fremgangsmåde til unlock af 3210?
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 12-02-01 20:15

Hej.
Er der nogen der kender fremgangsmåden til at låse en 3210 op med?
Jeg har disse koder, men ved ikke om de virker, eller hvad jeg skal trykke
ind for at prøve. er der nogen der har prøvet på telias 3210?

24062
17072
48621
12345

Mvh..Søren

Fra : bebjo

Dato : 12-02-01 21:07

"Søren Jørgensen" <devoted@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har disse koder, men ved ikke om de virker, eller hvad jeg skal trykke
> ind for at prøve. er der nogen der har prøvet på telias 3210?

Du kan ikke gøre det med koder se på http://www.nokiauk.f2s.com/536.html
Følg vejl. der hvor der står at du skal trykke 10 gange måtte jeg trykke
nærmere 100, men det virkede.

--bebjo

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 12-02-01 23:20

Hej Bebjo,

>Du kan ikke gøre det med koder se på http://www.nokiauk.f2s.com/536.html
>Følg vejl. der hvor der står at du skal trykke 10 gange måtte jeg trykke
>nærmere 100, men det virkede.

Det er det som undre mig.

Når jeg skal have unlocked min telefon om 6 måneder, så sker det ikke med et
fysisk indgreb, men med en tastekombination!!

Den tastekombination er der nogen, som må kende og så er det kun et spørgsmål om
at finde den rigtige kode!

MVH Leif.

Fra : bebjo

Dato : 12-02-01 23:28

"Leif Nordmand Andersen" <lna@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> fysisk indgreb, men med en tastekombination!!

Nej ikke 3210 med software ver. 3.1 og op, den skal sendes ind.

--bebjo

Fra : Hans Pedersen

Dato : 13-02-01 18:00

On Mon, 12 Feb 2001 23:27:56 +0100, "bebjo" <bo@SLETDETTEaroma.com>
wrote:

>Nej ikke 3210 med software ver. 3.1 og op, den skal sendes ind.

Jeg har lige fået opdateret min 3210, og for en uge siden unlockede
jeg den med en kode jeg fik af en sød pige fra Mobilix.

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-01 18:48

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige fået opdateret min 3210, og for en uge siden unlockede
> jeg den med en kode jeg fik af en sød pige fra Mobilix.

Hvor mange cifre var koden på?
Og hvad skulle du gøre med den?

--
Mvh. Morten Fruergaard, som har disse 2 biler til salg. Tlf.: 21230025
Fiat Uno 70 SXie, '90, grå, 100T km, el-ruder, c-lås, tågelygter, sænket

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 21:40

> Hvor mange cifre var koden på?
> Og hvad skulle du gøre med den?

Hov undskyld. Jeg har også fået en 3210 låst op på samme måde engang og
søgte oplysninger på nettet om hvordan man genererer den kode. Jeg kan ikke
helt huske svaret, men du skal bruge IMEI + tlf.nr. + operatørkode + en
eller anden kode som jeg ikke kan huske hvad var, med den "crack" jeg fandt
ku du generere koder, men (der er altid et men) antallet af "rigtige" koder
var stort og hvis man tastede forkert 3 gange var telefonen død. Jeg gav op.
(turde ikke)

--bebjo

Fra : N/A

Dato : 13-02-01 23:28

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 23:28

"Hozoi" <hozoi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt om du kan finde stedet på nettet ige?
>
> Thomas

Jeg skal prøve, vender tilbage - ellers så ryk mig på bo@aroma.com eller ICQ
8777414

--bebjo

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 14-02-01 09:18

Hej Hans,

>Jeg har lige fået opdateret min 3210, og for en uge siden unlockede
>jeg den med en kode jeg fik af en sød pige fra Mobilix.

Kan du huske hvordan? Kunne du evt. fortælle os tastekombinationen??

MVH Leif.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-02-01 14:25

On Wed, 14 Feb 2001 09:17:53 +0100, Leif Nordmand Andersen
<lna@spamfilter.dk> wrote:

>Kan du huske hvordan?

Desværre...

>Kunne du evt. fortælle os tastekombinationen??

Den er forskellige fra telefon til telefon. Den søde pige satte mig på
vent i ca. 3 min. imens hun fandt koden.

