Jubii det var det rigtige valg
Fra : Kim Sørensen

Dato : 27-06-02 16:10

Hej hej.
Jeg skrev i morgen :hjælp er det det rigtige valg. Jeg er utrolig ked af, at
jeg skrev mailen på den måde, da jeg godt ( efter at have læst den nu, og
uden våde øjne) kan se, hvilken effekt det må give på andre. Det jeg
egentlig ville med mailen var bare at høre, om vores hund var normal, eller
om vi måske var mangelfulde.
Vi træner med den hver dag, og den kan smitte og dække på kommando( den er
12 uger). Det synes vi i hvert fald er godt.
Vi vil gerne have den til at komme, når vi går løst ude i haven. Hun ved
godt, at hun har noget i munden, som hun ikke må have, men den kloge hund
løber selvfølgelig den anden vej. Hun kommer ikke, selvom vi bruger den
omvendte psykologi med at løbe den anden vej, eller snuse i jorden. Hvad kan
vi gøre ved det.
Hundehuse, er det et godt sted for hunden. Er det ikke synd for det stakkels
lille væsen at være helt alene derude? ( selvfølgelig kun når vi er på
arbejde, for at hun kunne lege i haven imens).
Håber at jeg vil kunne få nogle gode og nyttige svar, og at dem som har læst
den 1 mail kan sætte sig ind i, at det altså var i desperation den blev
skrevet, over ikke at være nok for hunden og om den var normal.
Tak på forhånd
Line

--
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.
>NYT<. Nu kan du selv lege Bookie på gamebookers. Følg linket til helt nye
oplevelser.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558

Fra : Sander

Dato : 27-06-02 17:14

"Kim Sørensen" <REMOVETHISmailbox@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løber selvfølgelig den anden vej. Hun kommer ikke, selvom vi bruger den
> omvendte psykologi med at løbe den anden vej, eller snuse i jorden. Hvad

Snuse i jorden ??? Den har jeg ikke hørt før.

Løb fortsat den anden vej. Hvis hun fortsat ikke kommer, så find jer et
gemmested, hvor i kan holde øje med hende. Når hun begynder, at undre sig,
hvor i er blevet af, så kald igen, med en glad stemme. Ros hende, når hun
kommer. Det burde virke.

En af jer kan også holde hunden, mens den anden gemmer sig. Den som holder
hunden slipper og siger Find ( evt. navn ). Den anden kalder glad og roser,
når hun kommer. Der gik lidt sportræning i dette foreslag, men det plejer,
at fange hundens interesse: Hvis en ejer bare går, så vil man jo gerne med.
Især, hvis man skal vente på, at få lov.
Hun lærer, at det er spændende, at komme, når der bliver kaldt og hun ender
måske med, at blive en lille sporhund. : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 27-06-02 18:26

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Snuse i jorden ??? Den har jeg ikke hørt før.

det der menes med at snuse i jorden tror jeg er at man sætter sig ned
med ryggen til vovse og ser ud til meget ihærdigt og indtrængende at
være ved at undersøge "noget" der ligger på jorden altså lade som om
man sidder og "snuser"/undersøger noget .. det vil få en normal
nysgerrig vovse til at komme .. og det er faktisk en ret kendt øvelse
der også har en ret god virkning ..

Havengodaftenhils fra Ami

Fra : Sander

Dato : 27-06-02 20:32

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man sidder og "snuser"/undersøger noget .. det vil få en normal
> nysgerrig vovse til at komme .. og det er faktisk en ret kendt øvelse

Hej Ami !

Ja, jeg tænkte nok, at det var noget i den retning. Det lyder meget komisk,
men hvad gør man ikke for vovse. Tror da gerne på, at det vil virke. Man kan
da lære, mange sjove ting herinde.. : )

God aften til dig også !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 28-06-02 06:34

Hej

Det er da godt at I bruger så meget tid på jeres hund, og at den
allerede kan øvelser, er kun flot!

Det med at komme når man kalder, er altid det sværeste for en lille
hvalp...og for ejeren at være interessant nok...(smiler)

Hvad med at prøve at have legetøj i lommen, bold, guf, eller et lille
pivedyr, og når i så kalder (glad og indbydende,som om i havde den
BEDSTE gave til hende) og hun kigger, så vis hende legetøjet og sig
kom/se, så kunne det jo være at hun slap hvad hun havde for ikke at se
om det I havde var mere interesant, man må jo være opfindsom i disse
situationer, alle kneb gælder, og når hun så kommer får hun jo ros og
I forstærker det positive i hun kommer når i giver hende guffer eller
leger lidt med hende, aflednings manøvrer er bedre end de oplever
negativ skæld ud....sådan får I en glad og arbejdsvillig hund, hvis i
husker altid at tænke sådan...(skal lige sige at det legetøj i vælger
at bruge i sådanne situationer, må hun kun få når I skal belønne
hende, hun må ikke ha' det som sit eget, derved er det en EKSTRA god
ting I har, når I kalder)

Og mht at lade hunden være ude alene når I ikke er hjemme, dette ville
jeg personligt ikke gøre, hellere finde et sted i hjemmet hun kan
være(behøver ikke være hele hjemmet hun har at boltre sig i) måske et
gitteraflukke (som man bruger til hvalpe), grunden til jeg ikke ville
lade den være ude alene er dels pga naboer og så har I jo ingen
garantier for at hun ikke ville kunne få en dårlig oplevelse, hvis det
blev torden vejr eller der skete andet uforudset, som gjorde hende
bange, det er svært at rette op på noget, hvis først de er blevet
bange, så hellere undgå dette, når man ikke selv er til stede og kan
hjælpe dem.

Håber det er noget i kan bruge, og held og lykke med det!

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko