Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmlængde
Fra : Henrik Egholm

Dato : 12-02-01 21:19

Hej grp.

Hvor lang er eksempelvis en 24 billeders film (36mm). Grunden til at
spørger, er at jeg gerne vil finde ud af hvor mange film jeg kan lave ud fra
en 17m spole (S/H film)

på forhånd tak

--
egholm@mail.com

Fra : Bjørn Pedersen

Dato : 12-02-01 22:35

Henrik Egholm <egholm@mail.com> wrote:
: Hvor lang er eksempelvis en 24 billeders film (36mm). Grunden til at
: spørger, er at jeg gerne vil finde ud af hvor mange film jeg kan lave ud fra
: en 17m spole (S/H film)

Det er jo egentlig bare å finne frem lommeregneren. 24 ruter som hver er
36mm lange, dessuten er det ca. 4 ruter på begynnelsen og 1 rute på
slutten som går vekk, dvs. 29 ruter. Hvis vi regner med at mellomrommet
mellom hvert bilde er 2mm, får vi:

29*(36+2mm) = 1102mm = 1,102m

-Bjørn
Bjørn Pedersen
Email: bp@omegav.ntnu.no

Fra : Einar Bog

Dato : 13-02-01 17:19

Henrik Egholm wrote:

> Hej grp.
>
> Hvor lang er eksempelvis en 24 billeders film (36mm). Grunden til at
> spørger, er at jeg gerne vil finde ud af hvor mange film jeg kan lave ud fra
> en 17m spole (S/H film)

Det blir vel omtrent
27X36mm=ca 1meter.

Fra : Paul Nilsson

Dato : 13-02-01 21:57

Hej Henrik: Filmlængde: tommelfingerregel:
24 bill. = ca. 1m. 36 bill. = 1,7m (husk plads/film til indspol./ende..)
mvh. Paul - Herlev Fotoklub..........