300 filer -> 1 fil
Fra : Bo Dudek

Dato : 27-06-02 17:19

Hejsa

Jeg har modtaget en ordentlig striber log filer fra min host, og jeg
har et program som kan læse noget brugbart statistik ud fra sådan en
fætter.. men kun en ad gangen!!

via php burde man vel kunne åbne en fil.. gemme alt indhold i en
samlet.log.. åbne næste.. tilføje indholdet i samlet.log.. osv osv..

nogle konkrete forslag??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-06-02 18:21

Bo Dudek wrote in <3d1b3a3c.33342884@news.cybercity.dk>:
> [...]
> via php burde man vel kunne åbne en fil.. gemme alt indhold i en
> samlet.log.. åbne næste.. tilføje indholdet i samlet.log.. osv osv..

Det lyder som noget der kun skal gøres én gang?
Så ville jeg gøre det i et prompt:

cat 2002*.log > samlet.log

Hvis det skal gøres i PHP er det vel egentlig rimeligt enkelt:

// Pseudokode
function tilfoj($source, $dest="samlet.log") {
Åbn $source og $dest;
while ($linje = hent_en_linje_fra_source()) {
Skriv linjen til dest
}
Luk begge filer
}

Brug fx. dir-funktionerne til at få en liste over filer automatisk.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-06-02 05:13

[...]

>Det lyder som noget der kun skal gøres én gang?
>Så ville jeg gøre det i et prompt:
>
>cat 2002*.log > samlet.log
det forstår jeg ikke helt.. ??

Fra : zeon

Dato : 28-06-02 10:58

Jo, det virker hvis du bruger linux, så vil alle filer 2002*.log blive
konkateneret i samlet.log. Det er meget simplere end at bruge php i det her
tilfælde...

/Thomas

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-06-02 15:18

>Jo, det virker hvis du bruger linux, så vil alle filer 2002*.log blive
>konkateneret i samlet.log. Det er meget simplere end at bruge php i det her
>tilfælde...
det lyder hamrende simpelt, hvis man altså brugte linux :(((

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-06-02 18:53

Bo Dudek wrote in <3d1c7004.27873379@news.cybercity.dk>:
> det lyder hamrende simpelt, hvis man altså brugte linux :(((

Det virker på alle unix-varianter, dvs. alt jeg kender, undtagen Windows.

Heldigvis fås "cat" og mange andre dejlige små-programmer også til Windows.
Det er ikke altid lige effektivt, da styrken i unix ikke kun ligger i de
små programmer, men også i selve systemet (kernen, filsystemet osv.). Men
de kan være en stor hjælp. :)

Hvis jeg er tvunget til at køre Windows installerer jeg ofte Cygwin. Så får
man nemlig en stor sjat af disse programmer til rådighed. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 27-06-02 18:22

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters,
bo@FJERNbodudek.dk (Bo Dudek) just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>nogle konkrete forslag??

Hvad er det præcis du har problemer med?

steps som jeg ser det:
åbn for en ny fil til skrivning (samletlog.txt)

tjek alle logfiler i en folder:
åbn logfil x,
læs indholdet linie for linie
skriv linien i samletlog.txt
luk filen
luk samletlog.txt

kig på
<URL:http://www.php.net/fopen>
<URL:http://www.php.net/fread>
<URL:http://www.php.net/fwrite>
<URL:http://www.php.net/fclose>
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-06-02 19:57

[...]
><URL:http://www.php.net/fopen>
><URL:http://www.php.net/fread>
><URL:http://www.php.net/fwrite>
><URL:http://www.php.net/fclose>
det var lige nøjagtigt ovenstående jeg var ude efter.. takker :))