stor regning
Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 28-06-02 14:20

Med 56kb modem kan man risikere at downloade en dialer uden at man ved
det og der bliver måske så ringet til udlandet og man får en stor
regning.

Kan noget lignende ske hvis man har en adsl forbindelse. Det er vist
noget med at telefonlinien bliver delt op i forskellige
frekvensområder med delefilter o.s.v.

Fra : Klitgaard

Dato : 28-06-02 14:27

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:0eoohucm6970m8753dsnelg3f3sejuekbs@4ax.com...

> Kan noget lignende ske hvis man har en adsl forbindelse. Det er vist
> noget med at telefonlinien bliver delt op i forskellige
> frekvensområder med delefilter o.s.v.

Nej.

--
....Klitgaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-06-02 14:31

"Klitgaard" <mrsmooth@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:0eoohucm6970m8753dsnelg3f3sejuekbs@4ax.com...

> Nej.

Det samme kan vel også siges om Internet via Kabel TV (sorry).

Hr. Bjørn

Fra : Klitgaard

Dato : 28-06-02 15:20

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme kan vel også siges om Internet via Kabel TV (sorry).

Ja :)

--
....Klitgaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-06-02 18:11

On Fri, 28 Jun 2002 15:19:34 +0200, ole hoj rasmussen
<ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Kan noget lignende ske hvis man har en adsl forbindelse. Det er vist
>noget med at telefonlinien bliver delt op i forskellige
>frekvensområder med delefilter o.s.v.

Selvfølgie kan det det, specielt hvis man har NetExpres, eller andet
der pruger PPPoE / PPPoA, men hvis du ikke har dit modem
(alm.telefonmodem) forbindet til telefonnettet, så kan det ikke ske.
Men så kan du ikke sende FAX, uden først at sætte stikket i,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Klitgaard

Dato : 28-06-02 18:17

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (alm.telefonmodem) forbindet til telefonnettet, så kan det ikke ske.
> Men så kan du ikke sende FAX, uden først at sætte stikket i,,,

Du kan da ikke ringe op til et alm. nummer med en PPPoE.

Du få i hvert fald ikke meget ud af det -og slet ikke en større regning :)

--
....Klitgaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-06-02 19:37

On Fri, 28 Jun 2002 19:17:26 +0200, "Klitgaard" <mrsmooth@privat.dk>
wrote:

>Du kan da ikke ringe op til et alm. nummer med en PPPoE.

Nej, men der bruges en dailer svarende til den der bruges til at ringe
op med et alm.modem.

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 28-06-02 22:44

> Nej, men der bruges en dailer svarende til den der bruges til at ringe
> op med et alm.modem.

Opkaldet skal stadig formidles i den anden ende af en node så kaldet bliver
betragtet som et almindeligt tonekald - så vidt jeg ved findes det ikke...

correct me if im wrong

-Martin Krogh Pedersen

www.dsl-faq.dk/crew.asp

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-06-02 18:14

On Fri, 28 Jun 2002 19:11:16 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Selvfølgie kan det det, specielt hvis man har NetExpres, eller andet
>der pruger PPPoE / PPPoA,

Skulle måske nævne at grunden til at det er en specielt linie der hvor
man ikke lægger så meget mærke til det, er at der er der tale om at
man har en dailer som ved "gammeldags" modem, så der bliver bare
installeret en ny dailer, der så bruger det "gammeldags" modem istædet
for ADSLmodemmet, og så går det bare lidt langsommer, og hvis den
dailer er "smart" lavet, så bruger den stadig ADSL modemmet udover det
"gammeldags" modem, og så bliver det sku svære at opdage,,,

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 28-06-02 18:29

> [...]
>dailer er "smart" lavet, så bruger den stadig ADSL modemmet udover det
>"gammeldags" modem, og så bliver det sku svære at opdage,,,

Men hvis jeg har forstået det ret kan man kun få stor regning hvis man
har et 56kb modem tilsluttet.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-06-02 19:11

On Fri, 28 Jun 2002 19:28:56 +0200, ole hoj rasmussen
<ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Men hvis jeg har forstået det ret kan man kun få stor regning hvis man
>har et 56kb modem tilsluttet.

Eller V34, 28.800 14.400 9.600 og hvad der ellers er af hastigheder,
eller ISDN for den sags skyld.

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 30-06-02 10:12

ole hoj rasmussen wrote:

> Men hvis jeg har forstået det ret kan man kun få stor regning hvis man
> har et 56kb modem tilsluttet.

.... og der sidder en telefonlinje tilsluttet modemet.

(Udover dette er der ligeledes nogle forudsætninger om et lavt
sikkerhedsniveau i browseren, upathcede sikkerheds huller eller lignende)

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-02 17:46

On Sun, 30 Jun 2002 11:11:33 +0200, Flemming Mahler Larsen
<mahler@DK.net> wrote:

>(Udover dette er der ligeledes nogle forudsætninger om et lavt
>sikkerhedsniveau i browseren, upathcede sikkerheds huller eller lignende)

Går du ind på nogle sex sider, så kommer den op og vil installere et
program, hvis du bare klikker på <ja> så installeres der er program
der kalder op til internettet, hvis du så har et modem som kan kalde
op til internettet, så er du på den, hvis du på nogle af siderne
klikker nej til at installere, så bliver du spurgt om du bruger alm.
modem/ISDN eller LAN/DSL hvis du svare <ja> til DSL/LAN så bliver du
bedt om at ringe på et nummer, hvor du får opgivet et nr. du skal
taste ind i browseren, og så har du adgang til siderne, sålænge du
holder telefonlinien åben. Du kanså forvente en lige så stor
telefonregning, som hvis du kobler op med modemmet til den sex
service.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Jørgensen

Dato : 30-06-02 08:00

Se http://sikkerhed.opasia.dk/artikel.php?id=39799

Hilsen Henrik