Gå ind på........
Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-02-01 19:12

...... http://katteforum.dk/disc2_frm.htm i tråden "hjælp os" er der en der
råder en anden katteejer til at helbrede urenlighed med elektriske stød - -
man skulle tro man var på den norske hundeng.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Flemming

Dato : 12-02-01 19:45

On Mon, 12 Feb 2001 19:12:22 +0100 "Nina El Falaki" <feca@edb.dk>
wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> ..... http://katteforum.dk/disc2_frm.htm i tråden "hjælp os" er der en der
> råder en anden katteejer til at helbrede urenlighed med elektriske stød - -
> man skulle tro man var på den norske hundeng.

Det er da utroligt hvad nogle mennesker vil gøre jeg har været derinde
og sige min mening om det.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Gidde

Dato : 12-02-01 22:03

Jeg kan ikke få dit link til at virke ordentligt...og da jeg var derinde kunne
jeg ikke finde det....men hvor skriver folk dog mange underlige ting: Fx er der
een, der er vildt imod kastration, eftersom hun mener folk ikke skal anskaffe
sig en hankat medmindre de kan leve med strinteriet...hvor sær er man så?
Nåja....
Ang. elektrisk stød, så er det jo det gllade vanvid!! Kender een der anskaffede
sig et elhalsbånd til hunden, og i frustration forsøgte at lære sin hund at
komme når man kalder med det....var det en succes? Nej!! Hunden er ikke blevet
lydigere, og manden er blot endnu mindre sikker på sine egne evner hvad hunden
angår. Suk...det er ikke uden grund den slags ikke er lovligt - der er altid
folk som misbruger det!
For en måneds tid siden faldt jeg over et firma på Internettet, som reklamerede
med et lignende elhegn til ... ja I tror det er løgn... katte!!! Kæresten
lukkede dog Netscape ned mens jeg var i køkkenet og jeg har ikke fundet siden
igen, men når jeg finder den, så vil jeg da indberette den et eller andet sted.
Det kan da ikke være lovligt, når el-hegn til hunde heller ikke er! Jeg kan
ikke forestille mig at Laban og Freja ville kunne kapere et el-hegn!
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-02-01 23:05

Hej Gitte

Der findes et elhegn, som er lidt mildere end det, der bruges til køer, og
det må godt bruges SOM HEGN.

Jeg kender en katteopdrætte i rækkehus, hvor man ikke må lave en læbegård,
hun har løst problemet ven at sætte nethegn op i hækken 1,2 m højt foroven
er der sat et lille el-tråd og kattene holdes hjemme. Hendes katte har det
supergodt, men hun ville aldrig drømme om at bruge el i opdragelsen.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gidde

Dato : 12-02-01 23:41

Hej Nina
Det er ikke den type hegn.....den type du beskriver er også beskrevet i
Politikens Kattebog, mener jeg. Det jeg så på siden, var af den type - jeg
mener mig ret sikker - hvor katten skal bære et el-halsbånd, som aktiveres, når
katten kommer for tæt på nogle tingester man sætter op i haven. Fuldstændig som
elhegnet til hunde*. Jeg kender godt den med at sætte nogle strømførende tråde
op i toppen af et nethegn (som du beskriver) og det forekommer mig umiddelbart
ikke slemt. Tværtimod giver det jo mulighed for at hegne hele haven ind, i
stedet for "kun" at bygge en løbegård. Har endnu ikke tænkt så meget over de
forskellige muligheder, da der desværre er nogle år til det bliver aktuelt for
mit vedkommende....jeg bryder mig dog ikke om tanken om et regulært el-halsbånd
til katte....
- Gitte

* Elhegnet til hunde fungerer jo også ok, hvis folk ikke vælger at misbruge
det....men det er vel stadig ulovligt.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-02-01 00:29

Hej Gitte i Danmark er enhver form for el-halsbånd forbudt også det du
kalder el-hegn. Kun det med tråden er tilladt.

Fra : Gidde

Dato : 13-02-01 09:29

Hej Nina
Nu må jeg se om jeg falder over siden igen...jeg syntes jo nok, at det måtte
være ulovligt.
- Gitte