Verdens bedste legetøj / Update
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 28-06-02 03:09

.... p.t. hos os, er altså to hanke fra en strå-dametaske. Min veninde
Dorte's taske var gået i stykker, og hun sku' alligevel smide tasken ud.

Vi skar lige hankene af først, og de er helt vilde med dem. Djamal er
lidt reserveret som han plejer, men nu bli'r han som regel tiltrukket
når jeg tager noget legetøj frem. Og den her, han sidder bare helt
stille. Og så FÅR den bare med den ene pote, dask dask. Det ser kanon
sjovt ud Scottie farer bare lige i flæsket på den, som sædvanligt
uden at skænke noget som helst andet end leg, en tanke

Jeg er iøvrigt nået dertil hvor jeg kan gå hen til ham og bare nusse ham
hvis han ligger et sted. Uden at han bliver bange og løber. Men, hvis
han føler sig lukket inde, selvom jeg f.eks. bare skal ud i køkkenet og
han står og spiser, så er han bare VÆK Men derudover er han en lille
nussegøj er han. Har nusset flere gange med ham idag, og han kom selv
hen de to af gangene. En af gangene lagde han sig endda helt på ryggen
så jeg ku' nusse ham på mavsen !

Derudover... så har Scottie fundet ud af at en 2 * 2 meter gåsedunsdyne
og en springmadras, er EXCELLENT motion. Jeg har ALDRIG set en kat
styrte SÅ hurtigt rundt som han gør der. Det er ligesom om han kommer på
speed eller sådan noget, han bli'r fuldstændig sindssyg når han kommer
op i dynen.

Sidst, men absolut ikke mindst, kommer der dyrlæge her kl. 8. Han skal
kigge på Scottie's øje. Jeg lagde mærke til en plet igår, inde i øjet.
Det virker som en slags mat plet, men det ved hun mere om. Ringede
ellers til Kbh. Dyrehospital fordi jeg troede det var en rift i øjet, så
jeg var lige på vej til at ryge direkte i taxa og ud på dyrehospitalet

Men, vagtlægen der sagde at så længe han ikke gik og klemte øjet sammen,
eller der kom væske ud, eller i den stil, så sku' jeg bare ringe til
dyrlægen dagen efter. Og han er helt som han plejer, ingen væske, ingen
piv. Og lige så fræk og kælen som altid.

Iøvrigt har Scottie de sidste tre dage vækket enten vækket mig ved at NU
sku' han altså bare nusses. Eller også har han lagt sig halvt ind under
dynen til mig og sovet med. Simpelthen så sødt. Og så har han iøvrigt
udviklet en ny nusse-vane: Han skal lige nappe lidt i det stykke der er
mellem de to næsebor. Sådan, meget blidt, og kun lige med fortænderne.
Det, og så vil han møsse og gnide snuder. Meget, meget sødt.

I det hele taget er mine to "drenge" noget af en gevinst. Scottie er jo
meget kærlig, og har altid været det. Og det er jo nærmest en fryd når
han lægger sig i ens arme, og bare vil sove. Man føler sig lidt far-
agtig Med Djamal er det jo bare fedt at se at han bliver mere og
mere tryg ved mig, hjemmet og Scottie. Scottie og ham har det vist
rimeligt godt sammen. Ret sjældent han væser ad Scottie efterhånden. Men
han mangler liiige den sidste tryghed med mig og lejligheden. Det skal
nok komme, nu er vi på "nusse mave" stadiet, og det er da til at blive
helt glad i låget over

Nåh... 4 timer til dyrlægen kommer, må hellere komme i seng...

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : AEK

Dato : 28-06-02 07:30

Hej Jacob !

Det er simpelthen ren nydelse at læse dine indlæg.
Det er så tydeligt, at du er helt pjattet med dine rødder.

Fortsat pøj pøj med dem.

Scottie lyder altså til at være en " herlig fætter "..

/ Anya.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-06-02 12:38

Ja jeg bliver også ofte spurgt, hvor jeg har fundet en så dejlig kattekøber?

