MS Windows
briani 27239
Gammel skærmopløsning ved reboot
Fra : Morten H B

Dato : 28-06-02 21:12

Jeg vil gerne bruge skærmopløsningen 1152*864, men den plug & play driver
som Windows XP har installeret vil kun lade mig køre op til 1024*768.

Jeg har prøvet at installere den driver der passer til skærmen, installere
en tilfældig driver (til en skærm med høj nok opløsning) samt at
afinstallere driveren helt. I alle tre tilfælde vil windows lade mig køre
helt op til 1600*1200 (dog stiger skærmen af ved 1152*864 hvis jeg vil have
en ordenlig opdateringfrekvens). Problemet er at når jeg genstarter har
windows installere den gamle plug & play driver som kun vil lade mig køre
1024*768.
Hvad dælen gør jeg så windows beholder den driver jeg beder den bruge, eller
undlader at installere en ny driver efter jeg har afinstalleret en?

Morten

Fra : Ole C

Dato : 28-06-02 22:46

"Morten H B" <mortenb@trashcanFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som Windows XP har installeret vil kun lade mig køre op til 1024*768.
>
> Jeg har prøvet at installere den driver der passer til skærmen........

Det er nok ikke et spørgsmål om en ny driver til skærmen, men om den
nyeste driver til grafikkortet.
Men det kan da godt være at enten din skærm eller dit grafikkort -
elleer begge - ikke kan leve op til dine ambitioner om opløsning.

vh
Ole C

Fra : Morten H B

Dato : 29-06-02 18:25

"Ole C" <olec@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message
> Det er nok ikke et spørgsmål om en ny driver til skærmen, men om den
> nyeste driver til grafikkortet.

Det ændrer intet at røre ved grafikkortets driver. Kun ved at skifte eller
fjerne skærmens driver kan jeg få lov at køre 1152*864.

> Men det kan da godt være at enten din skærm eller dit grafikkort -
> elleer begge - ikke kan leve op til dine ambitioner om opløsning.

Jeg har kørt den opløsning i hele computerens og skærmens levetid (snart 3
år) , både under windows 98 og 2000.

/Morten