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 14-02-01 20:47

Hej Han,

>Desværre...

OK - det er der ikke noget at gøre ved.

>Den er forskellige fra telefon til telefon. Den søde pige satte mig på
>vent i ca. 3 min. imens hun fandt koden.

Ja, jeg tænkte mere på noget som.

Tast **#0000"
Tast Yes
indtast koden ???????? Som jeg så selv ville finde, den er jo forskellig fra
mobil til mobil
Tast yes.

Det var nu mere tastekombinationerne omkring koden, som jeg var interesseret i -
den kunne godt tænkes at være ens for alle 3210'ere??

MVH Leif.

Fra : Mickey

Dato : 20-02-01 17:05

> Hej Hans,

> Kan du huske hvordan? Kunne du evt. fortælle os tastekombinationen??

min fon bad om koden da jeg satte et "forkert" simkort i - så tastede
jeg koden som jeg havde fået af mobilix, og så virkede skidtet ;)
- men okay, det var en motorola...

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 20-02-01 19:05

Hi Mickey,

>min fon bad om koden da jeg satte et "forkert" simkort i - så tastede
>jeg koden som jeg havde fået af mobilix, og så virkede skidtet ;)
> - men okay, det var en motorola...

Jeg har nu fået simkort koden til min Alcatel af Sonofon - den skal indtastes på
samme måde.

MVH Leif.

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 13-02-01 23:14

Hej Bebjo,

>Nej ikke 3210 med software ver. 3.1 og op, den skal sendes ind.

Tak - så er jeg også i dag blevet klogere (skal snart have installeret ny
'harddisk' til alle de informationer

MVH Leif.

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 23:29

Jeg bakker lidt - der kan bruges en kode, men med riciko for at "lukke"
telefonen

--bebjo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-01 17:46

"bebjo" <bo@SLETDETTEaroma.com> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke gøre det med koder se på http://www.nokiauk.f2s.com/536.html
> Følg vejl. der hvor der står at du skal trykke 10 gange måtte jeg trykke
> nærmere 100, men det virkede.

Jeg har forsøgt, men den vil ikke låse op.
Gider du forklare trin for trin, hvad du har gjort?
Og, ja jeg har set siden og oversat det så godt jeg kan - hvilket
plejer at være godt (nok)!

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 18:22

> Jeg har forsøgt, men den vil ikke låse op.
> Gider du forklare trin for trin, hvad du har gjort?
> Og, ja jeg har set siden og oversat det så godt jeg kan - hvilket
> plejer at være godt (nok)!

skilte telefonen
samlede den igen uden LCD
satte data kabel på
tændte telefonen
startede NokiaTool build 034

(satte konen til at være clips holder) hun:
dyppede fingerne i vand (gav rent 0'er og 65'ere med våde fingre)
holdt enden af en papirclip på ben 5

(tilbage til mig)
trykkede "read me" til jeg fik ønskede resultat (se oven over)
trykke ca. 100 gange på "closed"
og pludselig faldt den ikke tilbage til "closed" men stod på "open"
skilte telefonen
satte LCD på
samlede telefonen.

Et voila

PS. måske smuttede clipsen lidt da den gjorde det (siger konen).

--bebjo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-01 18:49

> [...]
> trykke ca. 100 gange på "closed"
> og pludselig faldt den ikke tilbage til "closed" men stod på "open"

Det har jeg også prøvet, men det virker ikke endnu.

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 19:36

"Morten Fruergaard" <fornavn@efternavn.com> skrev i en meddelelse
> "bebjo" <bo@SLETDETTEaroma.com> skrev i en meddelelse

> Det har jeg også prøvet, men det virker ikke endnu.

Som jeg skrev, konen sagde at den vist smuttede da den låste op, altså
clipsen gled på benet.

--bebjo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-01 23:07

> Som jeg skrev, konen sagde at den vist smuttede da den låste op, altså
> clipsen gled på benet.

Det kan desværre være svært at efterligne

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 23:32

> Det kan desværre være svært at efterligne

Har lige låst 2 mere op (i alt 4 nu) hun gnider clipsen op og ned af ben 5
medens jeg trykker "closed". Nr. 1 i aften lykkedes på 5 tryk medens nr. 2
skulle have ca. 50 tryk.

