MS Windows
briani 27239
Hvor stor en partition....
Fra : Mercenary

Dato : 28-06-02 18:23

Hejsa.

Hvor stor en FAT32 partition kan hhv Win98 og WinXPPro håndtere ?

/Merc

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 18:32

Mercenary skrev:

> Hvor stor en FAT32 partition kan hhv Win98 og WinXPPro håndtere ?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310525

FAT32 supports drives up to 2 terabytes in size.

Thomas Madsen.

Fra : Sven

Dato : 28-06-02 23:02

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310525
>
> FAT32 supports drives up to 2 terabytes in size.

Ja, det er korrekt, MEN i Windows XP kan man ikke formattere en partion på
mere end 32 Gb i FAT32, i.flg. den indbyggede Help and Support. Jeg har selv
en partion på 53 Gb, og den er desværre nødt til at køre NTFS. Det er
vistnok noget med, at WindowsXP er låst ved en max clustersize i FAT32. Så
når jeg vil formattere denne partition, har jeg kun een valgmulighed, nemlig
NTFS.
Men der er måske en måde at omgå det på?

Sven

..

Fra : Kim Nielsen

Dato : 28-06-02 23:51

"Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>SNIP<
..........> en partion på 53 Gb, og den er desværre nødt til at køre
NTFS. Det er ....
<SNIP>

Øh, hvad er der galt med NTFS ??

Jeg har selv Win2K og har lavet filer på 12,6Gbyte (video), hvor den
news group jeg er medlem af konstan brokker sig iver at "windows" ikke
kan lave filer over 2GByte, med det kan man som sagt nemt med NTFS.
Jeg kan ikke huske maks partion størelse i NTFS men det er i mange TByte
klassen.

Hvad er der galt med NTFS, har jeg overset noget eller går jeg glip af
noget (bortes set fra nogel få % preformance) ?

Kim Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 23:08

Sven skrev:

> Ja, det er korrekt, MEN i Windows XP kan man ikke formattere en
> partion på mere end 32 Gb i FAT32, i.flg. den indbyggede Help and
> Support.

Man kan bruge Fdisk i stedet f.eks.

> Men der er måske en måde at omgå det på?

Ja.
<news:Xns9227B36C1F750copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> og hvis du
ikke har adgang til indlægget på din newsserver så prøv her i stedet:
http://makeashorterlink.com/?R27B00821

Thomas Madsen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-06-02 22:36

Madsen wrote:

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310525
>
> FAT32 supports drives up to 2 terabytes in size.

Klip og kilster længe leve

mvh
Henning

Fra : Madsen