med Outlook. Det
er imidlertid ikke vanlig på typiske ungdomstelefoner. Telefonen har
vekkerur, stoppeklokke og nedtellingstidtaker, samt kalkulator. Den har EMS.
GPRS er den også utstyrt med, noe som er et must for mitt vedkommende.
WAP-versjonen er 1.2.1.

En liten og pen telefon. Knappene er små, men lettere å betjene enn f.eks
T65 og T29. Den har en 4-veis navigasjonsknapp som fungerer bra, men ikke så
bra som på T65.

Det som trekker ned inntrykket, er batteritiden. Kun 150 timer stand-by.
Likevel er det ikke noe problem, dersom man har normal tilgang til
strømuttak, og det har man normalt.

R600 har ikke T9-ordbok. Den har et annet system (eZtext), som tar litt tid
å venne seg til. Jeg likte vel bedre T9, men jeg skal ikke påstå hvilket
system som er best av de to.

Det finnes programmer til Sonyericssons telefoner, der man kan lage logoer.
De kan overføres gjennom datakabel, eller lastet opp til Sonyericssons
"Mobile Internet". Der kreves det at man registrerer seg. Det er gratis. Så
kan man via WAP laste ned logoene. Enten de man selv lager, eller
ferdiglagde. I motsetning til Nokia (Club Nokia) er det gratis.

Bladet "Mobil" har en test av den i juni-nummeret, i allfall i den svenske
utgaven. Som du sikkert vet, er det også en dansk utgave av bladet, men jeg
vet ikke om testen også er med der. "Mobil" ga den 61 eller 62 poeng, det
vil si absolutt godkjent. Bare synd for Sonyericsson at det har tatt over et
halvt år å få den ut i butikkene. Den ble jo lansert i fjor høst. Nå er jo
Nokia ute med sin 3410 og 3510, og Siemens kommer med M50.

Valget er sikkert ikke enkelt, med en rekke interessante modeller på
markedet.

Mvh

Thorolv

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 16:14

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-06-02 16:14

Bare hyggelig å kunne være til hjelp!

Her er en link til en omtale av 3510 i det norske nettmagasinet Din Side:

http://www.dinside.no/page/artf/31309.shtml?

- Thorolv

Fra : mr_allen

Dato : 02-07-02 22:37

> fandt et sted hvor man kunne købe den uden abo. og simlock
> så det er jo kanon

Hvad var rpisen uden abonnement og simlock?
--

mr_allen