MS Windows
briani 27239
Boote på cd-rom (Win XP)
Fra : Lars Ibsen

Dato : 28-06-02 08:41

Hjælp søges !
Jeg ønsker at boote op på min Win XP cd for at installere fra bunden, men
kan ikke umiddelbart i bios på min Compaq 5286 Presario, ændre
boot-rækkefølgen.
Har nogen en god ide?
Kan/skal jeg lave de seks boot-disketter ? (Win XP Pro)

mvh / Lars

Fra : Claus Henriksen

Dato : 28-06-02 09:01

On Fri, 28 Jun 2002 09:40:52 +0200, "Lars Ibsen" <litd@sol.dk> wrote:

> [...]
>boot-rækkefølgen.
>Har nogen en god ide?
>Kan/skal jeg lave de seks boot-disketter ? (Win XP Pro)

Det kan gøres lettere:

Hent en bootdisk på

http://www.drd.dyndns.org/cgi-bin/download.cgi?FileID=5141

Start op på den. Skift til i386 mappen. Kør winnt.exe.

Claus Henriksen

Fra : Lars Ibsen

Dato : 28-06-02 09:17

> [...]
>
> http://www.drd.dyndns.org/cgi-bin/download.cgi?FileID=5141
>
> Start op på den. Skift til i386 mappen. Kør winnt.exe.

Det vil jeg prøve.
Tak for hjælpen !

/Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-06-02 09:13

"Lars Ibsen" <litd@sol.dk> skrev:
> Har nogen en god ide?

Boot op med en Windows 98 bootdisk, jeg kan evt.
sende dig en dansk.

/Mikael

Fra : Lars Ibsen

Dato : 28-06-02 09:22

> Boot op med en Windows 98 bootdisk, jeg kan evt.
> sende dig en dansk.
>
> /Mikael

Virker dette når jeg har installeret XP (opgradering) ?

/Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-06-02 10:00

"Lars Ibsen" <litd@sol.dk> skrev:

> Virker dette når jeg har installeret XP (opgradering)?

Om det virker at boote op med en bootdisk, når
XP er installeret?
Ja, selvfølgelig gør den det, når man bruger en bootdisk,
når maskinen jo aldrig ind i Windows.

Jeg har lagt bootdisken her:
<http://makeashorterlink.com/?E1E651721>

/Mikael