MS Windows
briani 27239
Slet 1 af 2 WinXP
Fra : rtg

Dato : 27-06-02 19:33

Jeg har inst. WinXP på mit C-drev, Nu har jeg også inst. XP på mit D-drev.
Det hele virke fint men jeg vil gerne slette min version på D-drevet.
Hvordan for jeg det hele med, her tænker jeg på Dual booten som den sidste
version inst. Ingen format af D-drev, der ligger andet der skal bruges.

Med venlig hilsen
Mig.

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 20:40

rtg skrev:

> [...]
> på D-drevet. Hvordan for jeg det hele med, her tænker jeg på Dual
> booten som den sidste version inst. Ingen format af D-drev, der

Du kunne jo flytte det fra D drevet du skal gemme over på C og derefter
formatere D. Bootmenuen ligger på C så den kan du ikke komme til at
ødelægge ved at rode på D.

Madsen.

Fra : rtg

Dato : 27-06-02 21:04

> Du kunne jo flytte det fra D drevet du skal gemme over på C og derefter
> formatere D. Bootmenuen ligger på C så den kan du ikke komme til at
> ødelægge ved at rode på D.

Tak for dit svar Madsen. Jeg formulerede mig vist ikke godt nok. Jeg har
desvære ikke plads på C-drevet og det er netop Bootmenuen jeg gerne vil
have væk, Hvis man viste hvilke filer bootmenuen bestod af. så kunne man
vel bare slette dem og så slette winxp filerne fra mit D-drev.

Mig

Fra : // Overby

Dato : 27-06-02 22:01

> [...]
> have væk, Hvis man viste hvilke filer bootmenuen bestod af. så kunne man
> vel bare slette dem og så slette winxp filerne fra mit D-drev.

Bootmenuen fylder ikke noget - så hvis det er af plads hensyn på C-drevet
tjener du intet ved at fjerne din dual boot. Hvis du skal fjerne XP fra
D-drevet, sletter du dem bare - sålænge du bare ikke piller ved filerne på
C-drevet. Hvis du vil fjerne boot-menuen gør flg.:

Højreklik på denne computer -> egenskaber -> avanceret -> Start og
Genoprettelse -> indstillinger (så kan du pille ved bootmenuen - vil du selv
pille hedder filen 'boot.ini')

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 23:12

rtg skrev:

> [...]
> jeg gerne vil have væk, Hvis man viste hvilke filer bootmenuen
> bestod af. så kunne man vel bare slette dem og så slette winxp

Som "// Overby" så rigtigt skriver så fylder bootmenuen ikke ret
mange KB og du kan lige så godt skjule den inde fra WinXP så
du aldrig ser den.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/skjul_bootmenu.gif

Madsen.