Håber det hjælper dig, eller bor du i nærheden af Hillerød? mail mig

--bebjo

Fra : N/A

Dato : 15-02-01 08:53

Fra : bebjo

Dato : 15-02-01 08:53

"Peter Dall" <peter_dall@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har også læst unlock-siden, og ok, nu har jeg også lige et
spørgsmål....

> Hvad skal den papir-clips forbindes til udover ben 5 på IC´en ??
> Det er vel ikke nok med fruen eller ???
> er det clipsen i den ene hånd og pc-kabinettet i den anden ??

Jo, den skal bare forbindes til fruen som evt. skal forbindes med
computeren.
Vi er et par stykker der har fundet ud af at fruen skal gnubbe clipsen mod
det markerede ben ellers virker det ikke. Der var en der loddede clipsen
fast, det virkede ikke! da han så "gnubbede" ligesom jeg fandt ud af virkede
det.

--bebjo

Fra : N/A

Dato : 15-02-01 13:40

Fra : bebjo

Dato : 15-02-01 13:40

> Hej.
> Tusind tak for det svar.
> Nu lige en sidste ting......
> Den der ledning som han beskriver, skal den forbindes i den anden ende???
og
> til hvad??? eller er clipsen, det eneste du bruger??? (Ja altså, bortset
fra
> datakabel og program....)

Jeg bruger kun clips, istedet for ledning. Clipsen skal røre (køres frem og
tilbage på) ben 5, den anden ende holdes i hånden som måske også skal røre
kabinettet.

Hvis ikke du ved tryk på "read me" medens du holder på clipsen får bar 0'er
i øverste imei og næsten bar 65'ere i nederste imei så gør hånden fugtig.

Det er den statisk ladning i din krop der "forvirre" chippen.

--bebjo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-01 23:15

> [...]

> skulle have ca. 50 tryk.
>
> Håber det hjælper dig, eller bor du i nærheden af Hillerød? mail mig

Det hjalp.
Mange mange gange tak.
Et stykke ledning ca.1 meter, den ene ende fast på
computeren, den anden løs på chippen.
Først kontakt, så man får en masse 0'er,
så gnide, gnide og den åbnede sig anden gang jeg trykkede på "closed".

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-01 23:20

> [...]
> Først kontakt, så man får en masse 0'er,
> så gnide, gnide og den åbnede sig anden gang jeg trykkede på "closed".

en mere.
5 forsøg

Fra : Thomas Petersen

Dato : 20-02-01 15:42

Kan I ikke beskrive proceduren lidt nærmere ?

Hilsen
--
Thomas Petersen, DK-2750, Ballerup, Denmark.
e-mail: fox5@email.dk

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 16:40

> [...]
> Først kontakt, så man får en masse 0'er,
> så gnide, gnide og den åbnede sig anden gang jeg trykkede på "closed".

Hmm nu er den nokia side desværre nede.... men skal man slet ikke bruge et
datakabel ?!?? Der skulle vel ikke være nogle som har nokiasiden i deres
history og evt. kunne smide op ?? =)

Med venlig hilsen
-Peter Wienberg

Fra : bebjo

Dato : 20-02-01 18:07

"Phinox" <nikidotniki@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm nu er den nokia side desværre nede.... men skal man slet ikke bruge et
> datakabel ?!?? Der skulle vel ikke være nogle som har nokiasiden i deres
> history og evt. kunne smide op ?? =)

Har ikke siden, men:

skil telefonen og samel den igen uden display og front cover.
påsæt datakabel (M2Bus)
brug Nokia tool build 034
Hold en ledning i hånden som også røre f.eks. PC kabinet.
Hold den anden ende af ledningen på ben 5 ( hvis du holder telefonen som
når du ringer er ben 5 det nederste til venstre)
tryk Read ME
Hvis IMEI er bar 0'er og Original IMEI bar 65'ere er alt ok ellers gør din
hånd fugtig og prøv igen.
gnid ledningen mod ben 5, pas på KUN ben 5, medens du trykker på den "knap"
med teksten "Closed" efter et antal tryk skifter den til Open.

Sådan.

--bebjo

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 18:21

> skil telefonen og samel den igen uden display og front cover.

