HJÆLP Min hund ser TV?
Fra : Susanne Jacobsen

Dato : 27-06-02 18:31

Vi er lykkelige ejere af 2 Westier - Bacardi og Bailey men har
problemer med Bacardi der er en 5½ år tæve, som med stor glæde ser fjernsyn?

Det gør ikke noget hun ser fjernsyn, MEN hun vil lege med alle dyr i
fjernsynet.

Det resulterer i, at hun straks hun ser eller hører dyr i fjernsynet, hopper
ned
fra sofaen og farer hen mod fjernsynet for at lege, samtidig med at hun gøer
som en vild !
Det er ved at drive os til vanvid.
Hun gøer og hopper kan finde på at hoppe op ad fjernsynet fordi hun er så
ivrig.

Reklamen fra Nykredit med hunden, er hun specielt "glad" for, hun kan f.eks.
ligge sødt ved mine fødder, hvor PC'en står i det andet rum - men hører hun
melodien fra reklamen, spæner hun ind til fjernsynet for at "lege" eller
lave ballade!

Vi har snart prøvet ALT:
- Råbe NEJ
- Sprøjte med vandpistol
- Kaste sofapuder efter hende
- True hende (så "svarer" hun bare igen)
- Tale stille til hende om at hun nu "sandelig ikke måtte"
- Prøvet at ignorere hendes gøen

INTET hjælper?

Er der nogen der har flere råd til os ??
HÅBER på hjælp
mvh

Sanne

Fra : Ann K

Dato : 27-06-02 19:42

Hej Sanne.
Hæ - kan genkende dit problem... Ganske vist er vores sheltie ikke en
dyt interesseret i dyrefilm - men hun _hader_ synet (og nu også lyden)
af vores Statsminister! *suk*

> [...]
hopper
ned fra sofaen og farer hen mod fjernsynet for at lege, samtidig med at
<> Jeps - helt nøjagtig beskrivelse! Tror bare ikke at min vaps vil
lege med Anders Fogh, snarere... tja ;)

>Det er ved at drive os til vanvid.
<> Er du klar over, hvor tit DK's Statsminister er i TV????

>Vi har snart prøvet ALT:
>INTET hjælper?

<> I har ikke prøvet dette her... Ros hende, når hun klapper i!
Jeg ved godt, hvor svært det er, men I kunne jo fx optage en dyrefilm og
så afspille den i små sekvenser... Ros, ros og atter ros, når hunden er
stille....
Alle de andre metoder som du har beskrevet, virker (måske bortset fra
vandpistolen) kun endnu mere ophidsende på hunden... måske kan den endda
opfatte jeres kasten med puder som en ekstra god belønning for den
konstante gøen. Og råben højt - tja, det kunne opfattes som om I ligefem
støtter hende...
Vores problem med sheltien og A.F er i høj grad selvforskyldt... Man
skal ikke rose vapsen, 1'ste gang den reagerer på manden *grin*

Mvh Ann

Fra : Coppi

Dato : 27-06-02 19:50

Hej Susanne.

Jeg kender ikke løsningen på dit problem.

Vil bare gerne fortælle om vores forrige tæve, der gøede helt vildt hver
gang de sendte børnetime i fjernsynet, fordi de havde en speciel
kendingsmelodi, der altid sluttede med en hund der gøede.
Det var oxo hende der, første gang hun havde hvalpe, havde sneget sig væk
fra de sovende børn, for at hygge sig sammen med os en stund. Pludselig var
der nogle hvalpe der hylede i fjernsynet og straks for hun ned af trappen
for at trøste sine børn.
Eller vores gamle hanhund der blev stiktosset hver gang nogen fløjtede i
fjernsynet eller radioen.
De er nu sjove de hunde.

coppi

Fra : Is

Dato : 27-06-02 22:14

> [...]
> - Kaste sofapuder efter hende
> - True hende (så "svarer" hun bare igen)
> - Tale stille til hende om at hun nu "sandelig ikke måtte"

---
Nu skal jeg ikke gøre mig meget klog !! men kunne du ikke prøve at bortlede
opmærksomheden på en positiv måde !! gør noget der er sjovere/bedre end det
der sker på skærmen ??

lokke med hundens bedste stykke legetøj ! eller en godbid for at sidde
"pænt" og se tv ?
har du en video, kunne du måske optage noget den meget gerne "vil se" , gi
den en kommando, f eks sit eller dæk, start videoen og ros den så for at
gøre det du bad den om. Start måske med at afspille i slow ??
Jeg vil meget gerne høre om resultatet hvis det prøves !

Erik Isager

Fra : JBH

Dato : 27-06-02 23:08

Hej.

Håber ikke hun så udsendelsen " flået levende" på TV2, for den var uegnet
for hunde og katte

mvh
JBH

Fra : cpe

Dato : 07-08-02 08:14

Hej Sanne!

Jeg kender det godt! Min westietæve på 9 år er fjernsynsnarkoman og har
stort set altid været det. Klappen foran på TV'et står stort set altid
åben, da det er der hun rammer med poterne, når hun hopper op og skælder
ud eller lige skal kigge. Jævnligt får hun også kørt videobånd ud af
video'en der står under TV'et.
Hun elsker/hader reklamer og dyreudsendelser og det er ikke kun lyden
hun går efter - vi har testet hende.
Hun kan dog genkende kendingsmelodierne fra stort set alle reklamer med
dyr, så ligeså snart musikken starter, så kommer hun susende igennem
huset og "angriber" TV'et.
Tit ligger hun i sofaen eller sidder foran TV'et og bare kigger
fjernsyn.

På et tidspunkt fik hun hvalpe og hun og hvalpene var inde i
soveværelset. Der gik kun 2 dage før hun flyttede op i sengen for hun
kunne jo ikke se TV'et ordenligt fra fødekassen

Desværre har hun lært det fra sig til nogle af de andre hunde, men der
er heldigvis ingen af dem der er så slemme, som hun er - Endnu!

mvh
Charlotte Pedersen

-

http://www.kandu.dk/