MS Windows
briani 27239
Starter af sig selv..... igen
Fra : Gitte

Dato : 28-06-02 22:50

davs
Min pc (windows XP) har fået den fikse ide at den selv beslutter sig for at
starte en gang i mellem, gerne midt om natten
Jeg har helt klart spurgt før, og fået en forklaring på hvordan jeg skal
rette det. Det virkede også lige indtil i går aftes hvor jeg havde den
udsøgte fornøjelse at have blå skærm to gange, viste sig at være et
grafikkort der var ved at "brænde af". Siden er den startet selv et par
gange så jeg bliver nødt til at slukke på stikkontakten hvis ikke den skal
vække mig i løbet af natten !!!! Men ikke om jeg kan huske løsningen så jeg
kan tjekke om der er noget der er blevet "reset" da den crashede de to gange
igår aftes.

Håber i kan hjælpe min hukommelse på vej

Gitte

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-02 01:11

"Gitte" skrev
> Håber i kan hjælpe min hukommelse på vej
>
> Gitte

Hej Gitte

I BIOS skal du deaktivere WAKE ON LAN.

Hvis du ikke har så meget styr på BIOS kan du på min hjemmeside læse
artiklen "BIOS optimerings guide". Den forklarer bios indstillingerne fra
a-z.

Med venlig hilsen
Per Schulze
http://webkurs.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-02 19:55

"Per Schulze" <info*AT*webkurs.dk> wrote in message
> I BIOS skal du deaktivere WAKE ON LAN.

Det kræver at der en WOL-kabel til formålet. Hvis ikke, så har den opsætning
ingen virkning...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-02 19:53

"Gitte" <gitte.ottosen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Min pc (windows XP) har fået den fikse ide at den selv beslutter sig for
at
> starte en gang i mellem, gerne midt om natten

Control Panel > Power Options > APM > Enable Advanced Power Management
support (flueben ved den).

Og husk at checke for ACPI i BIOS.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.