Den del har jeg lidt bøvl med...
Hvordan får man toppen af, så man kan få display pillet af ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 19:03

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
> "bebjo" <bo@SLETDETTEaroma.com> skrev i en meddelelse

> Den del har jeg lidt bøvl med...
> Hvordan får man toppen af, så man kan få display pillet af ?

Problem løst, så langt så godt

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 22:58

Hmmm fortæl fortæl.... gerne helt nede på jorden så selv jeg med 10
tommelfingre kan være med =)

-Phinox

Fra : bebjo

Dato : 20-02-01 23:03

> Hmmm fortæl fortæl.... gerne helt nede på jorden så selv jeg med 10
> tommelfingre kan være med =)
>
> -Phinox

Tag bag cover af
tag batteri ud
tag antennen af (ude i siderne med en lille skruetrækker)
skru 4 skruer af med en T6
tag blikket af
tag bundstikket ud
tag printpladen af
tag tastatur + display ud

samel i omvende rækkefølge, dog uden tastatur og display.

NB. husk at tænde telefonen, du kan se tasterne lyser.

--bebjo

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 23:14

Super forklaret..det er jo ligeføre jeg kan være med.... men:

> tag antennen af (ude i siderne med en lille skruetrækker)

Der' står jeg af..... det er en 3210 right? kigger jeg på den bagfra så den
en større hvid plastik kåbe som dækker det meste af toppen ?? -håber du
gider forklare...=)

Med venlig hilsen
-Phinox

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 23:16

> [...]
den
> en større hvid plastik kåbe som dækker det meste af toppen ?? -håber du

Kig her:
http://shermsplace.tripod.com/vibrate.html

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : bebjo

Dato : 20-02-01 23:26

> [...]
den
> en større hvid plastik kåbe som dækker det meste af toppen ?? -håber du

Den hvide dims er antennen.

http://www.nokiauk.f2s.com/536.html er oppe igen, der er billeder.

--bebjo

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 23:48

> Den hvide dims er antennen.
>
> http://www.nokiauk.f2s.com/536.html er oppe igen, der er billeder.

oki... mange taxa !!

Antennen er nu af...men for sulen det er nogle små umbracco'er...må vist
lige købe værktøj dertil i morgen... !!

-Phinox

Fra : bebjo

Dato : 20-02-01 23:51

> oki... mange taxa !!
>
> Antennen er nu af...men for sulen det er nogle små umbracco'er...må vist

Det er IKKE umbracco, det er Torx størrelse 6 også kaldet T6.

--bebjo

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-01 22:28

bebjo skrev:

>samel i omvende rækkefølge, dog uden tastatur og display.

Hvordan er det lige man skal komme til EEPROMen, når den er samlet?
Jeg har fjernet tastatur og display, og kan nu se EEPROMen igennem
glasset :)
--
venligst
/Lasse

Snup en gratis kold fra kassen:
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-01 22:52

> Hvordan er det lige man skal komme til EEPROMen, når den er samlet?
> Jeg har fjernet tastatur og display, og kan nu se EEPROMen igennem
> glasset :)

Fjern fronten/glasset....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-01 23:11

Morten Fruergaard skrev:

>Fjern fronten/glasset....

DOH! :) Jeg skal vist til at komme i seng... en dejlig dag venter også
imorgen - Lasse her fylder år...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 19:03

> [...]
> Hold den anden ende af ledningen på ben 5 ( hvis du holder telefonen som
> når du ringer er ben 5 det nederste til venstre)

Ikke forstået...
En ledning forbindes til PC kabinet.
Den anden ende af denne ledning holdes i hånden.
Men hvad er det så for en ledning som skal røre ben 5 ???
Og hvilken chip snakker vi om - der er jo flere på boarded...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 19:07

> [...]
> Men hvad er det så for en ledning som skal røre ben 5 ???
> Og hvilken chip snakker vi om - der er jo flere på boarded...

Og så siger programmet iøvrigt konsekvent: "Phone is not connected"
LogoManager fungerer fint med tlf på COM2, men NokiaTool034 vil ikke... Skal
Tlf være tændt ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-01 19:12

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse news:cnyk6.20381
> Og så siger programmet iøvrigt konsekvent: "Phone is not connected"
> LogoManager fungerer fint med tlf på COM2, men NokiaTool034 vil ikke... Skal
> Tlf være tændt ?

