Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Opera 5.0 så er den her - næsten...
Fra : CHRistian

Dato : 05-12-00 23:02

"Yes, Opera 5.0 will be released tomorrow at 0700 CET. It is a ad
based version where the ads disappear if you pay 39$ to register. The
upgrade is free for Opera 4.x for Windows users. afaik, your code for
4.x will work.
However, it has a new 'search the internet' function. It has improved
an improved HTML4 engine, CSS engine, ECMAScript engine etc."
- Date: 05 Dec 2000 17:01:06 +010
- From: Tollef Fog Heen <tfheen@opera.no>
- Newsgroups: opera.beta
- Subject: Re: Opera Spyware?

"(As far I've understood things - I haven't seen the actual
implementation): The address bar is split, one search bar and one
address bar. The search bar, well, searches. You can set which
search engine you want to use. In the address bar you can enter g foo
to search google for foo (I'm not sure if google's in (though I assume
it is), but you get the idea)."
-do.

....men det er vist stadig ikke heeeelt officilt...

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,5: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Jesper Harder

Dato : 06-12-00 20:19

CHRistian <nospam@direkte.org> writes:

> "Yes, Opera 5.0 will be released tomorrow at 0700 CET.

Den ser meget nydelig ud. Men hvordan pokker får man den til at vise
sider, der ikke er skrevet med iso-8859-1 korrekt?

Den er åbenbart ikke i stand til selv at detektere tegnsættet, og jeg
kunne ikke finde nogle indstillingsmuligheder, som der er i IE og
Netscape.

--
Jesper Harder Student: Master, does Emacs have the Buddha Nature?
Master: Why not? It has damn near everything else!

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 08-12-00 11:06

D. 06 Dec 2000 20:19:24 +0100 syntes Jesper Harder
<jesper_harder@hotmail.com> at dk.edb.internet.software.browser skulle vide
at <wkitoxs6gz.fsf@ifa.au.dk>.

>Den ser meget nydelig ud.

Jeg må nu sige, at jeg er ret skuffet over forbedringerne i forhold til
ver. 4.02, når de går et hovedversionsnummer op.

Der er sket lidt hist og her, men jeg får stadig de samme scriptfejl, som
Netscape, Mozilla og M$IE ikke giver, og sider som de tre viser helt
rigtigt, ser stadig lidt anderledes ud.

På "new features" siden reklameres der bl.a. også med WAP-browsing, men det
havde ver 4.x da også, så jeg er lidt skeptisk overfor de andre ting på
listen - mange lyder temmelig bekendte fra 4.x.

Det skal dog siges, at jeg stadig bruger Opera som min foretrukne browser,
men jeg synes ikke at 5'eren er en dowload værd. Den burde efter min mening
hedde 4.12.
--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

www.zip.dk - gratis fonte, grafik, wavs og pakkeprogrammer
guides i bl.a. WinZip, netværksinstalation og antispam.

Fra : CHRistian

Dato : 08-12-00 14:49

Simon Mikkelsen <div-master@zip.dk> wrote:

>Jeg må nu sige, at jeg er ret skuffet over forbedringerne i forhold til
>ver. 4.02, når de går et hovedversionsnummer op.

Mon ikke, det er marketingsafd., der har haft en finger med inde her.
Tænker på, det måske ikke lyder så godt for den nye målgruppes brugere,
at det er en ver. 4, når både ie/netscape er oppe i både 5 og 6

>Der er sket lidt hist og her, men jeg får stadig de samme scriptfejl, som
>Netscape, Mozilla og M$IE ikke giver, og sider som de tre viser helt
>rigtigt, ser stadig lidt anderledes ud.

Ja, det ville måske have været bedre at de havde brugt tid på at få div.
bugs væk i stedet for at fx putte ICQ ind og lave nye bugs som fx, når
Prefs -> Window -> Allow document create from Window er Off, så virker
højreklik open link in new window ikke, men tastaturgenvejen virker
stadig.

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,4: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : CHRistian

Dato : 08-12-00 14:49

Jesper Harder <jesper_harder@hotmail.com> wrote:

>Den ser meget nydelig ud. Men hvordan pokker får man den til at vise
>sider, der ikke er skrevet med iso-8859-1 korrekt?

Har du et eks. på sådan en side?
HVis jeg forstår dig ret, så vil Opera altså ikke vise
non-ISO-8859-1-sider?

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 23:10

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 23:10

Fra : Jesper Harder

Dato : 08-12-00 23:10

CHRistian <nospam@direkte.org> writes:

> Jeg har ikke IE på computeren, men jeg kan ikke få Netscape til at
> vise andet end fniderfnader [..] men jeg går ud fra, det er fordi, jeg
> simpelthen ikke har de 'fysiske' tegn, der skal bruges.

Jep.

> Jeg har så fundet ud af i mellemtiden, at Operaen faktisk slet ikke
> "have support for different character sets. We are working on it,
> though.".

Too bad. Så er Opera kun anvendelig for folk i engelsktalende lande og
vesteuropa (der samtidig aldrig har brug for at se sider fra andre
lande).