VIGTIGT! problemer med internet... helst h~
Fra : fusty

Dato : 28-06-02 16:33

Hej

Internet på mine forældres (bemærk... forældre) computer virker ikke af en
eller anden grund.. ingen forbindelse overhovedet. Alle kabler og det hele
er sat til som de skal og jeg er næsten sikker på det er noget med
softwaren. I går var jeg henne og installere en lidt gammel version af
Apache for at forsøge at cracke den.. for sjov.
Men jeg har så fået besked af mine forældre på at jeg ikke må bruge den
computer... lige meget hvad. Men ehm... det gjorde jeg så. Så her i dag
virker internettet overhovedet ikke.. computeren kører Win98 og det er TDC
ADSL Bredbånd. Det skal lige siges at jeg overhovedet ikke har pillet ved
nogen indstillinger... jeg har bare installeret Apache og så slettet det
igen.
Jeg blive MEGET glad hvis nogen ville hjælpe!!!

Hejhej
Rune

Fra : SoerenFerling

Dato : 29-06-02 01:24

"fusty" skrev d. 28-06-02 16:33 dette indlæg :
> [...]
det
> igen.
> Jeg blive MEGET glad hvis nogen ville hjælpe!!!

Nogen gange er det nok at køre guiden 'tilslut til internet' (ca.). Man
kan vist finde den i IE - preferences eller i kontrolpanel. Elelrs skal
man til at rode med netindstillingerne, især egenskaber for tcp/ip, og
her går det nemt galt. Endelig kan det en sjælden gang være routeren til
adsl der er gået i udu og derfor skal rebootes ved at man tager strømmen
fra den nogle sekunder.
Nu er det jo lidt sent så det kan jo være du allerede har været over
knæet, men elelrs held og lykke.
Hilsen, Søren

http://www.kandu.dk/