MS Windows
briani 27239
Opkald til 00290 8106 ?
Fra : Michael C. Nielsen

Dato : 28-06-02 09:58

Jeg har haft nogle telefonopkald til 00290 8106 - det er nogle af de dyre til over
20 kr. i minuttet. Heldigvis har opkaldene været meget korte og er i alt "kun" løbet
op i 20-30 kr. Jeg kan se at jeg typisk er blevet koblet af igen efter ca. 10 sekunder.

Disse opkald er vel blevet foretaget ved at der under surfing er blevet installeret en
eller anden dialer? Disse "falske" dialere, lægger de sig også inde sammen med de
andre "Opkald via modem"? Jeg mener på et tidspunkt at huske at jeg slettede et
eller andet mystisk dér.

Hvis disse "falske" dialere lægger sig andre steder, hvordan kan man så finde dem
og slette dem. Har de alle et unikt fil-efternavn der gør dem nemme at finde?

/michael

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 13:50

Michael C. Nielsen skrev:

> [...]
>
> Hvis disse "falske" dialere lægger sig andre steder, hvordan kan
> man så finde dem og slette dem. Har de alle et unikt fil-efternavn

Jeg tror personligt det ville være bedre at stille sikkerhedsniveauet
på din browser op, så den ikke bare henter og installerer nye dialere
uden at du bliver gjort opmærksom på at det er ved at ske.

Prøv evt. at læse det nyhedssbrev TDC lige har sendt ud til deres
kunder. Der er en der har sendt det til news:dk.edb.sikkerhed.virus
her i dag. <news:3d1bfe25$0$1572$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

Thomas Madsen.

Fra : Ole C

Dato : 28-06-02 18:50

"Michael C. Nielsen" <send.ingen@mails.tak> skrev i en meddelelse

> Hvis disse "falske" dialere lægger sig andre steder, hvordan kan man
så finde dem
> og slette dem. Har de alle et unikt fil-efternavn der gør dem nemme at
finde?

Måske SpyBot kender den dialer du har fået på din maskine.
Hent den på http://beam.to/spybotsd - freeware.

vh
Ole C

Fra : Pico

Dato : 30-06-02 21:03

Michael C. Nielsen wrote:
> [...]
> korte og er i alt "kun" løbet op i 20-30 kr. Jeg kan se at jeg typisk
> er blevet koblet af igen efter ca. 10 sekunder.

Der er kommet et lille dansk pogram der gør sådan at man kun kan kalde
op til de numre man i forvejen har accepteret.
Det heder DialGuard, jeg køre v. 1.6, men v. 2 er ved at være færdig skrev
de forleden dag.
http://www.dialguard.com er adr. så prøv at se på det. Så vidt jeg husker
gav jeg 149 kr. for det, det er ikke mange minnutter af 20 kr.
Jeg har ingen interese el. lign i firmaet, men faldt tilfældigt over det.
Pico