MS Windows
briani 27239
pagefile.sys
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-02 20:52

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvad filen "pagefile.sys" der ligger
skjult i roden af mit c: drev er, og kan den undværes? Den fylder godt
300 mb...

mvh Rolf

Fra : Martin K

Dato : 28-06-02 20:56

Rolf Karstensen wrote:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad filen "pagefile.sys" der ligger
> skjult i roden af mit c: drev er, og kan den undværes? Den fylder godt
> 300 mb...

Det kan den *ikke*! Det er Windows' swapfil... slet den endelig ikke...

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-06-02 21:00

Fri, 28 Jun 2002 21:51:38 +0200, Rolf Karstensen <> wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvad filen "pagefile.sys" der ligger
>skjult i roden af mit c: drev er,

Ja: hvis du kører Windows 2000 eller Xp, så er det det samme, som i
Windows 9x blev kaldt swap-fil, en arbejdshukommelse på hardisken, der
suppllerer din RAM.

>og kan den undværes?

Som hovedregel absolut nej!

>Den fylder godt 300 mb...

Hvis du ikke selv har pillet ved opsætningen af den, er det en
størrelse, windåzan har fastsat. Som tommelfingerregel bør den være
mindst 1½ * RAM.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-02 19:57

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> wrote in message
> størrelse, windåzan har fastsat. Som tommelfingerregel bør den være
> mindst 1½ * RAM.

En yderst tåbelig tommelfingerregel. Totalt hen i hampen.

Har man 256 MB eller mere i maskinen er det længe nok med 128 MB swap.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 08:33

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-07-02 08:33

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Kommer an på hvad man arbejder med. At editere et stort billede f.eks.
> vil typisk kræve noget mere.

Det gør da ikke tommelfingereglen bedre...

Hvis du har 1 GB RAM i maskinen (arbejder meget med billeder) så skal du da
ikke ha' 1½ GB swap. Det er da dybt tåbeligt.
Man smider da mere RAM i maskinen for at undgå swap-filen... Gør du ikke
det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-07-02 13:30

Egentlig ikke. Jeg gør det for at undgå at bruge swapfilen mest
muligt. Det er dog ikke muligt for mig at undvære den.

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 13:30

Jesper G. Poulsen skrev:

> [...]
> skal du da ikke ha' 1½ GB swap. Det er da dybt tåbeligt.
> Man smider da mere RAM i maskinen for at undgå swap-filen... Gør

Det gør man vel, men det hjælper ikke ret meget at smide 2 GB ram i
og så derefter slå sidefilen fuldstændig fra, for der er programmer
der ikke vil køre uden en sidefil i systemet. Photoshop kommer f.eks.
med en fejlmeddelelse hvis der ingen sidefil findes.

Selvom jeg har 2 GB ram installeret er der stadig behov for en
sidefil, men dog ikke en sidefil på 3 GB. Når jeg virkelig presser
pc'en bliver der brugt omkring 800 MB sidefil, så jeg har stillet
sidefilen til 1000 MB. Det passer fint til mine behov, men det
kommer i høj grad an på hvad man bruger pc'en til. Nogle kan køre
helt uden sidefil uden problemer.

Madsen.