Jacob, Djamal er skam en rigtig kælegris, bare vent!!

Han kan finde på at "angribe" din hånd, når du nusser ham på maven, men du
kan roligt nusse på brystet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 28-06-02 15:26

In article <_MXS8.12762$va.1131842@news000.worldonline.dk>, cats@feca.dk
says...

> Ja jeg bliver også ofte spurgt, hvor jeg har fundet en så dejlig kattekøber?

Der er nogle få af os mænd som er gode mod dyr, kvinder og børn *grin*

> Jacob, Djamal er skam en rigtig kælegris, bare vent!!
>
> Han kan finde på at "angribe" din hånd, når du nusser ham på maven, men du
> kan roligt nusse på brystet.

Det har han allerede gjort. Men det sjove ved Djamal er at hans kløer er
ikke spidse ligesom Scottie's. De er mere runde ude på spidsen, så når
han "river" er det ikke rigtigt til at mærke, med mindre han ville sætte
kløerne i. Tror det er en blanding af at jeg jo har plankegulv, og de to
misser får sig nogle gevaldige løbeture hvor de bruger kløerne til at
bremse, hænge i i svingene osv. Og så klatretræet plus killinge-
kradsebrættet.

Men ja, jeg tror også han er en rigtig kælepotte, han lægger i hvert
fald godt op til det ))

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-06-02 16:30

Nina skrev

> Ja jeg bliver også ofte spurgt, hvor jeg har fundet en så dejlig
kattekøber?

Jacob skev
>Der er nogle få af os mænd som er gode mod dyr, kvinder og børn *grin*<

Ja er det ikke bare skønt, jeg er også SÅ glad for
at vores Tortie skal ind til Carsten og bo.
--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-06-02 16:47

Det bedste i verden er, at finde den rigtige køber til den rigtige kat.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1c811a$0$1478$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 21:19

Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote in

> Der er nogle få af os mænd som er gode mod dyr, kvinder og børn
> *grin*

I nævnte rækkefælge, ikk'

Kate

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 28-06-02 07:45

Pyyyyha,

der var heldigvis ikke noget i vejen med Scottie. Min kære dyrlæge-dame
havde læst på sin lektie som hun sagde Scottie havde jo en øjen-
infektion da jeg fik ham. Og det viser sig at en af de ting, specielt
burmeser/siameser kan få, er noget der hedder Hornum et-eller-andet. I
bund og grund udskilles et lille stykke af hornhinden. Man kan ikke gøre
så meget andet ved det end at dyppe det i en mild jod-opløsning. Men,
det er selv-helende, og hun sagde det svarer overens med det jeg har
set: Nemlig noget der ligner hvis f.eks. et menneske havde en løs
kontaktlinse siddende i øjet, der flapper lidt rundt.

Så, pyyyyha, nu kan Scottie få sin vaccination næste uge. Og alt er godt
i NV, for min lille "dreng" fejler intet

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Jette

Dato : 30-06-02 23:03

"Jacob Saaby Nielsen" skrev:
> Så, pyyyyha, nu kan Scottie få sin vaccination næste uge. Og alt er
godt
> i NV, for min lille "dreng" fejler intet

Dejligt at høre ... og han ser nu også sød ud på billedet i profilen.
Iøvrigt også et kanon billede du har af dig selv ... (indrøm det piger!
Hvem af Jer ville ikke gerne være kat hjemme ved Jacob, hihi!)

Mvh. Jette
- der kan berolige med at hun skam er afsat til
verdens dejligste mand, og to skønne hankatte

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 30-06-02 23:59

In article <afnv6j$n8r$1@news.cybercity.dk>, jni@omnix.dk says...

> Dejligt at høre ... og han ser nu også sød ud på billedet i profilen.
> Iøvrigt også et kanon billede du har af dig selv ... (indrøm det piger!
> Hvem af Jer ville ikke gerne være kat hjemme ved Jacob, hihi!)

Hvis man spinder pænt, så... Tak for komplimentet, jeg kvitterer så
med at have opdateret profilen

--
Jacob Saaby Nielsen