Ja.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 19:47

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
Skal

> Ja.

Ok....
Det gjorde ingen forskel... (((

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 20:36

ikke...

Hvor har i fundet NokiaTool034 (behøver bare et hint... =)

-Phinox

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 21:24

> Ok....
> Det gjorde ingen forskel... (((

Sidder med samme problem...det er mærkeligt....., måske man skal prøve
alternative programmer...idet LogoManager jo fint virker....!!

-Phinox

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-01 21:38

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse news:WYyk6.20412
> Det gjorde ingen forskel... (((

Og stikket sidder rigtigt?
og på den rigtige port?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 21:40

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
>
> Og stikket sidder rigtigt?
> og på den rigtige port?

Hvis der var problemer med det ville LogoManager vel ikke virke...?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-01 09:05

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse news:%CAk6.20663
> Hvis der var problemer med det ville LogoManager vel ikke virke...?

Tja...

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 21:59

> Og stikket sidder rigtigt?
> og på den rigtige port?

Kunne det være fordi man er det lykkelige ejer at uorginalt kabel ?!? Men
stadig mærkeligt hvorfor LogoManager virker.....??

-Phinox

Fra : N/A

Dato : 20-02-01 22:50

Fra : N/A

Dato : 20-02-01 22:50

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 22:50

> Ahhh ok, jeg var netop ved at tænke i de samme baner
> Tak for oplysningen )

np, men så kunne du måske fortælle mig hvordan man "fjerne" LCD'en `??! skal
man forsigtig tage en skrutrækker og vippe displayet op !? eller skal man
ha' hele den store store bagplade op ?!

-Phinox

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 22:58

> [...]
skal
> man forsigtig tage en skrutrækker og vippe displayet op !? eller skal man

Jeg skruede hele printet løs...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Phinox

Dato : 20-02-01 23:02

> Jeg skruede hele printet løs...

Hmm....de to fætre i bunden (på bagsiden...) ??
(du skulle vel ikke ha' ICQ? UIN: 6552228)

-Phinox

Fra : Erik Einum

Dato : 21-02-01 16:51

Phinox <nikidotniki@hotmail.com> skrev

> Kunne det være fordi man er det lykkelige ejer at uorginalt kabel ?!?

Det finnes ikke originalt kabel til 3210, 3310, 8210, (8250), 8810, 8850
og 8890. 3-serien er ikke "data"telefoner (inneholder ikke modem) og da
trenger man ikke kabel (LogoManager o.l. er jo ikke Nokia-program).
8-serien har modem, men også IR til datakommuniksasjon. 51/61-serien hadde
heller ikke modem, men der fantes det SW-modem, og derved også kabel.
Hvorfor det fremdeles finnes kabel til 62- og 71-serien vet jeg ikke,
disse har jo også IR (og innebygd modem).

///Mvh. EE

Fra : Phinox

Dato : 22-02-01 00:27

> [...]
> Hvorfor det fremdeles finnes kabel til 62- og 71-serien vet jeg ikke,
> disse har jo også IR (og innebygd modem).

Oki, tak for oplysningerne... iøvrigt har jeg fundet fejlen, hvorfor
LogoManager virkede modsat div. unlock programmer.... problemet er at kun
LogoManager er optimeret til Win2000.....

-Phinox

Fra : bebjo

Dato : 20-02-01 23:05

> [...]
> Men hvad er det så for en ledning som skal røre ben 5 ???
> Og hvilken chip snakker vi om - der er jo flere på boarded...

http://www.nokiauk.f2s.com/536.html er oppe igen, med billeder.

--bebjo

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 23:07

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
> som

> http://www.nokiauk.f2s.com/536.html er oppe igen, med billeder.

Jeg tror at jeg har styr på det hele nu.
Nu mangler jeg bare at få installeret Win98 på min maskine, da
tools-programmet ikke spiller med Windows 2000 (((

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-01 11:47

"bebjo" <bo@SLETDETTEaroma.com> skrev i en meddelelse

> skilte telefonen

Hvem har et link til dette så jeg kan få lidt vejledning til den del af
projektet ?
(http://www.nokiauk.f2s.com er nede, og jeg er lidt utålmodig *G*)

--
Mvh. Søren C. Fischer